Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2006 14:44

Απεργία βενζινοπωλών, ιδιοκτητών βυτιοφόρων 30-31/3

Απεργία για τις 30 και 31 Μαρτίου εξήγγειλαν σήμερα η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος, η Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων Μεταφορών Υγρών Καυσίμων Δημοσιάς Χρήσεως, η Ένωση Εμπόρων Υγρών Καυσίμων Νομού Αττικής και το Σωματείο Περιφερειακών Ιδιοκτητών Εγκαταστάσεων Βορείου Ελλάδος.

Όπως τόνισε σε συνέντευξη Τύπου των τεσσάρων συνδικαλιστικών φορεών ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Δ. Μακρυβέλιος, η συνέχεια των κινητοποιήσεων θα αποφασιστεί από τη συντονιστική επιτροπή στις 31 Μαρτίου και στόχος είναι να αλλάξουν οι συσχετισμοί δυνάμεων στην αγορά. Για την απεργία έχει ενημερωθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης από τις 3 Μαρτίου.

Στη συνέντευξη Τύπου, έγινε λόγος για έλλειψη πολιτικής βούλησης όσον αφορά την πάταξη του λαθρεμπορίου στα υγρά καύσιμα και την αντιμετώπιση των συσσωρευμένων προβλημάτων του κλάδου υγρών καυσίμων, που –όπως επισημάνθηκε- εκτός των άλλων, οδηγούν και σε επιβάρυνση των λιανικών τιμών.

«Εξαντλήσαμε με καλή διάθεση κάθε προσπάθεια για την επίλυση των μεγάλων προβλημάτων στη λειτουργία της αγοράς πετρελαιοειδών, στηρίξαμε τις κυβερνητικές εξαγγελίες για την εξίσωση των ειδικών φόρων στα πετρέλαια, συμβάλαμε αποφασιστικά στη συγκράτηση των τελικών τιμών καταναλωτή την τελευταία διετία λόγω των υψηλών τιμών του αργού πετρελαίου, δυστυχώς όμως όλες οι προσπάθειες μας απέβησαν άκαρπες και η εικόνα της αγοράς παραμένει μη ανταγωνιστική για τον έλληνα καταναλωτή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μακρυβέλιος.

Ο πρόεδρος των βενζινοπωλών επανέλαβε τις απόψεις του κλάδου ότι το ελεγκτικό σύστημα είναι σαθρό. «Δεν νοείται να κυκλοφορεί στην αγορά ναυτιλιακό καύσιμο ή καύσιμο εξαγωγής και να μην έχουν εμπλακεί στην διαδικασία αυτή δημόσιοι υπάλληλοι. ¶λλωστε είναι μόνο δέκα οι εταιρείες που έχουν άδεια διάθεσης ναυτιλιακών καυσίμων στην αγορά και κατά συνέπεια είναι εύκολο να εντοπιστεί αν τηρούνται οι απαγορεύσεις. Εμείς έχουμε προτείνει ένα σύστημα με ιχνηθέτες στα συναρμόδια υπουργεία, ώστε να εντοπίζεται από ποια εταιρεία έχει γίνει η προμήθεια του αφορολόγητου - λαθραίου καυσίμου αλλά δεν έχουμε ενημερωθεί για την τύχη της πρότασης αυτής», τόνισε.

Επίσης, πρόσθεσε ότι η λειτουργία των ΚΑΕ έχει δημιουργήσει μια ακόμα είσοδο αφορολόγητων καυσίμων, ενώ το πρόβλημα της λαθρεμπορίας, με τα σύγχρονα μέσα της τεχνολογίας, θα μπορούσε να παταχθεί εύκολα . Τόνισε ότι η Ομοσπονδία δεν έχει προχωρήσει σε σχετική μελέτη για τη συμβολή της ηλεκτρονικοποίησης στο σύστημα ελέγχου αλλά γνωρίζει ότι υπάρχουν σχετικά συστήματα στην αγορά και ότι σχετική μελέτη έχει γνωστοποιηθεί και στο υπουργείο οικονομικών.

Οι εκπρόσωποι των τεσσάρων κλάδων επεσήμαναν ότι η φοροδιαφυγή φτάνει στο 1,5 δισ. ευρώ το χρόνο, υπογραμμίζοντας ότι δεν είναι κατά των ελέγχων. αλλά των ελέγχων που περιλαμβάνουν όλο το εύρος της αγοράς, ώστε να μην φαίνεται πάντα ότι το πρόβλημα το δημιουργούν ορισμένοι κακοί πρατηριούχοι. «Και ο δικός μας κλάδος έχει και καλούς και κακούς, δεν εκπροσωπούμε κλάδο αγγέλων και αγίων. Θέλουμε όμως διακριτούς ρόλους στην αγορά. Θέλουμε την εξυγίανσή της και αυτό μπορεί να γίνει με καλή διάθεση και διάλογο με όλα τα μέρη. Ζητάμε τον πραγματικό έλεγχο όλων των εμπλεκομένων επιχειρήσεων στην ουσία της φορολογικής και τελωνειακής συνέπειας και όχι στο ανελέητο κυνηγητό των επιχειρήσεων μας για τυπικές φορολογικές και αγορανομικές παραβάσεις», τόνισε ο κ. Μακρυβέλιος.

Όπως επίσης είπαν, η Επιτροπή Ανταγωνισμού λειτουργεί «υποκριτικά και δεν είναι πραγματικά ανεξάρτητη, όταν από τις έρευνες που διεξάγει, το μόνο που έχει καταφέρει είναι να εντοπίσει δυσλειτουργία της αγοράς μόνο στα πρατήρια του νομού ¶ρτας».