Έσοδα κατώτερα των προσδοκιών ανακοίνωσε η Alphabet -μητρικός όμιλος της Google- για το τρίμηνο έως τα τέλη Μαρτίου, ενώ το πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης πίεσε προς τα κάτω και την κερδοφορία της μεγαλύτερης μηχανής υπηρεσιών αναζήτησης στο Διαδίκτυο.
Έσοδα κατώτερα των προσδοκιών ανακοίνωσε η Alphabet -μητρικός όμιλος της Google- για το τρίμηνο έως τα τέλη Μαρτίου, καθώς ο ανταγωνισμός «ροκανίζει» τις διαφημιστικές πωλήσεις, ενώ το πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης πίεσε προς τα κάτω και την κερδοφορία της μεγαλύτερης μηχανής υπηρεσιών αναζήτησης στο Διαδίκτυο.
Η Alphabet -στην οποία ανήκει και το YouTube- ανακοίνωσε πωλήσεις ύψους 36,3 δισ. δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο, διαψεύδοντας τις προβλέψεις των αναλυτών για έσοδα 37,3 δισ. δολαρίων. Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας υποχώρησαν στα 6,6 δισ. δολάρια, από 7,6 δισ. δολάρια, εξαιτίας του προστίμου, ύψους 1,7 δισ. δολαρίων που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατηγορώντας τον κολοσσό υπηρεσιών online αναζήτησης ότι στο διάστημα από το 2006 έως το 2016 μπλόκαρε τους ανταγωνιστές από την προβολή διαφημίσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων της Google επιβραδύνθηκαν στο 17% στους τρεις πρώτους μήνες του έτους, έναντι αντίστοιχων ρυθμών 26% της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Η Alphabet ανακοίνωσε παράλληλα και επιβράδυνση των ρυθμών αύξησης των πληρωμένων clicks στο 39%, από 59% στις αρχές του 2018. Στα πληρωμένα clicks(paid clicks), οι επιχειρήσεις πληρώνουν κάποια προμήθεια κάθε φορά που κάποιος χρήστης κάνει clidk στη διαφήμισή τους.
Η πλειονότητα των εσόδων της Google(84,5%) προέρχεται από τις διαφημιστικές της δραστηριότητες, καθώς πωλεί links, banners και διαφημιστικό χώρο στις ιστοσελίδες και εφαρμογές της.