Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 22 Μαΐου 2019 06:11

Στην κόψη του ξυραφιού η λειτουργία της British Steel

Με κατάρρευση απειλείται η δεύτερη μεγαλύτερη χαλυβουργία της Βρετανίας, η British Steel, θέτοντας σε κίνδυνο συνολικά 25.000 θέσεις εργασίας. Η βρετανική χαλυβουργία ζήτησε έκτακτη κρατική χρηματοδότηση με τη μορφή δανείου ύψους 30 εκατ. λιρών. Οι διαπραγματεύσεις για τη διάσωση της British Steel, η οποία κινδυνεύει να τεθεί σε καθεστώς αναγκαστικής διαχείρισης, συνεχίζονταν μέχρι αργά χθες το βράδυ. Η επαπειλούμενη κατάρρευση της βρετανικής χαλυβουργίας έρχεται σε μία περίοδο που πληθαίνουν τα ανησυχητικά μηνύματα για την κατάσταση της βρετανικής οικονομίας, λόγω Brexit. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Βρετανών Βιομηχάνων, οι βρετανικές βιομηχανίες κατέγραψαν αυτόν τον μήνα τη μεγαλύτερη μείωση παραγγελιών από τα τέλη του 2016.

Από την έντυπη έκδοση

Του Μωυσή Λίτση
[email protected]

Με κατάρρευση απειλείται η δεύτερη μεγαλύτερη χαλυβουργία της Βρετανίας, η British Steel, θέτοντας σε κίνδυνο συνολικά 25.000 θέσεις εργασίας. Η βρετανική χαλυβουργία ζήτησε έκτακτη κρατική χρηματοδότηση με τη μορφή δανείου ύψους 30 εκατ. λιρών. Οι διαπραγματεύσεις για τη διάσωση της British Steel, η οποία κινδυνεύει να τεθεί σε καθεστώς αναγκαστικής διαχείρισης, συνεχίζονταν μέχρι αργά χθες το βράδυ. Η επαπειλούμενη κατάρρευση της βρετανικής χαλυβουργίας έρχεται σε μία περίοδο που πληθαίνουν τα ανησυχητικά μηνύματα για την κατάσταση της βρετανικής οικονομίας, λόγω Brexit. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Βρετανών Βιομηχάνων, οι βρετανικές βιομηχανίες κατέγραψαν αυτόν τον μήνα τη μεγαλύτερη μείωση παραγγελιών από τα τέλη του 2016.

Η British Steel ανήκει στην επενδυτική εταιρεία Greybull Capital και απασχολεί περί τους 5.000 εργαζόμενους στη βόρεια Αγγλία, ενώ επιπλέον 20.000 εργαζόμενοι εξαρτώνται από την αλυσίδα τροφοδοσίας.

Η Greybull

Η Greybull, η οποία ειδικεύεται στην εξυγίανση προβληματικών επιχειρήσεων, πλήρωσε στους πρώην ιδιοκτήτες, την Tata Steel, τη χαλυβουργία του ομώνυμου βιομηχανικού κολοσσού της Ινδίας, ονομαστικά μία λίρα το 2016 για τη διάσωση της ζημιογόνας επιχείρησης, την οποία μετονόμασε σε British Steel.

Η British Steel είχε ζητήσει από τη βρετανική κυβέρνηση δάνειο 75 εκατ. λιρών, μείωσε ωστόσο την απαίτησή της σε 30 εκατ. λίρες, καθώς η Greybull συμφώνησε να βάλει στην επιχείρηση περισσότερα λεφτά. Η Greybull κατέχει επίσης την αεροπορική εταιρεία Monarch, η οποία πτώχευσε τον Οκτώβριο του 2017.

H βρετανική αεροπορική εταιρεία πτήσεων τσάρτερ Monarch πέρασε σε αναγκαστική διαχείριση και ήταν η μεγαλύτερη κατάρρευση αεροπορικής εταιρείας στη βρετανική ιστορία, αφήνοντας ξεκρέμαστους 100.000 επιβάτες και ανθρώπους που βρίσκονταν σε διακοπές.

Η επιχειρούμενη διάσωση της British Steel έρχεται σε μία στιγμή που η Βρετανία βρίσκεται βραχυκυκλωμένη στο πολιτικό αδιέξοδο που έχει προκαλέσει το Brexit και αρχίζουν να διαφαίνονται οι πρώτες αρνητικές επιπτώσεις από τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα.

Μείωση παραγγελιών

Η Ομοσπονδία Βρετανών Βιομηχάνων ανακοίνωσε χθες ότι τα βρετανικά εργοστάσια κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση παραγγελιών από τα τέλη του 2016 αυτόν τον μήνα, καθώς έσπευσαν να στοκάρουν εν όψει της αρχικής ημερομηνίας για την έξοδο της Βρετανίας από την Ε.Ε., που ήταν η 29η Μαρτίου.

Το δελτίο μηνιαίων παραγγελιών διαμορφώθηκε στο -10 από -5 τον Απρίλιο, κάτω απ’ όλες τις προβλέψεις των οικονομολόγων, στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο του 2016. Τα βρετανικά εργοστάσια βρίσκονται τώρα με τη μεγαλύτερη συσσώρευση αποθεμάτων ολοκληρωμένων προϊόντων από το 2009. Η μείωση των παραγγελιών αναμένεται να επηρεάσει την οικονομική ανάπτυξη το δεύτερο τρίμηνο και συνολικά τον βιομηχανικό κλάδο, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 10% του βρετανικού ΑΕΠ.
Πριν από λίγο καιρό η Τράπεζα της Αγγλίας προέβλεψε ανάπτυξη 0,2% για το δεύτερο τρίμηνο, λιγότερο από το μισό της ανάπτυξης τους πρώτους τρεις μήνες του έτους.