Εφικτή θεωρεί η διοίκηση της Lamda Development την έναρξη του έργου στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, σύμφωνα με όσα είπαν χθες μέλη της διοίκησής της σε αναλυτές σε εκδήλωση που οργάνωσε η Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.
Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Εφικτή θεωρεί η διοίκηση της Lamda Development την έναρξη του έργου στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, σύμφωνα με όσα είπαν χθες μέλη της διοίκησής της σε αναλυτές σε εκδήλωση που οργάνωσε η Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.
Απαντώντας σε ερώτηση για το κατά πόσον οι καθυστερήσεις έχουν εξαντλήσει την υπομονή των ξένων επενδυτών που συμμετέχουν στο όχημα, Global Investment Group, που θα υλοποιήσει την επένδυση των 7 δισ. ευρώ, δηλαδή της κινεζικής Fosun και της Eagle Hills με έδρα το Abu Dhabi, αναφέρθηκε πως δεν έχει κάτι διαφοροποιηθεί.
Την ενημέρωση έκαναν οι διευθυντές Χρηματοοικονομικών και Επενδυτικών Σχέσεων Α. Κοκκίδης, Οικονομικών Υπηρεσιών Β. Μπαλούμης και ο νομικός σύμβουλος Ι. Γιαννακόπουλος, οι οποίοι επίσης απαντώντας στα ερωτήματα που ετέθησαν για το έργο στο Ελληνικό, μεταξύ άλλων, σημείωσαν:
* Από τη μεριά της Lamda έχουν κατατεθεί όλες οι μελέτες, η διαδικασία τώρα είναι στα χέρια των συναρμόδιων υπουργείων, η εταιρεία αναμένει. Βρισκόμαστε σε μια χρονική συγκυρία η οποία δείχνει να φθάνουμε κοντά στην έναρξη του έργου. Θεωρητικά το Ελληνικό θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2019. Ό,τι μας ζητείται κάνουμε.
* Η καταβολή της προκαταβολής στο Δημόσιο (300 εκατ. ευρώ) για τη μεταβίβαση της έκτασης θα δοθεί μόνον εφόσον εκπληρωθούν όλα τα προαπαιτούμενα (μεταξύ άλλων να έχουν τελεσφορήσει όλες οι υποθέσεις στη Δικαιοσύνη). Η εταιρεία είναι έτοιμη ανά πάσα στιγμή. Απαντώντας σε ερώτημα για το αν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου, η απάντηση που δόθηκε ήταν με τη χρήση της χαρακτηριστικής πλέον έκφρασης «λεφτά υπάρχουν».
* Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) εκκρεμούν αποφάσεις για τρεις αιτήσεις ακύρωσης κατά του Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) που ορίζει όλες τις παραμέτρους του έργου (μεταξύ αυτών για τα ύψη των κτηρίων και τις περιοχές που θεωρούνται δασικές). Υπάρχει η προσφυγή του Δήμου Αλίμου για τον φορέα διαχείρισης, καθώς και στο διοικητικό δικαστήριο του Πειραιά για τις περιοχές του αεροδρομίου που από ορισμένες πλευρές χαρακτηρίζονται δασικές. Η εκτίμηση της διοίκησης της Lamda είναι ότι οι αποφάσεις της Δικαιοσύνης δεν θα φέρουν ανατροπή.
Σε κάθε περίπτωση, τονίστηκε ότι ουσιώδεις αλλαγές στο Master Plan της ανάπτυξης δεν μπορούν να γίνουν. Για την πιθανότητα να ζητηθεί αποζημίωση, εφόσον το έργο στο Ελληνικό δεν προχωρήσει, τα στελέχη της εταιρείας αφού είπαν ότι ελπίζουν ότι δεν θα υπάρξει τέτοιο σενάριο, πρόσθεσαν ότι οι αποζημιώσεις έχουν σχέση με τις ζημιές που θα έχουν προκληθεί στην εταιρεία, οι οποίες θα υπολογιστούν τότε, καθώς δεν υφίσταται στη συμφωνία μίνιμουμ και μάξιμουμ όριο. Επίσης δεν απέκλεισαν να γίνουν νέες προσφυγές στη Δικαιοσύνη, έπειτα από την έκδοση των κοινών υπουργικών αποφάσεων (ΚΥΑ) για τις ζώνες πολεοδόμησης και ανάπτυξης.
Για τη θυγατρική εταιρεία, Lamda Malls, στην οποία συμμετέχει η Lamda με 68% και το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο Varde με 32% και της έχουν μεταβιβαστεί το Golden Hall και το Mediterranean Cosmos, σημειώθηκε ότι την κατάλληλη στιγμή μπορεί να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο, ενώ στόχος είναι να μεταβιβαστεί σε αυτήν και το The Mall Athens.
Κέρδη 42,3 εκατ. το 2018
Το 2018 η Lamda παρουσίασε καθαρά κέρδη έπειτα από 9 χρόνια, 42,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 48,3 εκατ. το 2017, γεγονός που αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση της αξίας των ακινήτων της κατά 55,5 εκατ. ευρώ (θετικές αποτιμήσεις).