Τροπολογία για την ενίσχυση του Τύπου μέσα από ειδικά προγράμματα που θα καταρτίζουν τα αρμόδια υπουργεία αλλά και για την επέκταση του μειωμένου συντελεστή του φόρου διαφημίσεων, 5%, στο σύνολο των τηλεοπτικών μέσων κατέθεσε η κυβέρνηση.
Τροπολογία για την ενίσχυση του Τύπου μέσα από ειδικά προγράμματα που θα καταρτίζουν τα αρμόδια υπουργεία αλλά και για την επέκταση του μειωμένου συντελεστή του φόρου διαφημίσεων, 5%, στο σύνολο των τηλεοπτικών μέσων κατέθεσε η κυβέρνηση.
Η νομοθετική τροπολογία της κυβέρνησης που ενσωματώθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Άμυνας προβλέπει τη δυνατότητα ενίσχυσης του Τύπου (επιχειρήσεις έκδοσης εφημερίδων πανελλήνιας κυκλοφορίας και περιφερειακών και τοπικών εφημερίδων) μέσα από προγράμματα που θα καταρτίζονται με κοινές αποφάσεις των υπουργών Οικονομικών και Ψηφιακής Πολιτικής. Τα προγράμματα αυτά που χρηματοδοτούνται είτε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, είτε από κοινοτικούς πόρους.
Οι κατηγορίες των υπαγόμενων επιχειρήσεων, το ύψος της ενίσχυσης, η διάρκεια των προγραμμάτων και οι λοιπές λεπτομέρειες θα καθορίζονται από τις υπουργικές αποφάσεις. Σύμφωνα με την τροπολογία η εν λόγω ρύθμιση κρίνεται αναγκαία για τη στήριξη και ανάπτυξη των εφημερίδων «οι οποίες αποτελούν πυλώνα της δημοκρατίας, της πολυφωνίας, του πολιτισμού και της ποιότητας του δημόσιου διαλόγου».
Πολύ πιο απτή είναι όμως η οικονομική ενίσχυση που προβλέπει η τροπολογία για τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Ειδικότερα με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επεκτείνεται από την 1η Μαϊου 2019 ο μειωμένος συντελεστής επί τον τηλεοπτικών διαφημίσεων 5% (από 20% που ίσχυε μέχρι σήμερα) στο σύνολο των τηλεοπτικών μέσων ενημέρωσης, δηλαδή και στα τοπικά και περιφερειακά κανάλια.
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα ο εν λόγω συντελεστής ισχύει αποκλειστικά για τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης που κατέχουν άδεια λειτουργίας από το ΕΣΡ, για αυτά που έχουν υπογράψει σύμβαση παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο καθώς και τα κανάλια της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης. Βάσει της τροπολογίας η μείωση του φορολογικού συντελεστή κρίνεται αναγκαία για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και τη διευκόλυνση νέων επενδύσεων στο σύνολο των τηλεοπτικών μέσων ενημέρωσης.
Η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν προσδιορίζει το ύψος της απώλειας εσόδων που θα προκαλέσει για το Ελληνικό Δημόσιο η μείωση του φορολογικού συντελεστή των τηλεοπτικών διαφημίσεων στο 5%.
naftemporiki.gr