Προσδοκία ανάπτυξης εσόδων περί το 10% για τη φετινή χρονιά εμφανίζει η βιομηχανία αναψυκτικών και χυμών ΕΨΑ, η οποία έχοντας επενδύσει στις γυάλινες συσκευασίες «ποντάρει» στην αυξανόμενη καταναλωτική τάση κατά της χρήσης πλαστικού, ενώ παράλληλα διαβλέπει σημαντικό πεδίο αύξησης των επιδόσεων των εγχώριων σημάτων λόγω του airbnb. Εξαγωγικά τα μηνύματα είναι θετικά, με την εταιρεία να ξεκινά τον επόμενο μήνα τη διάθεση κωδικών τσαγιού στη Σαουδική Αραβία, προσβλέποντας στη δυνατότητα διεκδίκησης υψηλών μεριδίων στις αγορές του Κόλπου.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Προσδοκία ανάπτυξης εσόδων περί το 10% για τη φετινή χρονιά εμφανίζει η βιομηχανία αναψυκτικών και χυμών ΕΨΑ, η οποία έχοντας επενδύσει στις γυάλινες συσκευασίες «ποντάρει» στην αυξανόμενη καταναλωτική τάση κατά της χρήσης πλαστικού, ενώ παράλληλα διαβλέπει σημαντικό πεδίο αύξησης των επιδόσεων των εγχώριων σημάτων λόγω του airbnb. Εξαγωγικά τα μηνύματα είναι θετικά, με την εταιρεία να ξεκινά τον επόμενο μήνα τη διάθεση κωδικών τσαγιού στη Σαουδική Αραβία, προσβλέποντας στη δυνατότητα διεκδίκησης υψηλών μεριδίων στις αγορές του Κόλπου.
Αναλυτικότερα, μετά το δύσκολο 2018, κατά το οποίο η κατανάλωση των αναψυκτικών επηρεάστηκε σημαντικά από τις έντονες βροχοπτώσεις του Ιουνίου και Ιουλίου, η ΕΨΑ ευελπιστεί ότι φέτος η ζήτηση θα εμφανίσει σημαντική βελτίωση. «Πέρυσι ο καιρός δεν ευνόησε την αγορά, ενώ οι επιδόσεις της εταιρείας στις τουριστικές περιοχές ήταν κατώτερες των προσδοκιών. Ως εκ τούτου το 2018 διατηρήθηκε σταθερή η εικόνα του όγκου πωλήσεων και μεριδίου (το οποίο στην κατηγορία all flavours κυμαίνεται στο 11%, ενώ ορισμένους μήνες αγγίζει το 14%), ενώ καταγράφηκε μικρή υποχώρηση εσόδων σε σχέση με το 2017 που διαμορφώθηκαν στα 9,7 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων υπήρξε βελτίωση σε σχέση με το 2017, ωστόσο το πρόσημο δεν γύρισε θετικό» αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Μιχάλης Τσαούτος.
Για τη φετινή χρονιά η εταιρεία ευελπιστεί να «μαζέψει» τις απώλειες του 2018, διευρύνοντας ταυτόχρονα τα μερίδιά της και την παρουσία της, περιορίζοντας παράλληλα το κόστος των προσφορών, μέσω της υιοθέτησης μιας πιο συγκρατημένης εμπορικής πολιτικής. «Οι προσφορές πιέζουν σημαντικά την κερδοφορία της εταιρείας. Η μείωση της τιμής/λίτρο αγγίζει υψηλά ποσοστά, της τάξεως του 20%-30%. Δεν γίνεται μόνιμα να "αγοράζεις" τζίρο. Δεν είναι υγιές για να προχωρήσεις στην επόμενη μέρα» αναφέρει ο κ. Τσαούτος, προσθέτοντας ότι η δυνατότητα ενίσχυσης των πωλήσεων θα αναζητηθεί μέσω της διεύρυνσης της παρουσίας στις τουριστικές περιοχές, ενώ παράλληλα η εταιρεία με «όπλο» τις γυάλινες συσκευασίες θα αξιοποιήσει την «πλεονεκτική της θέση» στη νέα τάση που στρέφεται κατά της χρήσης πλαστικού. Ακόμα μια παράμετρος, όπως αναφέρει ο ίδιος, αφορά την ανάπτυξη του φαινομένου του airbnb που φέρεται ότι πριμοδοτεί σημαντικά τα εγχώρια σήματα. «Οι τουρίστες που επιλέγουν διαμονή μέσω της βραχυπρόθεσμης μίσθωσης έχουν την τάση να εμφανίζουν πιο "ψαγμένες" επιλογές ως προς τις επιλογές διατροφής. Θέλουν να δοκιμάσουν τοπικές γεύσεις και επιλέγουν από το ράφι τα τοπικά σήματα. Αυτή η τάση λειτουργεί υπέρ όλων των ελληνικών σημάτων της αγοράς» εξηγεί ο κ. Τσαούτος.
Σε ό,τι αφορά τις διεθνείς δραστηριότητες, η προσέγγιση της ΕΨΑ αποβλέπει στην ανάπτυξη σταθερών συνεργασιών. Η έναρξη δραστηριοποίησης στη Σαουδική Αραβία έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς με όχημα τους κωδικούς τσαγιού προσδοκάται ότι και τα αναψυκτικά ΕΨΑ θα κατακτήσουν το καταναλωτικό κοινό των αγορών του Κόλπου. Σημειώνεται ότι η ΕΨΑ έχει παρουσία σε 30 περίπου αγορές, με τις εξαγωγές να αποτελούν το 10% του τζίρου και την τάση για φέτος να είναι ανοδική.
Επενδυτικό πλάνο
Σε επενδυτικό επίπεδο, η εταιρεία στις προσεχείς ημέρες ολοκληρώνει και τη δεύτερη φάση του σχεδιασμού ύψους 2,2 εκατ. ευρώ που αφορά την εγκατάσταση νέας μηχανής ετικέτας. Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη φάση του σχεδιασμού αφορούσε τη νέα μηχανή φουσκώματος στα μπουκάλια, η οποία λειτουργεί από τον περσινό Ιούνιο στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Αγριά Βόλου.