Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 09 Μαρτίου 2006 17:21

Ελινόιλ: Τελετή ονομασίας δεξαμενόπλοιου

Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά η τελετή ονομασίας του νεότευκτου, υπό ελληνική σημαία, δεξαμενόπλοιου «Απηλιώτης», του πρώτου από τα δύο υπερσύγχρονα δεξαμενόπλοια που δρομολογούνται από την ΕΛΙΝΟΙΛ για τον εφοδιασμό με καύσιμα του νησιωτικού δικτύου των πρατηρίων ελίν.

Ανάδοχος ήταν ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Ιωάννης Τζωάννος, ενώ επίσης παρέστησαν εκπρόσωποι του πολιτικού, ναυτιλιακού και επιχειρηματικού κόσμου της χώρας.

Το Δ/Ξ «Απηλιώτης» μεταφορικής ικανότητας 2,200 m3, ναυπηγήθηκε στο Split της Κροατίας υπό την επίβλεψη των Lloyd’s. Η μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία που έχει συσσωρεύσει η ΕΛΙΝΟΙΛ στον εφοδιασμό των ελληνικών νησιών την τελευταία 20ετία, έχει ενσωματωθεί στο σχεδιασμό του, καθιστώντας το μοναδικό στον κόσμο ναυπήγημα, απολύτως προσαρμοσμένο στις σύγχρονες ανάγκες εφοδιασμού και στις συνθήκες που επικρατούν στα νησιά μας.

Το Δ/Ξ Απηλιώτης, διαθέτει ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην πρύμνη του για την μεταφορά 3 βυτιοφόρων αυτοκινήτων, που περιλαμβάνει τελευταίας γενιάς γεμιστήρια, τεχνολογίας bottom loading, που επιτρέπουν τη φόρτωση των βυτιοφόρων εν πλω με 5 προϊόντα ταυτοχρόνως και περιλαμβάνει σύστημα ανακύκλωσης ατμών για την προστασία του περιβάλλοντος. Έτσι, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, εξασφαλίζει το γρήγορο και κυρίως ασφαλή εφοδιασμό των νησιών μας, αφού καταργεί την εκφόρτωση πετρελαιοειδών στους προβλήτες των νησιών.

Με τη δρομολόγηση του Δ/Ξ ΑΠΗΛΙΩΤΗΣ αλλά και του υπό κατασκευή αδελφού πλοίου ΖΕΦΥΡΟΣ, που αναμένεται να έρθει το καλοκαίρι, η ΕΛΙΝΟΙΛ, όπως τονίζει στην ανακοίνωσή της, πρωτοπορεί και πάλι δίνοντας τη λύση εφοδιασμού των νησιών μας για τις επόμενες δεκαετίες, αφού η πρώτη λύση που είχε δώσει το 1983 ξεπεράστηκε, καθώς η ραγδαία αύξηση της ζήτησης καυσίμων στα νησιά, δεν συνοδεύτηκε από δημιουργία κατάλληλων υποδομών, όπως ειδικών χώρων εκφόρτωσης επικίνδυνων φορτίων κλπ.

Με τη νέα λύση που εφαρμόζει η ΕΛΙΝΟΙΛ, δεν απαιτείται πλέον πλαγιοδέτηση του πλοίου, ούτε πολύωρη παραμονή του και διενέργεια εκφορτώσεων σε χώρους των λιμένων αφού αρκεί η πρυμνοδέτηση για λίγα λεπτά, για την αποβίβαση των ήδη έμφορτων βυτιοφόρων.