Με κίτρινη κάρτα για το θέμα των επιδόσεων της χώρας μας στους ελέγχους φορτηγών αυτοκινήτων στην επικράτεια προειδοποιεί την Ελλάδα η Κομισιόν.
Με κίτρινη κάρτα για το θέμα των επιδόσεων της χώρας μας στους ελέγχους φορτηγών αυτοκινήτων στην επικράτεια προειδοποιεί την Ελλάδα η Κομισιόν.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρακολουθεί τις επιδόσεις των ελέγχων στα φορτηγά που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, η οποία υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται από τα Μικτά Κλιμάκια είναι κάτω του 1/3 του μ.ό., με αποτέλεσμα η Ελλάδα να μπει στο στόχαστρο της Ε.Ε.
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, έχουν ήδη γίνει κάποιες συζητήσεις για αναδιαμόρφωση των μικτών κλιμακίων και εντατικοποίηση των ελέγχων.
Μάλιστα, ανάμεσα στις προτάσεις που έχουν κατατεθεί είναι και η σύσταση των κλιμακίων αυτών από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και όχι από τις Περιφέρειες, όπως γίνεται έως τώρα.
Γερασμένος στόλος
Τον κώδωνα του κινδύνου για τον κλάδο των οδικών μεταφορών κρούει και ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος) Απόστολος Κενανίδης, τονίζοντας και αυτός την ανάγκη εντατικοποίησης των ελέγχων των αλλοδαπών φορτηγών από τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου.
Βέβαια ο κ. Κενανίδης δεν παραλείπει να αναφερθεί στο πρόβλημα του γερασμένου στόλου των φορτηγών στη χώρα, αλλά και στο «truck drain», δηλαδή τη μετανάστευση ελληνικών φορτηγών σε γειτονικές χώρες. Με την εντατικοποίηση των ελέγχων, σύμφωνα με τον κ. Κενανίδη, θα ελαχιστοποιηθεί η υποκλοπή του μεταφορικού έργου από τα αλλοδαπά φορτηγά. Μάλιστα, υποστήριξε ότι απαιτείται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων υπουργείων ώστε να επιστρέψουν στους δρόμους τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχων.
Φυγή στο εξωτερικό
Επίσης, κάνει λόγο για φυγή φορτηγών στο εξωτερικό λόγω υψηλής φορολογίας στην Ελλάδα και ειδικότερα τονίζει ότι η Βουλγαρία μετρά πάνω από 15.000 οχήματα ελληνικών συμφερόντων, με βουλγάρικες πινακίδες.
«Υπολειπόμαστε από χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Τουρκία», τονίζει ο κ. Κενανίδης, σημειώνοντας ότι ο μέσος όρος ηλικίας των φορτηγών μας φτάνει τα 20 έτη.
Έμφαση δίνει στην ανάγκη εκσυγχρονισμού του κλάδου με κύριο μέσο τις συνέργειες.
«Είναι προφανές πως μόνο με τη συνεργασία όλων μας θα μπορέσουμε να αποφέρουμε τα μέγιστα οφέλη για την αποτελεσματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας στο άμεσο μέλλον», σχολίασε, συμπληρώνοντας ότι «χρειαζόμαστε ενίσχυση, κίνητρα, εργαλεία, την πολιτεία δίπλα μας σε αυτή την προσπάθεια».
Το αίτημα για παροχή κινήτρων που θα οδηγήσουν στην ανανέωση του στόλου είναι πάγιο εδώ και πολλά χρόνια στον κλάδο, ενώ εκτός από την ποιότητα και την ταχύτητα μεταφορών, η περιβαλλοντική επιβάρυνση σχετίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό και με το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, σύμφωνα με τους ειδικούς.