Το ψυχολογικό όριο των 5 εκατ. αφίξεων επιβατών στα ελληνικά λιμάνια αναμένεται να ξεπεράσει φέτος η κρουαζιέρα στη χώρα μας, με την αύξηση να διαμορφώνεται στο 8%-9% σε σχέση με το 2018.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Το ψυχολογικό όριο των 5 εκατ. αφίξεων επιβατών στα ελληνικά λιμάνια αναμένεται να ξεπεράσει φέτος η κρουαζιέρα στη χώρα μας, με την αύξηση να διαμορφώνεται στο 8%-9% σε σχέση με το 2018.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που συνέλεξε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, οι εκτιμήσεις στις αρχές του χρόνου, για οριακή άνοδο σε σχέση με πέρσι, ύψους 2% με 3%, ξεπεράστηκαν και, πλέον, περιμένουμε περισσότερες από 5 εκατ. αφίξεις σε 3.664 calls. Το 2018 τα ελληνικά λιμάνια δέχτηκαν 3.410 calls και 4,788 εκατ. αφίξεις, ενώ το 2017 είχαμε 3.414 calls και 4,625 εκατ. αφίξεις. Τελευταία χρονιά που ξεπεράσαμε τις 5 εκατ. αφίξεις ήταν το 2016 με 5,196 εκατ. επισκέπτες στα ελληνικά λιμάνια σε 4.285 calls.
Πρωτιά του Πειραιά
Μεγάλος κερδισμένος το λιμάνι του Πειραιά, που αναμένεται να έχει τις καλύτερες αποδόσεις από το 2016 και μετά. Περιμένει να υποδεχτεί 643 calls συνολικά και 1,1 εκατ. αφίξεις επιβατών. Το 2018 έκλεισε με 524 calls και 961.000 αφίξεις, το 2017 με 576 calls και 1,05 εκατ. αφίξεις, ενώ το 2016 είχαν καταγραφεί 625 calls και 1,09 εκατ. αφίξεις. Τα καλύτερα νούμερα της τελευταίας τετραετίας αναμένεται να καταγράψει φέτος και η Σαντορίνη, με 800.000 αφίξεις σε 578 calls. Στην τρίτη θέση θα βρεθεί η Κέρκυρα με 735.000 αφίξεις και στην τέταρτη η Μύκονος με 700.000 αφίξεις, ενώ την πεντάδα κλείνει το Κατάκολο με 421.000 αφίξεις.
Ο κ. Θεόδωρος Κόντες
Όπως επισημαίνει στη «Ν» ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ Θεόδωρος Κόντες, από την ανάλυση των στοιχείων εξάγονται τα εξής συμπεράσματα:
Οι προκλήσεις
Δύο επιπλέον προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει η κρουαζιέρα στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον κ. Κόντε, είναι η παροχή καυσίμων σε μεγάλους λιμένες (Πειραιάς - Ηράκλειο - Ρόδο - Κέρκυρα) με ειδικές προδιαγραφές (χαμηλή περιεκτικότητα θείου) που οι νέοι κανονισμοί επιβάλλουν να εφαρμοστεί από 1/1/2020 -συμπεριλαμβανομένου και του LNG-, όπως και οι κανονισμοί που θα εφαρμοστούν 1/1/2021 για εκτός Σένγκεν επιβάτες με βιομετρικά στοιχεία και αυστηρούς ελέγχους που απαιτούν εκσυγχρονισμό, αλλά και ικανοποιητική στελέχωση των υπηρεσιών.