Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 06 Ιουνίου 2019 17:25

Η ελληνική πολυεθνική με 30 χρόνια εντυπωσιακής ανάπτυξης

Μέσα σε 30 χρόνια από την ίδρυση της, η εταιρεία ALUMIL έχει καταφέρει να διακριθεί διεθνώς, κάνοντας άλματα στο χώρο των αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου. Αν και αρκετοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι η εταιρεία αναλαμβάνει την τοποθέτηση κουφωμάτων αλουμινίου, στην πραγματικότητα η ALUMIL είναι η πρωτοπόρος και κορυφαία ελληνική εταιρεία στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την παραγωγή αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου, είτε πρόκειται για κουφώματα όπως πόρτες-παράθυρα, είτε πρόκειται για πολλές άλλες αρχιτεκτονικές εφαρμογές όπως πέργκολες, κάγκελα, περιφράξεις, υαλοπετάσματα και πολλά ακόμη.

Μέσα σε 30 χρόνια από την ίδρυση της, η εταιρεία ALUMIL έχει καταφέρει να διακριθεί διεθνώς, κάνοντας άλματα στο χώρο των αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου. Αν και αρκετοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι η εταιρεία αναλαμβάνει την τοποθέτηση κουφωμάτων αλουμινίου, στην πραγματικότητα η ALUMIL είναι η πρωτοπόρος και κορυφαία ελληνική εταιρεία στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την παραγωγή αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου, είτε πρόκειται για κουφώματα όπως πόρτες-παράθυρα, είτε πρόκειται για πολλές άλλες αρχιτεκτονικές εφαρμογές όπως πέργκολες, κάγκελα, περιφράξεις, υαλοπετάσματα και πολλά ακόμη.

Σήμερα, ο Όμιλος ALUMIL διαθέτει 28 θυγατρικές και αριθμεί συνολικά 2.200 εργαζόμενους, εκ των οποίων 900 εργάζονται στην Ελλάδα. Διαθέτει τις μεγαλύτερες παραγωγικές εγκαταστάσεις διέλασης αλουμινίου στην Ελλάδα και τη Ν.Α. Ευρώπη και μία από τις μεγαλύτερες παραγωγικές δυναμικότητες διεθνώς.

Πώς όμως η εταιρεία κατάφερε να γίνει αυτό που είναι σήμερα; Ας δούμε λοιπόν, μέσα σε αυτές τις τρεις δεκαετίες, ποια βήματα μετέτρεψαν την ALUMIL σε μια επιτυχημένη ελληνική πολυεθνική βιομηχανία.

 

1988 - 1999

Τα πρώτα φιλόδοξα βήματα

Το 1988, ιδρύεται μία μικρή οικογενειακή εταιρεία από τον οικογένεια Μυλωνά στη Βιομηχανική Περιοχή του Κιλκίς, στο Σταυροχώρι, με 27 άτομα προσωπικό. Η σύμπτυξη των λέξεων «Αλουμίνιο» και «Μυλωνάς», οδηγεί στην επωνυμία «ΑΛΟΥΜΥΛ». Εκείνη την εποχή, οι κατασκευαστές αλουμινίου συγκέντρωναν τα απαραίτητα υλικά από διάφορους προμηθευτές προκειμένου να συναρμολογήσουν, μετά κόπων και βασάνων, ένα κούφωμα. Με στόχο την προσφορά ολοκληρωμένων συστημάτων αλουμινίου, η ALUMIL εδραιώνεται στην αγορά ως προμηθευτής συστημάτων αλουμινίου υψηλών προδιαγραφών, με το χαρακτηριστικό σλόγκαν: «Με ΜΟΝΟ τρία προφίλ κατασκευάζετε ολοκληρωμένο παράθυρο».

Το 1991 η ALUMIL, προωθεί την πρώτη θερμομονωτική σειρά στην ελληνική αγορά (σειρά Μ9600 Alutherm). Μάλιστα, η ιδέα αντιμετωπίζεται με δεικτικά σχόλια στην έκθεση Infacoma το 1993, θεωρούμενη ως υπερβολική για την εγχώρια αγορά. Η πρώτη δεκαετία θα ολοκληρωθεί έχοντας ιδρύσει 15 θυγατρικές εταιρείες, εμπορικές και παραγωγικές, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Ρουμανία, Αλβανία, Βουλγαρία, Ουκρανία, Κύπρος, Αίγυπτος, Γερμανία).

 

1999 - 2009

Ο «Valentino του Αλουμινίου»: Υψηλή αισθητική και θερμομόνωση στο προσκήνιο

Μία δυναμική δεκαετία ξεκινά. Το 2001 η εταιρεία αποκτά τις πρώτες πιστοποιήσεις στα θερμομονωτικά συστήματά της από το διεθνούς φήμης γερμανικό ινστιτούτο πιστοποιήσεων ift Rosenheim. Την επόμενη χρονιά η Ευρωπαϊκή Ένωση, με την οδηγία 2002/91, ουσιαστικά επιτάσσει την υψηλή ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, με αποτέλεσμα τα θερμομονωτικά συστήματα να αρχίσουν να εδραιώνονται στην αγορά.

Το 2006 προχωρά σε συνεργασία με το γνωστό οίκο «Porsche Design» για την παραγωγή σειρών υψηλής αισθητικής. Μερικούς μήνες αργότερα κατά την τελετή απονομής του βραβείου για το καλύτερο περίπτερο στη διεθνή έκθεση «MADE» του Μιλάνου, ο πρόεδρος της Ιταλικής Ένωσης Αλουμινίου θα προσφωνήσει τον πρόεδρο της ALUMIL, κ. Γιώργο Μυλωνά, ως «Valentino του Αλουμινίου», λόγω του υψηλού design των προϊόντων της εταιρείας. Το 2007 προχωρά στην εφαρμογή του προγράμματος «Green Alumil», με σκοπό την εφαρμογή διαδικασιών και μεθόδων παραγωγής για την προστασία του περιβάλλοντος.

Την επόμενη χρονιά επενδύονται 15 εκατ. Ευρώ για την εγκατάσταση της πιο σύγχρονης μονάδας ανοδίωσης (προφίλ με μεταλλικές αποχρώσεις) στην Ευρώπη. Επίσης, εγκαθίσταται το νέο υπερσύγχρονο χυτήριο. Ταυτόχρονα, η δημιουργία δυο νέων θυγατρικών σε Η.Π.Α. και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα σηματοδοτούν το δυναμικό κλείσιμο της δεύτερης δεκαετίας.

 

2009 - 2019

Ανοίγοντας τα πανιά για τις διεθνείς αγορές

Παρόλο που η έναρξη της τρίτης δεκαετίας βρίσκει τον κλάδο του αλουμινίου αντιμέτωπο με σοβαρή ύφεση στην Ελλάδα, οι προσπάθειες της εταιρείας για εδραίωση στο εξωτερικό εντείνονται. Το 2010 ιδρύονται δυο νέες θυγατρικές στο Κόσοβο και στη Ρωσία. Παράλληλα, η εταιρεία προχωρά στην ανάπτυξη σειρών με ελάχιστα ορατά προφίλ αλουμινίου και minimal σχεδιασμό. Πλέον η καινοτομία αποτελεί ένα σημαντικότατο στοιχείο διαφοροποίησης, λόγω της εξωστρέφειας και του έντονου διεθνούς ανταγωνισμού.

Το 2014 η εταιρεία δημιουργεί τη high-end σειρά συστημάτων αλουμινίου SUPREME, η οποία αποτελείται από προϊόντα πολύ υψηλών προδιαγραφών εκτός συναγωνισμού. Την ίδια χρονιά δημιουργείται το δίκτυο κατασκευαστών SUPREME, το οποίο αποτελείται από πιστοποιημένους κατασκευαστές αλουμινίου με πολύ υψηλή τεχνική κατάρτιση. Ταυτόχρονα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, εγκαινιάζεται σε συνεργασία με την εταιρεία CFT, ένας προηγμένος θάλαμος δοκιμών κουφωμάτων πιστοποιημένος από το γερμανικό ινστιτούτο ift Rosenheim.

Το 2016 ολοκληρώνει την ανανέωση (rebranding) της εικόνας της και αποφασίζεται η κατηγοριοποίηση όλων των αρχιτεκτονικών συστημάτων σε τρεις κατηγορίες:  SUPREME, SMARTIA, COMFORT. Έχοντας κερδίσει την αναγνώριση επιχειρηματικού κόσμου και των καταναλωτών, η εταιρεία λαμβάνει το «Βραβείο Βιομηχανικής Αριστείας» στο διαγωνισμό «Made in Greece Awards» και το «Βραβείο Τεχνολογικής Αριστείας» στο διαγωνισμό «Ελληνική Αξία».

To 2017 oι εξαγωγές του Ομίλου ξεπερνούν πλέον το 80% του συνολικού κύκλου εργασιών ο οποίος ανέρχεται στα 226,2 εκ. €. Επιπλέον, ολοκληρώνεται η ανακαίνιση των εκθετηρίων (Showroom) σε Αθήνα  και Θεσσαλονίκη, όπου οι επισκέπτες μπορούν να ανακαλύψουν όλα τα αρχιτεκτονικά συστήματα της εταιρείας σε φυσικό μέγεθος. Παράλληλα, η ALUMIL δημιουργεί ιδιόκτητα πρότυπα Showrooms και στη Σερβία, τη Ρουμανία και την Κύπρο.

Σημειώνοντας συνεχή ανοδική πορεία, με κύκλο εργασιών που ανήλθε το 2018 στα 257,5 εκ. €, η εταιρεία κλείνει αισίως 30 χρόνια γεμάτα πρωτοπορία. Τον Ιανουάριο του 2019 λαμβάνει χώρα η 11η συμμετοχή της στην πιο αναγνωρισμένη διεθνή έκθεση του οικοδομικού κλάδου «BAU» στο Μόναχο. Νέες καινοτομίες λανσάρονται, όπως το μοναδικό προϊόν WOODALUX που συνδυάζει αλουμίνιο και συνθετικό ξύλο ή το μοναδικό minimal συρόμενο SMARTIA M630 PHOS. Μπαίνοντας δυναμικά στην τέταρτη δεκαετία δραστηριοποίησης της, η ALUMIL αποδεικνύει περίτρανα ότι η έννοια της ελληνικής πολυεθνικής βαριάς βιομηχανίας δεν αποτελεί επιστημονική φαντασία, αλλά πραγματικότητα.

Ανακαλύψτε περισσότερα για την επιτυχημένη πορεία της ALUMIL κάνοντας κλικ εδώ.