Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2019 18:42

Επιτόπιο έλεγχο των ναυπηγείων Ελευσίνας θέλει η Inter - M Traders

Νέα «παράταση» έλαβε η διαδικασία κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς για τα ναυπηγεία Ελευσίνας από την κοινοπραξία Inter - M Traders και Sogem Holdings. Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας, σε εκπροσώπους των εργαζομένων των ναυπηγείων, είχε συνομιλία με τον επικεφαλής της Inter - M Traders, Δημήτρη Μιχαλάκη, ο οποίος του ανέφερε ότι το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας θα συνεδριάσει στις 10 Απριλίου 2019.

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Νέα «παράταση» έλαβε η διαδικασία κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς για τα ναυπηγεία Ελευσίνας από την κοινοπραξία Inter - M Traders και Sogem Holdings. Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας, σε εκπροσώπους των εργαζομένων των ναυπηγείων, είχε συνομιλία με τον επικεφαλής της Inter - M Traders, Δημήτρη Μιχαλάκη, ο οποίος του ανέφερε ότι το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας θα συνεδριάσει στις 10 Απριλίου 2019. Στη συνεδρίαση αναμένεται να αποφασιστεί η αποστολή μιας ομάδας ειδικών της εταιρείας στα ναυπηγεία Ελευσίνας, προκειμένου να αποκτήσουν σαφή εικόνα για την κατάσταση των ναυπηγείων σήμερα και στη συνέχεια να κατατεθεί εκ μέρους τους δεσμευτική προσφορά.

Επισημαίνεται ότι το ναυπηγείο βρίσκεται στη διαδικασία του άρθρου 106 του πτωχευτικού κώδικα, η οποία προβλέπει ότι σε συμφωνία των μετόχων, των πιστωτών και του υποψήφιου επενδυτή καταθέτουν πρόταση-σχέδιο (που περιλαμβάνει «κούρεμα» χρέους και νέες επενδύσεις), στο πρωτοδικείο, το οποίο, αν κρίνει ότι είναι βιώσιμο, ανάβει το πράσινο φως για τη μεταβίβαση των μετοχών. Τη διαδικασία ανεύρεσης επενδυτή έχει αναλάβει η KPMG.

Σύμφωνα με την πληροφόρηση της «Ν», η κοινοπραξία που είχε καταθέσει μη δεσμευτική πρόταση στις 22 Ιανουαρίου, είχε εκφράσει αρχικά πρόθεση να υποβάλει δεσμευτική προσφορά στις 22 Μαρτίου 2019, κάτι που δεν έγινε τελικά. 
Από την πλευρά του ο κ. Πιτσιόρλας, όπως επεσήμαναν στη «Ν» εκπρόσωποι των εργαζομένων, τους ανέφερε ότι η Inter M - Traders, που εδρεύει στην Κύπρο, εκπροσωπεί αμερικανικά κεφάλαια, ενώ πρόσθεσε ότι έχει ελεγχθεί η κεφαλαιακή επάρκεια των υποψήφιων επενδυτών.

Η έκθεση της KPMG

Σημειώνεται ότι το proof of funds που έχει αποστείλει η κοινοπραξία, σύμφωνα με την έκθεση της KPMG, προέρχεται από λογιστικό γραφείο της Κύπρου. Σύμφωνα με αυτό, η κοινοπραξία όχι μόνο διαθέτει τα 90 εκατ. ευρώ (που είναι το ποσό που προσφέρουν με βάση τη μη δεσμευτική προσφορά) αλλά είναι και σε θέση να τα χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε στιγμή.

Με βάση πάντως τα όσα αναφέρει η KPMG στην έκθεσή της, το συγκεκριμένο γραφείο θεωρείται «μικρό», ενώ στο παρελθόν φέρεται να έχει επενδύσει σε αυτό και η Inter - M Traders. Τονίζεται επίσης ότι το συγκεκριμένο ποσό (90 εκατ. ευρώ) θεωρείται λίγο με βάση τις μέχρι σήμερα απαιτήσεις των πιστωτών, οι οποίοι έχουν εκφράσει την επιθυμία να εισπράξουν ένα ποσό 120 εκατ. ευρώ σε βάθος χρόνου.

Η ναυπηγοεπισκευή

Εν τω μεταξύ και παρά το γεγονός ότι τα δύο μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας (Σκαραμαγκάς και Ελευσίνα) υπολειτουργούν, το 2018 σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σημειώθηκε αύξηση 21% στον αριθμό των πλοίων (541) που επισκευάστηκαν από την ελληνική βιομηχανία επισκευής πλοίων και 23,4% στην ολική χωρητικότητά τους (5.676.775 κόροι) σε σχέση με το 2017. Μεταξύ 2017 και 2016 είχε καταγραφεί αύξηση 0,4% στον αριθμό των πλοίων και μείωση 10,4% στην ολική χωρητικότητα.

Από τα επιμέρους στοιχεία της στατιστικής αρχής προκύπτει ότι:

Ο μεγαλύτερος αριθμός των πλοίων επισκευάστηκε εκτός δεξαμενών. Συγκεκριμένα, το 69,5% των πλοίων (376 πλοία) ολικής χωρητικότητας 4.097.457 κόρων επισκευάστηκε εκτός δεξαμενών και το υπόλοιπο 30,5% (165 πλοία) ολικής χωρητικότητας 1.579.318 κόρων εντός δεξαμενών.

Τέλος, αύξηση 12,2% παρατηρήθηκε, το 2018 σε σχέση με το 2017, στον αριθμό των πλοίων που επισκευάστηκαν εκτός δεξαμενών, καθώς και 4,9% στην ολική χωρητικότητα. Οι επισκευές εντός δεξαμενών σημείωσαν μεγαλύτερη αύξηση, συγκεκριμένα 47,3% στον αριθμό των πλοίων και 127,7% στην ολική χωρητικότητα.