ΣΤΗΝ πώληση περισσότερων πολυτελών αυτοκινήτων Volvo S40, θα προχωρήσει στην Κίνα το σκέλος της Ford Motor Co., καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να συναγωνιστεί τις ανταγωνίστριές της, όπως την Bayerische Motoren Werke AG (BMW), στην τρίτη σε μέγεθος αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Tο venture της Ford στην Κίνα, θα παράγει 10.000 αυτοκίνητα S40 ετησίως από το εργοστάσιο της Ford στα δυτικά της πόλης Chongqing, σύμφωνα με τον Frederik Arp, πρόεδρο και ανώτατο εκτελεστικό διευθυντή της Volvo Car, σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα στο Πεκίνο. Η Volvo, με έδρα τη Σουηδία, θα αρχίσει να πουλά τα S40, αυτό το καλοκαίρι, που για την Κίνα είναι από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο.
«Η τοπική παραγωγή είναι το κλειδί για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στην Κίνα», είπε ο Arp, μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου, συμπληρώνοντας: «Η εταιρεία αντιμετωπίζει μία κατάσταση με τους κύριους ανταγωνιστές να παράγουν ήδη τα μοντέλα τους τοπικά».
Η αύξηση των εισοδημάτων στην τέταρτη σε μέγεθος οικονομία στον κόσμο, δημιούργησε αυξανόμενο αριθμό αγοραστών αυτοκινήτων, τροφοδοτώντας την αύξηση των αγαθών πολυτελείας, όπως των αυτοκινήτων BMW. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα αυξήθηκαν 21%, το 2005, φθάνοντας στα 3,97 εκατ. αυτοκίνητα και θα αυξηθεί 17% φέτος, σύμφωνα με την Ενωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας.
Μέχρι στιγμής η Volvo εισήγαγε τα αυτοκίνητά της στην Κίνα. Πέρυσι, πούλησε 4.786 οχήματα, 84% περισσότερα από το 2004. Οι πωλήσεις του S40, αποτέλεσαν περίπου το 1/ 3 των συνολικών της πωλήσεων στη χώρα.
Η BMW, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων πολυτελείας στον κόσμο, είπε, ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν στην Κίνα αυξήθηκαν 77%, φθάνοντας τα 15.300 οχήματα πέρυσι, έναντι αύξησης 9,9% των πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως.
Η BMW, που δημιούργησε το venture της στην Κίνα το 2003, κατασκευάζει πέντε μοντέλα σε αυτό, που εδρεύει στα βορειοανατολικά της πόλης Shenyang.
Το venture της DaimlerChrysler AG, το οποίο άρχισε να παράγει αυτοκίνητα στην Κίνα μόλις τον Δεκέμβριο, αύξησε τις πωλήσεις των εισαγομένων αυτοκίνητων Benz κατά 39%, στα 16.128 οχήματα πέρυσι. Η εταιρεία τώρα παράγει στο Πεκίνο, δύο από τα μοντέλα της E-class. Η Chrysler Group σχεδιάζει να αρχίσει την παραγωγή των 300C, αργότερα μέσα στο έτος.
Μέχρι το 2010, η Κίνα αναμένεται να έχει 250 εκατ. καταναλωτές, που θα μπορούν να έχουν προϊόντα πολυτελείας, περίπου 15 φορές του σημερινού αριθμού, σύμφωνα με την Ernst & Young. Οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων πολυτελείας, ενδυμάτων και άλλων πολυτελών αγαθών, θα αυξηθεί 20% ετησίως μέχρι το 2008 και θα αγγίξει τα 11,5 δισ. δολ. μέχρι το 2015, σύμφωνα με την Ernst & Young.