Η Boeing περιόρισε τον ρόλο των δικών της πιλότων στα τελικά στάδια ανάπτυξης του συστήματος ελέγχου πτήσεων των 737 MAX. Το αποτέλεσμα ήταν να μην έχουν ούτε εκείνοι βασικές πληροφορίες για το πώς λειτουργεί. Αυτό μεταδίδει η WSJ επικαλούμενη πηγές με πολύ καλή γνώση του ζητήματος.
Η Boeing περιόρισε τον ρόλο των δικών της πιλότων στα τελικά στάδια ανάπτυξης του συστήματος ελέγχου πτήσεων των 737 MAX. Το αποτέλεσμα ήταν να μην έχουν ούτε εκείνοι βασικές πληροφορίες για το πώς λειτουργεί. Αυτό μεταδίδει η WSJ επικαλούμενη πηγές με πολύ καλή γνώση του ζητήματος.
Το γεγονός αυτό όπως αναφέρει η αμερικανική εφημερίδα έρχεται σε αντίθεση με την πάγια πρακτική του αεροναυπηγικού κολοσσού να ζητεί από τους πιλότους αναλυτικό «feedback» για τα νέα συστήματα και πώς αυτά ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις.
Οι πιλότοι της Boeing, που συμμετέχουν στις δοκιμές των νέων αεροσκαφών, δεν έλαβαν ποτέ λεπτομερή ενημέρωση για το πόσο γρήγορα ή απότομα μπορεί το αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου, γνωστό ως MCAS, να σπρώξει προς τα κάτω τη μύτη του αεροσκάφους, όπως ανέφεραν οι πηγές. Επίσης δεν γνώριζαν ότι το σύστημα βασιζόταν σε έναν αισθητήρα αποκλειστικά- αντί για δύο- προκειμένου να εξακριβώνει τα εισερχόμενα στοιχεία για την κλίση της μύτης του αεροσκάφους.
Τα πρώτα ευρήματα των ερευνών για τις δύο αεροπορικές τραγωδίες στην Ινδονησία και την Αιθιοπία, στις οποίες εμπλέκονται τα 737 MAX, συνδέουν τα προβληματικά δεδομένα του αισθητήρα με την «βουτιά» των αεροσκαφών και την αδυναμία των πιλότων να ανακτήσουν τον έλεγχό του.
Πηγή: Wall Street Journal