ΣΤΗ μείωση 480 θέσεων μηχανικών στο Σύδνεϋ θα προχωρήσει η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Αυστραλίας, Qantas Airways Ltd., ενώ θα αυξήσει τη συντήρηση στη Μελβούρνη και το Μπρίσμπεϊν, μειώνοντας τις ανησυχίες ότι θα απολύσει 2.500 ανθρώπους και θα μεταφέρει δραστηριότητές της στο εξωτερικό.
Το κλείσιμο του τμήματος βαριάς συντήρησης στο Σύδνεϋ, θα βοηθήσει τον ανώτατο εκτελεστικό διευθυντή Geoff Dixon να μειώσει το κόστος της εταιρείας κατά 100 εκατ. δολ. Αυστραλίας ετησίως, από τις δραστηριότητες στον τομέα των μηχανικών, σύμφωνα με τη σημερινή ανακοίνωση της Qantas. Διατηρώντας τις θέσεις εργασίας στην Αυστραλία η εταιρεία απέφυγε την κήρυξη απεργιών από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων.
Ο λογαριασμός καυσίμων της Qantas, το δεύτερο μεγαλύτερο έξοδο της εταιρείας μετά το εργατικό, αυξήθηκε 495 εκατ. δολ. Αυστραλίας, στο 1,3 δισ. δολ. Αυστραλίας, το εξάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου. Η εταιρεία έχει πει ότι το κόστος των καυσίμων ενδέχεται να αυξηθεί 900 εκατ. δολ. φέτος. Το εργατικό κόστος, το μεγαλύτερο έξοδο της εταιρείας, αναρριχήθηκε 51 εκατ. δολ. Αυστραλίας, στο 1,7 δισ. δολ. Αυστραλίας. Ο Dixon, προβλέπει ότι τα καύσιμα θα διατηρηθούν πάνω από τα 60 δολ. το βαρέλι.
Οι μετοχές της Qantas σημείωσαν άνοδο 3 σεντς, φθάνοντας στα 3,97 δολ. Αυστραλίας η μία, στις 4:15 μ.μ., κατά το κλείσιμο του Χρηματιστηρίου στο Σύδνεϋ. Συνολικά φέτος, έχουν σημειώσει απώλειες 1,7%.
Το τμήμα μηχανικών της αεροπορικής εταιρείας, που απασχολεί 6.200 ανθρώπους, αποτελεί περίπου το 1/ 6 του εργατικού δυναμιού της Qantas. Ο Dixon είπε ότι η μείωση των θέσεων εργασίας θα είναι έως 340, επειδή ο αριθμός των θέσεων εντός της χώρας, πιθανώς θα αυξηθεί.
Μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2005 η Qantas απασχολούσε 35.520 υπαλλήλους, 49% περισσότερους από το 2004 και 22% περισσότερους από όσους απασχολούσε πριν από πέντε χρόνια.