Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 07 Μαρτίου 2006 16:05

Κατσέλης: Αύξηση κερδών το 2005

Στα 55,8 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου Εταιρειών Κατσέλη στο τέλος του 2005 παρουσιάζοντας οριακή υποχώρηση σε σχέση με το 2004, όταν ο κύκλος εργασιών είχε διαμορφωθεί στα 55,9 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η καταγραφείσα υποχώρηση συνδέεται με την πώληση του κλάδου των κατεψυγμένων (1 εκατ. ευρώ περίπου κατ’ έτος). Συγκρίνοντας τον κύκλο εργασιών (μη συμπεριλαμβανόμενου του κλάδου των κατεψυγμένων και για το 2004) καταγράφεται μια αύξηση 2,5%, η οποία συνδέεται με τη διάθεση νέων προϊόντων.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στο ίδιο διάστημα ανήλθαν στα 10,54 εκατ. ευρώ έναντι 8 εκατ. ευρώ που ήταν το 2004, παρουσιάζοντας αύξηση 27%. Η αύξηση αυτή συνδέεται με την αλλαγή του "μίγματος προϊόντος" (product mix) του Ομίλου, αλλά και με την πώληση του κλάδου των κατεψυγμένων.

Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) στο τέλος του 2005 έφτασαν στα 6,3 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 60% σε σχέση με το 2004 που ήταν 4,15 εκατ. ευρώ. Τα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ) στο τέλος του 2005 ανήλθαν στα 5,12 εκατ. ευρώ έναντι 3,12 εκατ. ευρώ το 2004 καταγράφοντας αύξηση 64,10%.

Με βάση την κερδοφορία του 2005 η διοίκηση θα προτείνει στους μετόχους της τη διανομή μερίσματος 0,16 ευρώ ανά μετοχή έναντι 0,14 ευρώ που ήταν το 2004 (αύξηση 14,29%). Η μερισματική απόδοση της μετοχής του Κατσέλη διαμορφώνεται περίπου στο 4%.

Στοχεύοντας στο τέλος του 2008 σε κύκλο εργασιών, αλλά και σε κεφαλαιοποίηση μεγαλύτερη των 100 εκατ. ευρώ, η διοίκηση της εταιρείας θέτει ως προτεραιότητες τη διατήρηση της ηγετικής της θέσης στην Ελλάδα και τη διεθνοποίηση της επιχειρηματικής της δραστηριότητας. Ο Ομιλος Εταιρειών Κατσέλης δραστηριοποιείται στη Νιγηρία και στη Ρουμανία.

Στις προτεραιότητες της εταιρείας είναι η δημιουργία εταιρείας συμμετοχών (holding), μια κίνηση που θα δημιουργήσει φορολογικό όφελος 700.000 ευρώ. Ταυτόχρονα μελετά την είσοδο της στην αγορά των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label), την αξιοποίηση της παραγωγικής της δυναμικότητας των νέων εγκαταστάσεων παρασκευής προϊόντων, αλλά και τη στρατηγική επιθετική διείσδυση στην αγορά προϊόντων τύπου Bake off όπου διαθέτει ισχυρή τεχνογνωσία. Επίσης στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία οκτώ σημείων διανομής (αλυσίδας Snackers Place) σε ετήσια βάση.