Περιόρισε τις σταθερά ανοδικές τάσεις της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου η πτώση των πωλήσεων του Μαρτίου, η οποία, ωστόσο, έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο τρίτος μήνας του 2019 είχε 3 λιγότερες εργάσιμες ημέρες. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 1.000 καινούργια επιβατικά που δεν διατέθηκαν, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Περιόρισε τις σταθερά ανοδικές τάσεις της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου η πτώση των πωλήσεων του Μαρτίου, η οποία, ωστόσο, έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο τρίτος μήνας του 2019 είχε 3 λιγότερες εργάσιμες ημέρες. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 1.000 καινούργια επιβατικά που δεν διατέθηκαν, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου. Με βάση, λοιπόν, τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών τον μήνα Μάρτιο 2019 (9.518 μονάδες) υπήρξαν μειωμένες κατά 13,9% ως προς τον μήνα Μάρτιο 2018 (11.053), οπότε, συνολικά, στο τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2019 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών (26.289 μονάδες) είναι ελαφρώς μειωμένες κατά 1,8% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2018 (26.776).
Ψηλά τα μεταχειρισμένα
Αν δούμε, πάντως, το σύνολο των πωλήσεων στα τελικά γενικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ήτοι στα αυτοκίνητα που πρωτοκυκλοφόρησαν στο α’ τρίμηνο του έτους, είτε μέσα από το επίσημο δίκτυο των αντιπροσώπων είτε ως ανεξάρτητες εισαγωγές, διαπιστώνουμε ότι το μερίδιο των μεταχειρισμένων από το εξωτερικό παραμένει ισχυρό, όχι πολύ μακριά από το μερίδιο των καινούργιων.
Στα μεταχειρισμένα, δε, εξακολουθεί να υπερέχει το ντίζελ, λόγω τιμής κτήσης και χαμηλής κατανάλωσης, με το ρίσκο πάντα της πραγματικής κατάστασης κάθε αυτοκινήτου, ενώ στα καινούργια μειώνεται σταδιακά, καθόσον διαφημίζονται και προωθούνται στην αγορά οι νέοι οικονομικοί κινητήρες βενζίνης μικρού κυβισμού με υψηλή απόδοση, αλλά και ελαφρώς τσιμπημένες τιμές, πλέον, έχοντας τουλάχιστον το πλεονέκτημα του πλούσιου σύγχρονου εξοπλισμού ασφάλειας/άνεσης και του σχετικά λογικού κόστους χρήσης.
Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2019 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 53.243 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού), έναντι 51.228 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 3,9%. Αύξηση 33,2% είχε παρουσιάσει το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2017. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2019 ανέρχονται σε 28.396, έναντι 28.703 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2018, παρουσιάζοντας μείωση 1,1%. Άρα, στο φετινό τρίμηνο τα μεταχειρισμένα που εισήχθησαν στη χώρα ήταν 24.847, νούμερο διόλου ευκαταφρόνητο…
Οι παλιές καλές ημέρες
Σε μηνιαία βάση, όσον αφορά τον «κακό» Μάρτιο του 2019, η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε ότι κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 17.205 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 19.014 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2018, παρουσιάζοντας μείωση 9,5%.
Αύξηση 23,9% είχε παρουσιάσει τον Μάρτιο του έτους 2018 η κυκλοφορία αυτοκινήτων για πρώτη φορά (καινούργιων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού), σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Μάρτιο του 2019 ανέρχονται σε 10.213, έναντι 11.736 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2018, παρουσιάζοντας μείωση 13,0%. Μόνο αυτόν τον κατηφορικό μήνα φέτος τα μεταχειρισμένα που μπήκαν στους δρόμους μας «απ’ έξω» ήταν 6.992.
Στον ΣΕΑΑ, την ίδια ώρα, επιμένουν να θυμίζουν με νόημα ότι η αγορά αυτοκινήτου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 κινήθηκε 64,8% χαμηλότερα ως προς τον μέσο όρο προ κρίσης (2000-2009). Στα καινούργια φορτηγά, εξάλλου, παρατηρείται αύξηση (+5,3%) από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι.
Ανεβαίνουν τα μοτό
Στο μεταξύ, η κυκλοφορία νέων μοτοσικλετών (άνω των 50 cc ) κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2019 ανήλθε σε 6.560, έναντι 6.079 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 7,9%. Αύξηση 28,5% είχε παρουσιάσει το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2017. Οι καινούργιες μοτοσικλέτες που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2019 ανέρχονται σε 5.802, έναντι 5.430 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 6,9%.
Η κυκλοφορία νέων μοτοσικλετών κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιων και μεταχειρισμένων εξωτερικού) κατά τον μήνα Μάρτιο του 2019 ανήλθε σε 2.729, έναντι 2.563 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 6,5%. Μείωση 1,4% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία νέων μοτοσικλετών (άνω των 50 cc) τον Μάρτιο του 2018 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Οι καινούργιες μοτοσικλέτες που κυκλοφόρησαν τον Μάρτιο του 2019 ανέρχονται σε 2.401, έναντι 2.296 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 4,6%.