Αύξηση σε διψήφιο ποσοστό συνέχισαν να παρουσιάζουν τον Μάρτιο οι εξαγωγές ελληνικών ενδυμάτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), συνολικά το πρώτο τρίμηνο ήταν άκρως δυναμικό για τις πωλήσεις του κλάδου στο εξωτερικό.
Αύξηση σε διψήφιο ποσοστό συνέχισαν να παρουσιάζουν τον Μάρτιο οι εξαγωγές ελληνικών ενδυμάτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), συνολικά το πρώτο τρίμηνο ήταν άκρως δυναμικό για τις πωλήσεις του κλάδου στο εξωτερικό.
Τον Μάρτιο κατεγράφη αύξηση 11,4%, ύστερα από άλμα 39,8% το πρώτο δίμηνο. Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η αξία των ελληνικών εξαγωγών ενδυμάτων ανήλθε στα 235 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 29,7% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2018 που ήταν 182 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι την διετία 2017-2018 οι εξαγωγές ενδυμάτων κατέγραψαν αθροιστικά αύξηση 25%.
Ελαφρά αυξημένες κατά 3,1% ήταν οι εξαγωγές και της κλωστοϋφαντουργίας οι οποίες ανήλθαν σε 104 εκατ. ευρώ. Εντυπωσιακή άνοδος καταγράφηκε στις εξαγωγές του ελληνικού βαμβακιού. Η αξία των εξαγωγών το πρώτο τρίμηνο του 2019 ανήλθε σε 188 εκατ. ευρώ αυξημένη κατά 83%.
Συνολικά οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, συμπεριλαμβανομένης της πρωτογενούς παραγωγής (βαμβακιού), κατέγραψε αύξηση 36,9% το πρώτο τρίμηνο του 2019. Η αξία εξαγωγών ανήλθε σε 528 εκατ. ευρώ έναντι 386 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου του 2018.
Αύξηση καταγράφηκε και στις εισαγωγές. Οι εισαγωγές ενδυμάτων ήταν αυξημένες κατά 17% το α’ τρίμηνο ενώ της κλωστοϋφαντουργίας κατά 2,5%. Συνολικά η αξία εισαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το α’ τρίμηνο ανήλθε σε 716 εκατ. ευρώ.
Αντίθετη με την πορεία των εξαγωγών είναι η κατάσταση στην εγχώρια αγορά. Το πρώτο τρίμηνο τόσο οι πωλήσεις χονδρικής όσο και λιανικής παρουσιάζουν πτώση. Η μείωση στις πωλήσεις χονδρικής κυμαίνεται σε ποσοστό 10,7%, ενώ οι λιανικές πωλήσεις είναι μειωμένες κατά 9,6%. Όπως διαπιστώνεται η κατανάλωση στην εγχώρια αγορά εξακολουθεί να συρρικνώνεται λόγω της οικονομικής αδυναμίας των καταναλωτών.
naftemporiki.gr