Nα ανταγωνιστεί ευθέως το αεροπλάνο στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη επιδιώκοντας να πάρει μερίδιο της συγκεκριμένης αγοράς στοχεύει το ηλεκτροκίνητο τρένο.
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Nα ανταγωνιστεί ευθέως το αεροπλάνο στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη επιδιώκοντας να πάρει μερίδιο της συγκεκριμένης αγοράς στοχεύει το ηλεκτροκίνητο τρένο.
Σήμερα, πραγματοποιείται, με ηλεκτροκίνητο τρένο, ειδικό δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης, παρουσία του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και των διοικήσεων ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, με αφορμή την ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο εν λόγω τμήμα.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από την Δευτέρα 20 Μαΐου, θα διεξάγει το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη έως και σε 4 ώρες και 10 λεπτά (ο χρόνος αυτός αφορά το πρωινό δρομολόγιο που φεύγει από τον Σ.Σ. Αθηνών στις 6.22 το πρωί και φτάνει στην Θεσσαλονίκη στις 10.32 το πρωί), έναντι 5 ωρών και 20 λεπτών σήμερα.
Τα υπόλοιπα 4 δρομολόγια του Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διεξάγονται σε 4 ώρες και 23 λεπτά, πλην του νυχτερινού.
Αντίστοιχα, το πιο γρήγορο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα διεξάγεται σε 3 ώρες και 57 λεπτά, με αναχώρηση στις 6.27 το πρωί και άφιξη στις 10.24 το πρωί.
Στη συνέχεια, τα υπόλοιπα 4 δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα διεξάγονται σε 4 ώρες και 9 λεπτά, πλην του νυχτερινού.
Η πραγματοποίηση των δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε περίπου 4 ώρες καθιστά το τρένο ευθέως ανταγωνιστικό, τόσο με τα ΚΤΕΛ, όσο και με τα αεροπλάνα.
Αυτό, διότι οι σιδηροδρομικοί σταθμοί της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης βρίσκονται εντός των δυο πόλεων, κάτι που μειώνει το χρόνο μετακίνησης. Μένει να αποδειχθεί, εάν το τρένο πάρει μερίδιο αγοράς από το αεροπλάνο, δεδομένου ότι, το 2018, η αεροπορική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη εξυπηρέτησε 1,5 εκατ. επιβάτες.
Τέλος το τρένο θα γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστικό με την ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, επιτρέποντας την διεξαγωγή δρομολογίων σε περίπου 3,5 ώρες.