Ξεκινούν από τη Μεγάλη Τρίτη οι εργασίες για την κατασκευή του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος στα πρότυπα ευρωπαϊκών προδιαγραφών, ο οποίος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα αλλά και νέους αναβαθμιζόμενους κάθετους άξονες.
Ξεκινούν από τη Μεγάλη Τρίτη οι εργασίες για την κατασκευή του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος στα πρότυπα ευρωπαϊκών προδιαγραφών, ο οποίος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα αλλά και νέους αναβαθμιζόμενους κάθετους άξονες.
Τις διαβεβαιώσεις αυτές έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ενημερώνοντας τα σχετικά με την εξέλιξη των έργων για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος και ειδικότερα για τη σύμβαση που αφορά την κατασκευή του οδικού άξονα Αμαλιάδας-Δουναίικα.
Παράλληλα έκανε γνωστό ότι σήμερα και αύριο θα υπογραφούν συνολικά 4 συμβάσεις για τα έργα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, «ένα έργο» όπως είπε, «για το οποίο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δεχτεί τόνους λάσπης».
Απαντώντας στις επικρίσεις της ΝΔ που έκανε λόγο για αδιαφανείς διαγωνιστικές διαδικασίες για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρας-Πύργου, ο κ. Σπίρτζης τις χαρακτήρισε «απολύτως προσχηματικές», ενώ αντέτεινε ότι στην έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου καταγράφονται λεπτομερώς υπερβάσεις πολλών εκατομμυρίων που έγιναν την περίοδο 2010-2014 για τους αυτοκινητόδρομους των παραχωρήσεων.
«Κάντε μία προσφυγή για την ανατροπή της έκθεσης του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου και για το υπερβάλλον κόστος και για τη μείωση του φυσικού αντικειμένου. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι για την Ιόνια Οδό το 2014 είχε εκτελεστεί το 14% του έργου, οι απαλλοτριώσεις ήταν κάτω από το 50%. Στο δρόμο Κορίνθου-Πατρών για τα 14-15 σημεία στα οποία τέμνεται ο σιδηροδρομικός και ο οδικός άξονας, οκτώ χρόνια μετά, δεν είχαν βρει αν θα υλοποιούνταν από την οδική ή σιδηροδρομική παραχώρηση. Άσε που σε πολλά σημεία δεν υπήρχαν, περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, ούτε απαλλοτριώσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.
Παράλληλα επεσήμανε ότι οι ξεχωριστές διαγωνιστικές διαδικασίες αυτοτελών τμημάτων για το σύνολο του έργου, έχουν στόχο να μην υπάρχει συγκέντρωση δημοσίων συμβάσεων σε λίγους ομίλους και «είναι μία διαδικασία, για την οποία όχι απλώς παροτρύνει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, αλλά την επιβάλλει κιόλας». Πρόκειται για την Ευρωπαϊκή Οδηγία η οποία έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία διά του νόμου 4412/2016, τον οποίο, έχει ψηφίσει και η Νέα Δημοκρατία, πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης.
Παράλληλα επιτέθηκε στη ΝΔ κατηγορώντας την ότι ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα -Υλίκη, τον οποίο περιέλαβε στο πρόγραμμά της, εφόσον κατασκευαζόταν θα δημιουργούσε υποχρεώσεις υψηλών αποζημιώσεων. «Μάλλον υπάρχουν κενά γνώσης, το λέω κομψά. Κάποιοι παγιδεύουν τη Νέα Δημοκρατία σε ένα πρόγραμμα που δεν είναι υλοποιήσιμο ή σκέπτονται άλλα πράγματα», ανέφερε.
naftemporiki.gr με πληφοφοίες από ΑΜΠΕ