Με πολιτική παρέμβαση σε επίπεδο κορυφής θα επιχειρήσει η κυβέρνηση να δώσει λύση ώστε να υλοποιηθεί σχεδόν στο σύνολό του το επενδυτικό πρόγραμμα 600 εκατ. ευρώ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Μετά τα απανωτά αρνητικά μηνύματα που έλαβε ο κινεζικός όμιλος Cosco, ο οποίος ελέγχει σήμερα το 51% του μετοχών του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, από το σύνολο σχεδόν των αρχών της χώρας που θέτουν στο μικροσκόπιό τους το master plan της εταιρείας, επιχειρήθηκε να πέσουν οι τόνοι σε συνάντηση που έγινε χθες στο Μαξίμου, ενώ προηγουμένως, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», υπήρξε και επαφή με την κινεζική πρεσβεία στην Αθήνα.
Από την έντυπη έκδοση
Με πολιτική παρέμβαση σε επίπεδο κορυφής θα επιχειρήσει η κυβέρνηση να δώσει λύση ώστε να υλοποιηθεί σχεδόν στο σύνολό του το επενδυτικό πρόγραμμα 600 εκατ. ευρώ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Μετά τα απανωτά αρνητικά μηνύματα που έλαβε ο κινεζικός όμιλος Cosco, ο οποίος ελέγχει σήμερα το 51% του μετοχών του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, από το σύνολο σχεδόν των αρχών της χώρας που θέτουν στο μικροσκόπιό τους το master plan της εταιρείας, επιχειρήθηκε να πέσουν οι τόνοι σε συνάντηση που έγινε χθες στο Μαξίμου, ενώ προηγουμένως, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», υπήρξε και επαφή με την κινεζική πρεσβεία στην Αθήνα.
Στη συζήτηση συμμετείχαν ο υπουργός Επικρατείας Αλ. Φλαμπουράρης, ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Φ. Κουβέλης, ο αναπλ. υπουργός Οικονομίας & Ανάπτυξης Στ. Πιτσιόρλας, ο υφ. Πολιτισμού Κ. Στρατής, ο γ.γ. Λιμένων - Λιμενικής Πολιτικής Χρ. Λαμπρίδης, καθώς και οι εκπρόσωποι του ΟΛΠ FU Chengqiu, διευθύνων σύμβουλος, και Α. Καρακώστας, αναπλ. διευθύνων σύμβουλος.
Δρομολόγηση έγκρισης
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εκδόθηκε, χθες, αναλύθηκε το περιεχόμενο του master plan, έγινε συζήτηση για επιμέρους σημεία του προτεινόμενου σχεδίου και αποφασίστηκε να δρομολογηθεί η έγκρισή του σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στην ουσία οι εκπρόσωποι του ΟΛΠ ανέλυσαν την κρισιμότητα των επενδύσεων για την ανάπτυξη τόσο του λιμανιού όσο και της εγχώριας οικονομίας γενικότερα. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», να επαναφέρει ο ΟΛΠ το master plan στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, με διορθώσεις όπου απαιτούνται στα σχέδια που έχουν εκπονηθεί και σεβασμό στα όσα ορίζονται από το πολεοδομικό σχέδιο. Οι περισσότερες από τις προγραμματισμένες επενδύσεις θα προχωρήσουν, με εξαίρεση την ανέγερση του mall που δεν θα γίνει και θα παραμείνει μόνο ο επιβατικός σταθμός και το duty free.
Τρία ανοικτά θέματα
Όσον αφορά τα ανοικτά θέματα, αυτά φαίνεται να είναι τρία. Καταρχήν, το logistic center, αφού στη σύσκεψη δεν μετείχε το υπουργείο Μεταφορών που εκφράζει αντιρρήσεις, καθότι θεωρεί ότι είναι ανταγωνιστικό προς το Θριάσιο Πεδίο, όπου ο δεύτερος διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη. Πάντως, τα στελέχη του ΟΛΠ, σύμφωνα με πληροφορίες, τόνισαν ότι η Pearl που είναι συμφερόντων Cosco μετέχει στον διαγωνισμό, οπότε δεν τίθεται ζήτημα ανταγωνισμού. Επίσης, όπως φάνηκε, το υπουργείο Πολιτισμού επιμένει στο θέμα δημιουργίας μουσείου στο Σιλό, ενώ μένει να φανεί και το πώς θα διατυπωθεί η απόφαση του ΚΑΣ όταν καθαρογραφεί.
Ρεκόρ διακίνησης κοντέινερ
Στο μεταξύ, νέο ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων πέτυχε η Cosco στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ του λιμανιού του Πειραιά, το πρώτο τρίμηνο του 2019. Όπως επισημάνθηκε κατά την ενημέρωση της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών για τα αποτελέσματα χρήσης 2018, το πρώτο τρίμηνο του 2019 οι προβλήτες II+III του υπό παραχώρηση ΣΕΜΠΟ που αποτελούν τη σημαντικότερη πηγή εσόδων της ΟΛΠ Α.Ε., πέτυχαν νέο ρεκόρ διακίνησης εξυπηρετώντας 1,25 εκατ. TEU.