Ψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο (Ν.4605/19) του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης που περιλαμβάνει σειρά ευνοϊκών διατάξεων για τις επενδύσεις και το επιχειρηματικό περιβάλλον αναφέρει το FLASH REPORT ΣΕΒ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, με θέμα «Διευκόλυνση στην αξιοποίηση κινήτρων του Ν4399/16. Νέα κίνητρα για κέντρα κοινών υπηρεσιών στην Ελλάδα».
Ψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο (Ν.4605/19) του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης που περιλαμβάνει σειρά ευνοϊκών διατάξεων για τις επενδύσεις και το επιχειρηματικό περιβάλλον αναφέρει το FLASH REPORT ΣΕΒ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, με θέμα «Διευκόλυνση στην αξιοποίηση κινήτρων του Ν4399/16. Νέα κίνητρα για κέντρα κοινών υπηρεσιών στην Ελλάδα».
Με το νομοσχέδιο υλοποιούνται ορισμένες πάγιες θέσεις της αγοράς για τα επιχειρηματικά πάρκα, την εξυγίανση άτυπων συγκεντρώσεων βιομηχανίας και εφοδιαστικής αλυσίδας, τα επενδυτικά κίνητρα για κέντρα κοινών υπηρεσιών, την απλοποίηση κινήτρων του «αναπτυξιακού νόμου», την ενσωμάτωση ευρωπαϊκής οδηγίας για το εμπορικό απόρρητο, κτλ.
Αν και δεν επιλύεται το σημαντικό θέμα της υπερ-φορολόγησης, το νομοσχέδιο προβλέπει διευκολύνσεις στην αξιοποίηση κινήτρων από επενδύσεις που εντάσσονται στο Ν4399/16 και για επενδύσεις σε κέντρα κοινών υπηρεσιών (Ν89/1967).
Λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες των επιχειρήσεων που διατυπώθηκαν προς το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης από το Φόρουμ Κλαδικών και Περιφερειακών Βιομηχανικών Συνδέσμων που συντονίζει ο ΣΕΒ και η Ελληνική Παραγωγή, με συμμετοχή των ΣΒΘΚΕ, ΣΕΒΠΔΕ, ΣΒΑΠ, ΣΘΕΒ, ΣΒΣΕ.
Οι ρυθμίσεις αυτές δείχνουν το δρόμο για τη συνεργασία δημόσιου – ιδιωτικού τομέα στην απλοποίηση του επενδυτικού περιβάλλοντος.
Απλοποίηση χρήσης κινήτρων του Ν4399/16 («αναπτυξιακός νόμος»)
Ο νόμος προβλέπει τα εξής:
Να σημειωθεί όμως ότι το συνολικό ποσό ενίσχυσης ανά επενδυτικό σχέδιο αναπροσαρμόζεται πλέον στα €5εκ, με τη σώρευση να ανέρχεται στα €10εκ για μεμονωμένη επιχείρηση (ή €20εκ για συνεργαζόμενες / συνδεμένες επιχειρήσεις) στην τριετία.
Τέλος, ο νόμος εξακολουθεί να μην αντιμετωπίζει κρίσιμα θέματα στη λειτουργία του Ν4399/2016 όπως η ταχεία υπαγωγή των επενδυτικών σχεδίων, η μείωση της γραφειοκρατίας ένταξης / έγκρισης / ελέγχων, αλλά και η μεταφορά ζημιών πέρα των πέντε ετών.
Κίνητρα εγκατάστασης κέντρων κοινών υπηρεσιών αλλοδαπών εταιριών στην Ελλάδα
Ο νόμος τροποποιεί διατάξεις του α.ν. 89/1967 ως εξής:
Για την ενεργοποίηση όμως των κινήτρων παραμένουν σε εκκρεμότητα δυο κρίσιμες ΚΥΑ, μια για τα θέματα και τις διαδικασίες ελέγχων, και μια για την εξειδίκευση των κατηγοριών ενισχύσεων.
Εμπορικό απόρρητο και πνευματικά δικαιώματα
Ο νόμος ενσωματώνει στην ελληνική νομοθεσία την Οδηγία (ΕΕ) 2016/943 σχετικά με την προστασία της τεχνογνωσίας και των επιχειρηματικών πληροφοριών που δεν έχουν αποκαλυφθεί (εμπορικό απόρρητο) από την παράνομη απόκτηση, χρήση και αποκάλυψή τους.
Αναφορικά με τα πνευματικά δικαιώματα, καταργείται για λόγους ασφάλειας δικαίου η αναδρομικότητα (από το 2017) της επιβάρυνσης στους εισαγωγείς ή παραγωγούς τεχνολογικών προϊόντων όπως περιγράφεται στο άρθρο 37 του Ν4540/2018. Η επιβάρυνση εισπράττεται από τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης δικαιωμάτων. Η αναδρομικότητα αυτή δημιουργούσε σοβαρά τεχνικά και νομικά προβλήματα στις εταιρίες. Ο εξορθολογισμός της διάταξης αποτέλεσε συλλογικό αίτημα εταιριών και φορέων του κλάδου. Ο ΣΕΒ επίσης υποστήριξε και προώθησε το αίτημα στα συναρμόδια Υπουργεία, μιας και πολλές εταιρίες του κλάδου είναι επίσης μέλη του. Παραμένει όμως σε εκκρεμότητα ο προσδιορισμός μιας εύλογης αμοιβής ανά κατηγορία μέσου.