Σε τρεις άξονες θα στηριχθεί η ανάπτυξη της εταιρείας Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών ΑΕ (ΚΑΕ) επεσήμαναν στελέχη της εταιρείας κατά τη διάρκεια εταιρικής παρουσίασης, που πραγματοποιήθηκε στις 07.03.2006 και διοργάνωσε ο ΣΜΕΧΑ:
α) Οργανική ανάπτυξη, δηλαδή αύξηση της επιβατικής κίνησης, λειτουργία νέων καταστημάτων, επέκταση και αναβάθμιση των υπαρχόντων, αποτελεσματικότερο μίγμα προϊόντων και καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση πελατών.
β) Νέες δραστηριότητες, όπως η επέκταση σε νέους τομείς και ίδρυση νέων θυγατρικών. Ενδεικτικά αναφέρθηκε η συμφωνία με τη Phillip Morris, σύμφωνα με την οποία, η θυγατρική της Εταιρείας, Ελληνικές Διανομές ΑΕ ανέλαβε τη διανομή και προώθηση στην Ελλάδα αφορολόγητων τσιγάρων της αμερικάνικης εταιρείας σε εφοδιαστές πλοίων, καταστήματα διπλωματικών και στρατιωτικών αποστολών και πάσης φύσεως πλοία.
γ) Εξαγορές και στρατηγικές συμμαχίες. Η διοίκηση παρακολουθεί τις εξελίξεις στο χώρο του παγκόσμιου ταξιδιωτικού λιανικού εμπορίου και είναι έτοιμη να εκμεταλλευθεί τις ευκαιρίες μόνο όμως στην περίπτωση που πληρούν συγκεκριμένα επενδυτικά κριτήρια. Ενδεικτικά αναφέρθηκε η πρόσφατη εξαγορά της The Nuance Group (Ελλάς) Γενική Εμπορική ΑΕ, έναντι τιμήματος Euro 1.172.000 η οποία λειτουργούσε πέντε καταστήματα πώλησης ειδών ένδυσης και αξεσουάρ στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του 2005 επισημάνθηκε ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν με ικανοποιητικό ρυθμό 11,3% και ανήλθαν στα 261,451 εκατ. ευρώ, τα έσοδα από την πώληση αφορολόγητων ειδών (Duty Free) αυξήθηκαν κατά 10,6% και των φορολογημένων ειδών (Duty Paid) κατά 8,3%.
Σε ότι αφορά τα αποτελέσματα του 2005, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 37,871 εκατ. ευρώ έναντι 41,978 εκατ. ευρώ του 2004. Όπως αναφέρθηκε, τα καθαρά κέρδη επηρεάστηκαν:
α) Από τη διπλή χρέωση του ελάχιστου εγγυημένου μισθώματος από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Η εταιρεία πλήρωσε το ελάχιστο εγγυημένο μίσθωμα προς το Ελευθέριος Βενιζέλος, που αναλογούσε στα έτη 2004 και 2005 κατά τη διάρκεια του 2005 ενώ παλιότερα πλήρωνε το ετήσιο μίσθωμα για την κάθε χρονιά το επόμενο έτος.
β) Από τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους των νέων κατηγοριών, καθώς το χαρτοφυλάκιο προϊόντων εμπλουτίστηκε με προϊόντα χαμηλότερης κερδοφορίας και
γ) Από τον αυξημένο φορολογικό συντελεστή σε σχέση με το 2004.
Η διοίκηση της εταιρείας τέλος έδωσε χρήσιμα συγκριτικά στοιχεία για τον κλάδο και τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, από τα οποία προκύπτει η ισχυρή θέση της εταιρείας. Σύμφωνα με αυτά:
- Η μέση δαπάνη ανά πελάτη στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι περί τα 40 ευρώ, όταν στο Μόναχο είναι 29,5 ευρώ, στη Μαδρίτη 43 ευρώ, στη Βαρκελώνη 42 ευρώ, στη Φραγκφούρτη 28 ευρώ και στις Βρυξέλλες 34 ευρώ.
- Η μέση μετατρεψιμότητα των επιβατών σε πελάτες στα καταστήματα (πόσοι από τους επιβάτες ψωνίζουν στα καταστήματα των ΚΑΕ) είναι στην Αθήνα 31%, στο Μόναχο 22%, στη Μαδρίτη 14,5%, στη Βαρκελώνη 13,5% στη Φραγκφούρτη 20% και στις Βρυξέλλες 30%.