Ολοένα μεγαλύτερη ενίσχυση του ανταγωνισμού καταγράφεται στις νέες συνδέσεις φυσικού αερίου νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων στο Λεκανοπέδιο, προς όφελος των καταναλωτών, όπως επισημαίνει στη «Ν» ο κ. Αναστάσιος Τόσιος, εμπορικός διευθυντής της Εταιρείας Διανομής Αερίου Αττικής (ΕΔΑ Αττικής).
Από την έντυπη έκδοση
Του Κώστα Δεληγιάννη
[email protected]
Ολοένα μεγαλύτερη ενίσχυση του ανταγωνισμού καταγράφεται στις νέες συνδέσεις φυσικού αερίου νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων στο Λεκανοπέδιο, προς όφελος των καταναλωτών, όπως επισημαίνει στη «Ν» ο κ. Αναστάσιος Τόσιος, εμπορικός διευθυντής της Εταιρείας Διανομής Αερίου Αττικής (ΕΔΑ Αττικής). Ενδεικτικό είναι πως ήδη από την περσινή χρονιά, όταν απελευθερώθηκε η αγορά φυσικού αερίου και για τη συγκεκριμένη κατηγορία πελατών, οι εναλλακτικοί πάροχοι (σ.σ. Χρήστες Διανομής) απέσπασαν περίπου το 33% των καινούργιων συμβολαίων σύνδεσης με το δίκτυο διανομής της Αττικής. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι ακόμη πιο αυξημένο εντός του τρέχοντος έτους, αγγίζοντας το 45% των νέων συμβολαίων σύνδεσης.
Όπως προσθέτει ο κ. Τόσιος, στην Αττική αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται 16 εταιρείες στην προμήθεια φυσικού αερίου, ενώ σύμφωνα με το μητρώο αδειών της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί. Η αλλαγή προμηθευτή σε υφιστάμενες συνδέσεις κινείται σε μικρότερα επίπεδα, γεγονός που μπορεί να εξηγηθεί και από το ότι σχετικά πρόσφατα επεκτάθηκε η απελευθέρωση της αγοράς και στα νοικοκυριά και τις μικρές επιχειρήσεις. «Ωστόσο, παρά το σύντομο χρονικό διάστημα, η εικόνα είναι ελπιδοφόρα αναφορικά με την κινητικότητα που παρατηρείται στις καινούργιες συνδέσεις, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα σε όλες τις εταιρείες να διεκδικήσουν την αύξηση της πελατειακής τους βάσης», συμπληρώνει.
Ρυθμιστικό πλαίσιο
Όπως επισημάνει ο εμπορικός διευθυντής της ΕΔΑ Αττικής, η ενίσχυση του ανταγωνισμού είναι κατ’ αρχάς αποτέλεσμα του ρυθμιστικού πλαισίου που εγκρίθηκε από τη ΡΑΕ μετά από εισηγήσεις των Διαχειριστών Δικτύων Διανομής φυσικού αερίου, κατά τον σχεδιασμό της πλήρους απελευθέρωσης της λιανικής αγοράς. Το εν λόγω πλαίσιο θέσπισε διαφανή κριτήρια για την ισότιμη συμμετοχή όλων των εταιρειών στα δίκτυα. «Επίσης, ήδη από την 1η Ιανουαρίου 2018 ήταν απολύτως έτοιμη η ηλεκτρονική πλατφόρμα ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ ΕΔΑ Αττικής και προμηθευτών, κάτι που έκανε εύκολη τη δραστηριοποίησή τους στη νέα αγορά», προσθέτει.
Η ΕΔΑ Αττικής έχει ήδη δρομολογήσει να προσφέρει σταδιακά επιπλέον εργαλεία για να διευκολύνει τη δραστηριοποίηση των παρόχων. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι συστήματα που θα δίνουν τη δυνατότητα στις εταιρείες να ελέγχουν εύκολα ποιοι από τους πελάτες τους στο ηλεκτρικό ρεύμα κατοικούν σε περιοχές με δίκτυο φυσικού αερίου, ώστε να προχωρούν σε στοχευμένες προσφορές συνδυαστικών «πακέτων».
Παράλληλα, από την υλοποίηση του αναπτυξιακού πλάνου του Διαχειριστή, ο οποίος πέρα από τη λειτουργία και διαχείριση των δικτύων έχει ως στόχο την αύξηση της διείσδυσης του φυσικού αερίου στο Λεκανοπέδιο, εμπλουτίζεται συνεχώς η «δεξαμενή» των υποψήφιων πελατών για τους προμηθευτές. Χαρακτηριστικό είναι πως, σύμφωνα με τον κ. Τόσιο, με βάση τη στρατηγική της ΕΔΑ Αττικής (σ.σ.: η οποία προήλθε από τον νομικό και επιχειρησιακό διαχωρισμό της παλαιάς ενοποιημένης εταιρείας φυσικού αερίου της Αττικής), τη διετία 2017-2018 προστέθηκαν περίπου 29.000 νέες συνδέσεις στο δίκτυο, αυξάνοντας την πελατειακή βάση κατά 22%.
Έτσι, από 98.000 που ήταν οι ενεργοί μετρητές στο τέλος του 2016, σήμερα προσεγγίζουν τους 125.000, αξιοποιώντας πλήρως και τα προγράμματα επιδότησης εσωτερικών εγκαταστάσεων φυσικού αερίου που προσφέρει η εταιρεία από το 2017.