«Σιωπηρή παράταση» φαίνεται να έχει πάρει το κρίσιμο ζήτημα της επανεξέτασης του επενδυτικού σχεδίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
«Σιωπηρή παράταση» φαίνεται να έχει πάρει το κρίσιμο ζήτημα της επανεξέτασης του επενδυτικού σχεδίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ). Το αρχικό σχέδιο είχε απορριφθεί σε κάποια μέρη από την ΕΣΑΛ και σε άλλα από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, αλλά στη συνέχεια σε επίπεδο κορυφής συμφωνήθηκε οι Κινέζοι που ελέγχουν τον ΟΛΠ να επανέλθουν, έχοντας διορθώσει ορισμένα λάθη που είχε το πρώτο σχέδιο και να ξεχάσουν (προς το παρόν τουλάχιστον) το ζήτημα της ανέγερσης Mall έκτασης 20.000 τ.μ. δίπλα στη νέα βάση κρουαζιέρας που θέλουν να κατασκευάσουν.
Η αρχική εντύπωση που είχαν κάτω στο λιμάνι είναι ότι η ΕΣΑΛ θα συνεδρίαζε πριν από την εορταστική περίοδο του Πάσχα, για να επανεξετάσει το θέμα και να λυθούν οι παρεξηγήσεις που είχαν δημιουργηθεί. Εντύπωση η οποία δεν επαληθεύτηκε, παρά το γεγονός ότι ο ΟΛΠ έστειλε υπόμνημα στην Επιτροπή με το οποίο απαντάει στις παρατηρήσεις που είχαν γίνει στο master plan. Σύμφωνα με την ανεπίσημη ενημέρωση, το θέμα τελικά θα εξεταστεί μετά τις εκλογές (ευρωεκλογές και αυτοδιοίκηση) και πιο συγκεκριμένα μετά τις 2 Ιουνίου, ενώ ως μία από τις αιτίες της καθυστέρησης μπορεί να είναι και το γεγονός ότι οι αποφάσεις τόσο του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου όσο και του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων, σε σχέση με το master plan του ΟΛΠ, δεν φαίνεται να έχουν καθαρογραφεί ακόμα αν και έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από τις συνεδριάσεις.
Υπάρχουν και άλλες πληροφορίες που αναφέρουν ότι και η επιστολή που έστειλε ο ΟΛΠ έχει κάποια θέματα που θα πρέπει να εξεταστούν πιο διεξοδικά, όπως η αναφορά στην περίπτωση της ανέγερσης mall. Ο ΟΛΠ όμως δεν έχει αποσύρει τελείως το συγκεκριμένο project, με το οποίο αντιτίθεται η πόλη του Πειραιά, αλλά το αφήνει για αργότερα, ενώ δεν είναι ξεκάθαρο ακόμα και το τι μέλλει γενέσθαι με την πρόθεση του ΟΛΠ να δημιουργήσει Logistic Center 120 στρεμμάτων στη χερσαία έκταση του λιμανιού στο Κερατσίνι, με την οποία έχει διαφωνήσει ανοικτά το υπουργείο Μεταφορών.
To υπόμνημα
Στο υπόμνημα προς την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων που κατέθεσε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην αναγκαιότητα ανάπτυξης του Logistic Center στο λιμάνι, τονίζοντας ότι δεν είναι ανταγωνιστικό προς το Θριάσιο, ενώ παράλληλα σημειώνεται ότι πρόκειται για επενδύσεις ιδιωτικών εταιρειών. Επίσης σε ό,τι αφορά τα ζητήματα που εξετάστηκαν από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, αλλά και το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, στο υπόμνημά του ο ΟΛΠ, σύμφωνα με πληροφορίες, υποστηρίζει ότι οι όποιες παρατηρήσεις γίνουν από τα συμβούλια θα πρέπει να εξασφαλίζουν ότι θα είναι εφικτές οι επενδύσεις. Τέλος, αναφορικά με τις υποδομές για τις επισκευές θαλαμηγών, η υπόθεση σχετίζεται με την άδεια ναυπηγείου που έχει ζητήσει ο ΟΛΠ και εξετάζεται από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Έργα άνω των 600 εκατ.
Σειρά επενδύσεων, συνολικού ύψους άνω των 600 εκατ. ευρώ, θέλει να υλοποιήσει η Cosco στον ΟΛΠ. Οι επενδύσεις αυτές, μεταξύ άλλων, αφορούν τη νέα βάση κρουαζιέρας, το εμπορικό κέντρο, τέσσερα ξενοδοχεία, τη ναυπηγική μονάδα για mega yachts, τις αποθήκες στο car terminal, αλλά και το Logistic center στη χερσαία ζώνη του λιμανιού στο Κερατσίνι. Με την πρώτη απόφασή της η ΕΣΑΛ δεν έδινε το πράσινο φως για:
* Τη νέα αποθήκη στην πρώην περιοχή ΟΔΔΥ, έκτασης 80.000 τ.μ. με κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκών εφοδιαστικής αλυσίδας (Logistic Center).
* Την κατασκευή δύο πενταώροφων κτηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ. το καθένα, στην περιοχή Γ2.
* Την κατασκευή του εμπορικού κέντρου.
Τέλος, η ΕΣΑΛ έθεσε συγκεκριμένες προϋποθέσεις με την τήρηση των οποίων θα μπορούσε να συμφωνήσει σε επενδύσεις, όπως είναι η ανακατασκευή του κτηρίου της Παγόδας για τη μετατροπή του σε ξενοδοχείο πέντε αστέρων και η μετατροπή αποθηκών σε ξενοδοχείο 4 και 5 αστέρων, παραπέμποντας τα θέματα στο ΚΑΣ και στο ΚΣΜΝ.
Όσον αφορά το θέμα των στρατηγικών μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που μέχρι στιγμής διαφαίνεται ότι είναι η «αχίλλειος πτέρνα» του ΟΛΠ, έχει ξεκινήσει μια συζήτηση για τον ορισμό μιας δημόσιας αρχής που θα αναλάβει τον ρόλο εποπτείας και κατάθεσής τους στο υπουργείο Περιβάλλοντος.