Σε ύφεση παρέμεινε τον Απρίλιο, για τρίτο διαδοχικό μήνα, ο μεταποιητικός τομέας της Ευρωζώνης, με την αδύναμη παγκόσμια ζήτηση, τον προστατευτισμό στο παγκόσμιο εμπόριο και τις ανησυχίες λόγω της επικείμενης εξόδου της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση να «γονατίζουν» τη μεταποιητική δραστηριότητα.
Σε ύφεση παρέμεινε τον Απρίλιο, για τρίτο διαδοχικό μήνα, ο μεταποιητικός τομέας της Ευρωζώνης, με την αδύναμη παγκόσμια ζήτηση, τον προστατευτισμό στο παγκόσμιο εμπόριο και τις ανησυχίες λόγω της επικείμενης εξόδου της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση να «γονατίζουν» τη μεταποιητική δραστηριότητα.
Ο τελικός δείκτης ΡΜΙ της IHS Markit για τη μεταποίηση στην Ευρωζώνη παρέμεινε τον Απρίλιο κάτω από το όριο του 50, που διαχωρίζει την ανάπτυξη από τη συρρίκνωση. Ο δείκτης διαμορφώθηκε στο 47,9 πολύ κοντά στο ναδίρ εξαετίας των 47,5 μονάδων του Μαρτίου και οριακά πάνω από τη πρώτη εκτίμηση 47,8.
Ο επιμέρους δείκτης παραγωγής ανήλθε στο 48, από 47,2 του Μαρτίου ενώ και ο δείκτης παραγγελιών κατέγραψε πτώση για έβδομο διαδοχικό μήνα, καθώς οι εντάσεις στο παγκόσμιο εμπόριο ασκούν πιέσεις στη μεταποίηση. «Ο μεταποιητικός κλάδος παρέμεινε σε ύφεση στις αρχές του δευτέρου τριμήνου», επισημαίνει ο Κρις Γουίλιαμσον, επικεφαλής οικονομολόγος της IHS Markit. «Οι επιδόσεις του επιμέρους δείκτη παραγωγής δείχνουν ότι η παραγωγή στα εργοστάσια της Ευρωζώνης υποχωρεί με ρυθμούς περίπου 1% στο τρίμηνο, σε μια ένδειξη ότι ο τομέας παραγωγής αγαθών θα λειτουργήσει ως βαρίδι για την οικονομία στο δεύτρο τρίμηνο», εκτιμά ο κ. Γουίλιαμσον.
Η οικονομία της Ευρωζώνης αναπτύχθηκε με ρυθμούς καλύτερους των προσδοκιών 0,4% στο πρώτο τρίμηνο, ανεβάζοντας ταχύτητα σε σύγκριση με τους αναιμικούς ρυθμούς του δεύτερου εξαμήνου του 2018. Αναλυτές σε πρόσφατη δημοσκόπηση του Reuters προβλέπουν ανάπτυξη 0,3% για το δεύτερο τρίμηνο, με επιδείνωση των προοπτικών της Ζώνης του Ευρώ.
Αποθαρρυντική η εικόνα του μεταποιητικού κλάδου της Γερμανία, που παρέμεινε σε ύφεση επί τέταρτο διαδοχικό μήνα. Ο δείκτης ΡΜΙ για τη γερμανική μεταποίηση -που αντιπροσωπεύει το ένα-πέμπτο της συνολικής οικονομικής δραστηριότητας- ανήλθε στο 44,4, από 44,1 του Μαρτίου, παραμένοντας κάτω από το όριο του 50.
Παρά τη μικρή βελτίωση, ο Φιλ Σμιθ, οικονομολόγος της IHS Markit, εκτιμά ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς να θεωρήσει κανείς ότι ο βιομηχανικός κλάδος της Γερμανίας έχει ξεπεράσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες αυτοκινήτων στην προσαρμογή στους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με τον κ. Σμιθ, ο μεταποιητικός τομέας λειτουργεί ως τροπέδη για την ανάπτυξη της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής οικονομίς στις αρχές του δευτέρου τριμήνου.
Η κυβέρνηση του Βερολίνου έχει υποβαθμίσει τις οικονομικές της προβλέψεις για το 2019, αναμένοντας ανάπτυξη 0,5%, σημαντικά βραδύτερη σε σύγκριση με τους ρυθμούς 1,4% το 2018 και 2,2% του 2017.
Οι Γερμανοί εξαγωγείς βρίσκονται αντιμέτωποι με την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας, τον εμπορικό πόλεμο της κυβέρνησης Τραμπ και την αβεβαιότητα λόγω Brexit.