Η συρρίκνωση των δημόσιων επενδύσεων αναδεικνύεται σε ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια για την ελληνική οικονομία. Στα χρόνια της κρίσης η συμβολής τους στον προϋπολογισμό έκανε βουτιά με αποτέλεμα η χρηματοδότηση των υποδομών να επιστρέψει σε επίπεδα δεκαετίας 1990.
Η συρρίκνωση των δημόσιων επενδύσεων αναδεικνύεται σε ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια για την ελληνική οικονομία. Στα χρόνια της κρίσης η συμβολής τους στον προϋπολογισμό έκανε βουτιά με αποτέλεσμα η χρηματοδότηση των υποδομών να επιστρέψει σε επίπεδα δεκαετίας 1990.
Από το βήμα του συνεδρίου του Economist στην Αθήνα, για τις υποδομές στην Ανατολική Μεσόγειο, αναφέρθηκε στο θέμα ο Ιωάννης Καλτσάς, επικεφαλής για τις δραστηριότητες της ΕΤΕπ σε Ελλάδα και Κύπρο. Όπως είπε η σύγκριση μεταξύ 2004 και 2014 καταδεικνύει μείωση της τάξης του 85% στην εθνική συνεισφορά στον προϋπολογισμό δημόσιων επενδύσεων στην Ελλάδα, με τη συνολική χρηματοδότηση των υποδομών (συμπεριλαμβανομένων των επιδοτήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) να βρίσκεται στο επίπεδο των μέσων της δεκαετίας του 1990,.
Σημείωσε πως οι επενδύσεις σε υποδομές στην Ελλάδα έχουν έναν οικονομικό πολλαπλασιαστή μεταξύ 1,5x και 2,1x, αυξάνοντας σημαντικά τη ζήτηση σε άλλους τομείς της οικονομίας και επομένως είναι κρίσιμη η συμβολή τους στην ανάπτυξη.
Ο κ. Καλτσάς θύμισε ότι η Ελλάδα αγωνίζεται να ολοκληρώσει έναν μακρύ κατάλογο έργων έως το 2023 για να εξασφαλίσει την απορρόφηση των δεσμευμένων διαρθρωτικών ταμείων της Ε.Ε. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον η συμπληρωματική χρηματοδότηση της ETEπ για υποδομές αναμένεται να υπερβεί τα 4 δισ. ευρώ, κινητοποιώντας επενδύσεις ύψους 6 δισ. ευρώ.
naftemporiki.gr