Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 12 Απριλίου 2019 07:11

Υπό όρους η Παγόδα θα μετατραπεί σε ξενοδοχείο

«Άσπρος καπνός» βγήκε από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) του υπουργείου Πολιτισμού όσον αφορά τα σχέδια του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά να μετατρέψει σε ξενοδοχεία τη γνωστή Παγόδα στην Ακτή Μιαούλη, που για δεκαετίας αποτελούσε το εκθεσιακό κέντρο του ΟΛΠ, αλλά και δύο αποθήκες στην περιοχή της Δραπετσώνας. Η συζήτηση αυτή έγινε σε συνέχεια της απόφασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, η οποία είχε παραπέμψει τα συγκεκριμένα σχέδια στο ΚΣΝΜ, όταν εξέταζε το master plan του μεγάλου λιμανιού.

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

«Άσπρος καπνός» βγήκε από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) του υπουργείου Πολιτισμού όσον αφορά τα σχέδια του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά να μετατρέψει σε ξενοδοχεία τη γνωστή Παγόδα στην Ακτή Μιαούλη, που για δεκαετίας αποτελούσε το εκθεσιακό κέντρο του ΟΛΠ, αλλά και δύο αποθήκες στην περιοχή της Δραπετσώνας.

Η συζήτηση αυτή έγινε σε συνέχεια της απόφασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, η οποία είχε παραπέμψει τα συγκεκριμένα σχέδια στο ΚΣΝΜ, όταν εξέταζε το master plan του μεγάλου λιμανιού.

Πιο συγκεκριμένα, το ΚΣΝΜ, σύμφωνα με πληροφορίες, έδωσε το πράσινο φως για την ανακατασκευή της Παγόδας, που για δεκαετίας ήταν το εκθεσιακό κέντρο του ΟΛΠ, σε ξενοδοχείο 5*. Απαραίτητη προϋπόθεση, σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στη συνεδρίαση, είναι να μη μεταβληθεί καθόλου η όψη του κτηρίου, και όχι μόνο η στέγη του, όπως ανέμεναν στον ΟΛΠ. Εφόσον ισχύσει η συγκεκριμένη παρατήρηση, ενδέχεται να μειωθεί η δυναμικότητα του ξενοδοχείου, αφού αρχικά έχουν υπολογιστεί να κατασκευαστούν 300 δωμάτια. Οι πληροφορίες επίσης αναφέρουν ότι από το Συμβούλιο «πέρασε» και η μετατροπή των δύο αποθηκών σε τετράστερο και πεντάστερο αντίστοιχα ξενοδοχείο, χωρίς ιδιαίτερες παρατηρήσεις.

Αιχμή του δόρατος

Το ξενοδοχείο στην Παγόδα, μαζί με ακόμα ένα που σχεδιάζει ο ΟΛΠ να κατασκευάσει στο Porto Leone, επίσης 5 αστέρων, θα είναι η «αιχμή του δόρατος» όσον αφορά την προσέλκυση τουριστών, κυρίως από τη κρουαζιέρα, αλλά και για διαμονή τουριστών για συνέδρια, ή άλλων τουριστών που θέλουν να κάνουν σύντομες αποδράσεις με επίκεντρο την πόλη του Πειραιά. 
Όσον αφορά τις δύο αποθήκες, και την πρόθεσή τους να τα μετατρέψουν σε ξενοδοχεία 4* και 5*, υπάρχουν σκέψεις να απευθυνθούν στο target group των νησιωτών που επισκέπτονται την Αθήνα και τον Πειραιά προκειμένου να λύσουν διάφορες υποθέσεις τους.

Οι επόμενες κινήσεις

Εφόσον η εισήγηση του Συμβουλίου, έτσι όπως διατυπώθηκε προφορικά, αποτυπωθεί και γραπτά, ο ΟΛΠ σχεδιάζει μέσα στην επόμενη εβδομάδα να αποστείλει νέο υπόμνημα προς την ΕΣΑΛ, με το οποίο θα απαντά στις παρατήσεις που έχουν γίνει στο master plan που έχει καταθέσει. Στόχος είναι η ΕΣΑΛ να συνεδριάσει ξανά πριν από το Πάσχα, ώστε μέχρι να επισκεφτεί το Πεκίνο ελληνική αντιπροσωπεία, στο πλαίσιο του παγκόσμιου φόρουμ που διοργανώνει η Κίνα με θέμα το One belt one road στα τέλη Μαΐου, να έχει μπει η υπόθεση του επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ σε μια σειρά.   Σημειώνεται ότι η ΕΣΑΛ έχει βάλει στον «πάγο» με την προηγούμενη απόφασή της μια σειρά έργων, όπως το logistic center, τον εξοπλισμό για επισκευές mega yaghts, ενώ και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έβαλε όρους για την ανέγερση του υπερπολυτελούς ξενοδοχείου στο Porto Leone.  
Στο ενδιάμεσο, όμως, έχει προηγηθεί η συνάντηση της προηγούμενης Παρασκευής στο Μαξίμου, όπου σύμφωνα με τις πληροφορίες που διέρρευσαν συμφωνήθηκε να προχωρήσει το επενδυτικό έργο του ΟΛΠ, υπό τις προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος, με εξαίρεση μόνο την ανέγερση του mall στη νέα βάση κρουαζιέρας που θα δημιουργηθεί.

Οι επενδύσεις 

Οι συνολικές επενδύσεις της Cosco στον ΟΛΠ ανέρχονται συνολικά σε περίπου 600 εκατ. ευρώ. Οι λεγόμενες υποχρεωτικές, αυτές δηλαδή που έχουν συμφωνηθεί να γίνουν στο πλαίσιο της πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ από το ΤΑΙΠΕΔ στην Cosco, είναι ύψους 293 εκατ. ευρώ. Η Cosco σήμερα διαθέτει το 51% των μετοχών του ΟΛΠ και προκειμένου να φτάσει το 67% θα πρέπει εντός πενταετίας να έχει ολοκληρώσει το υποχρεωτικό πρόγραμμα επενδύσεων.