«Η ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας και η εδραίωση της Ελλάδας ως σημαντικού προορισμού θαλάσσιου τουρισμού αποτελούν για εμάς στρατηγικές προτεραιότητες» υπογράμμισε ο υπουργός Τουρισμού Θανάσης Θεοχαρόπουλος από το βήμα του 5ου Posidonia Sea Tourism Forum. Παράλληλα, μίλησε για αύξηση 7% των επιβατών κρουαζιέρας φέτος για την Ελλάδα, ενώ ανέφερε ότι η προώθηση των λιμανιών του Πειραιά και του Ηρακλείου ως home ports (αφιξοαναχωρήσεις), η αύξηση του αριθμού των λιμανιών για homeporting σε όλη την επικράτεια και η αναβάθμιση των υποδομών και των εγκαταστάσεων είναι κάποιες από τις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί για την αναβάθμιση του προϊόντος, αλλά και για νέες επενδύσεις.
«Η ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας και η εδραίωση της Ελλάδας ως σημαντικού προορισμού θαλάσσιου τουρισμού αποτελούν για εμάς στρατηγικές προτεραιότητες» υπογράμμισε ο υπουργός Τουρισμού Θανάσης Θεοχαρόπουλος από το βήμα του 5ου Posidonia Sea Tourism Forum, που διεξάγεται στο Καστρί. Παράλληλα, μίλησε για αύξηση 7% των επιβατών κρουαζιέρας φέτος για την Ελλάδα, ενώ ανέφερε ότι η προώθηση των λιμανιών του Πειραιά και του Ηρακλείου ως home ports (αφιξοαναχωρήσεις), η αύξηση του αριθμού των λιμανιών για homeporting σε όλη την επικράτεια και η αναβάθμιση των υποδομών και των εγκαταστάσεων είναι κάποιες από τις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί για την αναβάθμιση του προϊόντος, αλλά και για νέες επενδύσεις.
Όπως τόνισε ο κ. Θεοχαρόπουλος, η καθιέρωση διεθνών πτήσεων που συνδέουν την Αθήνα με σημαντικούς προορισμούς που «τροφοδοτούν» την κρουαζιέρα, όπως η Κίνα, ο Καναδάς και οι ΗΠΑ και η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην αύξηση της αγοράς του κλάδου. «Το μέλλον και οι προκλήσεις είναι μπροστά μας για να τα αντιμετωπίσουμε. Τα προβλήματα δεν είναι ανυπέρβλητα, απαιτούν όμως ευελιξία, νέες ιδέες, αξιοποίηση όλων των ευκαιριών και προκλήσεων, στενή συνεργασία και συντονισμό μεταξύ κράτους, φορέων και ιδιωτικού τομέα», ανέφερε ο κ. Θεοχαρόπουλος.
«Τα κρουαζιερόπλοια της Disney Cruises μπορούν να προσεγγίσουν μόνο έξι ελληνικά λιμάνια και αυτό είναι κρίμα», δήλωσε ο Πολ Μπρίτον, Manager, Marine Operations, Ports and Itinerary Planning της Disney Cruise Lines, η οποία επιστρέφει φέτος στην Ελλάδα με λιμάνια προσέγγισης στον Πειραιά, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο και το Κατάκολο. «Υπάρχουν συγκεκριμένα συστατικά για μία ευχάριστη εμπειρία κρουαζιέρας, που ξεκινούν από ένα λιμάνι με δυνατότητες homeporting και εύκολη αεροπορική σύνδεση. Ύστερα θα πρέπει να προσφέρεται μια επιλογή από κάποια δημοφιλή λιμάνια, ένα ολοκληρωμένο δρομολόγιο με ισορροπημένο πρόγραμμα για τις ημέρες εν πλω και ένα μεγάλο λιμάνι τελικού προορισμού ή μια αντίστοιχα δυνατή εμπειρία. Η Ελλάδα έχει όλα τα παραπάνω, εκείνο που της λείπει είναι τα λιμάνια - «κρυφά διαμάντια», παρά τα 100 κατοικημένα νησιά και το αρχιπέλαγος με τα 6.000 μικρότερα νησάκια», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Aπό την πλευρά του, ο Αλέξανδρος Φαν, Product and Buying Corporate Shorex Excursions της MSC Cruises, αναφέρθηκε στην αυξημένη ζήτηση για εκδρομές στεριάς ως ένα σημαντικό ζήτημα που χρειάζεται να αντιμετωπιστεί. «Η ανεπάρκεια σε αριθμό λεωφορείων και ξεναγών κατά τις περιόδους αυξημένης τουριστικής κίνησης αποτελεί σημαντικό πρόβλημα και απαιτεί τη σύμπραξη και τη συνεργασία όλων των ενδιαφερόμενων φορέων ώστε να βρουν λύσεις για την ανάπτυξη ενός βιώσιμου προϊόντος κρουαζιέρας», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Χρειαζόμαστε τις κατάλληλες εγκαταστάσεις καθώς και επάρκεια υποδομών για να εξυπηρετήσουμε τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με την Έλενα Βλαντ, Director of Shorex Excursions, Product Development & Operations της Holland America Group, οι πιο ελκυστικοί προορισμοί για τις εταιρείες κρουαζιέρας είναι εκείνοι που προσφέρουν εμπορικά και λειτουργικά πλεονεκτήματα σε ανταγωνιστικό κόστος. Η ελληνική κυβέρνηση είναι ενήμερη για τις προκλήσεις αλλά και για τις προσδοκίες των εταιρειών κρουαζιέρας και εργάζεται εντατικά προς την επίλυση των ζητημάτων που θα καθησυχάσουν τις ανησυχίες των ενδιαφερόμενων φορέων, τόνισε η ίδια.