Την προσοχή των καταναλωτών σχετικά με τη σύναψη συμβολαίων προεπιλογής παρόχων σταθερής τηλεφωνίας, εφιστά με ανακοίνωσή της η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (ΓΓΚ).
Όπως επισημαίνεται από τη ΓΓΚ, πριν από την επιλογή συμβολαίου προεπιλογής παρόχου σταθερής τηλεφωνίας:
· Ελέγχουμε τα είδη των κλήσεων που πραγματοποιούμε συχνότερα (π.χ. αστικές, υπεραστικές, διεθνείς, κλήσεις προς κινητά κλπ). Αν δεν είμαστε σίγουροι, ανατρέχουμε στην αναλυτική κατάσταση προηγούμενων λογαριασμών του τηλεφώνου μας.
· Είμαστε επιφυλακτικοί σε δελεαστικές τηλεφωνικές προτροπές που υπόσχονται ελάχιστες χρεώσεις, έλλειψη παγίου κλπ, χωρίς προηγουμένως να έχουμε κάνει έρευνα αγοράς.
· Ενημερωνόμαστε από τις εταιρίες σχετικά με τις υπηρεσίες και τους όρους του συμβολαίου, τις χρεώσεις, τον τρόπο πληρωμής καθώς και τους όρους διακοπής και καταγγελίας της σύμβασης.
· Ζητάμε το πλήρες κείμενο με τους όρους της σύμβασης.
Εφόσον ο καταναλωτής καταλήξει στην εταιρεία που πιστεύει ότι καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες του, υποβάλλει αίτηση εγγράφως, ή με τηλεομοιοτυπία (fax), τηλεφωνικά ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).
Όπως διευκρινίζεται, η τηλεφωνική υποβολή της αίτησης προεπιλογής φορέα σταθερής τηλεφωνίας γίνεται μόνο εάν δώσουμε τη συγκατάθεσή μας για μαγνητοφώνηση της κλήσης μας, ενώ στην περίπτωση της ηλεκτρονικής υποβολής είναι απαραίτητη η χρήση της ηλεκτρονικής υπογραφής μας.
Σε περίπτωση σύμβασης μέσω τηλεφώνου θα πρέπει:
· Η επικοινωνία να πραγματοποιείται εφ’ όσον δεν παραβιάζεται η ιδιωτική μας ζωή.
· Η ταυτότητα και ο εμπορικός σκοπός της εταιρίας να γίνονται σαφή από την αρχή της συζήτησης.
· Να βεβαιωθούμε ότι αντίγραφο της σύμβασης καθώς και το έντυπο της δήλωσης υπαναχώρησης μας έχουν κοινοποιηθεί σε εύθετο χρόνο αμέσως μετά την τηλεφωνική μας αίτηση.
Δήλωση υπαναχώρησης στην προεπιλεγμένη εταιρία παροχής σταθερής τηλεφωνίας μπορεί να υποβληθεί σε διάστημα δέκα (10) ημερών από την ημέρα που παραλάβαμε το σχετικό έντυπο της δήλωσης καθώς και τα έγγραφα με τους όρους της σύμβασης.
Η σύμβαση είναι άκυρη υπέρ του καταναλωτή εάν η εταιρεία προεπιλεγμένης παροχής σταθερής τηλεφωνίας:
· Δεν ενημέρωσε σχετικά με τον τρόπο χρέωσης, τον τρόπο πληρωμής, τους όρους παροχής των υπηρεσιών, την ελάχιστη διάρκεια προσφοράς κλπ
· Δεν κοινοποίησε σε εύθετο χρονικό διάστημα τους όρους της σύμβασης και το έντυπο της δήλωσης υπαναχώρησης.