ΣΤΗΝ προσαρμογή των δασμών για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, θα προχωρήσει η Κίνα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας, προκειμένου να αυξήσει τη χρήση μικρότερων αυτοκινήτων που καίνε λιγότερα καύσιμα, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης κίνησης για τη φορολογία των ειδών πολυτελείας και του ελέγχου της κατανάλωσης ενεργείας.
Από την 1η Απριλίου, η φορολογία αυτοκινήτων μεγαλύτερων των 2 λίτρων θα αυξηθεί 20% από 8% που είναι σήμερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση στο Web site του υπουργείου. Τα σκάφη αναψυχής, τα γήπεδα γκολφ και τα ακριβά ρολόγια θα συμπεριληφθούν στον φόρο κατανάλωσης για πρώτη φορά, σύμφωνα με το υπουργείο.
Η κυβέρνηση της τέταρτης σε μέγεθος οικονομίας στον κόσμο θέλει να οδηγήσει την κατανάλωση μακριά από πασιφανή είδη πολυτελείας και να προάγει την αποτελεσματικότητα των καυσίμων, καθώς η ανάπτυξη της χώρας εδώ και μια δεκαετία, προκάλεσε ελλείμματα ενεργείας και διεύρυνε το χάσμα των εισοδημάτων μεταξύ πόλεων και αγροτικών περιοχών. Οι υψηλότεροι φόροι θα αυξήσουν τις τιμές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένου και του Buich Royaum 3,6 λίτρων της General Motors Corp., της BMW 325i των 2,5 λίτρων και του Mondeo των επίσης 2,5 λίτρων της Ford Motor Co.
Η αύξηση των εισοδημάτων σε Πεκίνο και Σαγκάη, ώθησαν ανοδικά τις πωλήσεις αυτοκινήτων, ημιφορτηγών και φορτηγών, μετατρέποντας την Κίνα την τρίτη σε μέγεθος αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, μετά τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία.
Η κυριότητα αυτοκινήτων από ιδιώτες υπερδιπλασιάστηκε στα 13,65 εκατ. οχήματα το 2004, από 6,25 εκατ. οχήματα το 2000, σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία προώθησης διεθνούς εμπορίου της Κίνας. Εως και 5,76 εκατ. νέα αυτοκίνητα, φορητά και επιβατικά, πουλήθηκαν πέρυσι στην Κίνα, 14% περισσότερα από το 2004.
Οι νέοι φόροι επιβάλλονται για τη μείωση της ζήτησης ειδών πολυτελείας στις κινεζικές πόλεις, όπως προϊόντα σινιέ, ακριβά αυτοκίνητα και βίλες.
Παρά το γεγονός ότι η Κίνα αναπτύχθηκε με ρυθμό 9,9% πέρυσι, ξεπερνώντας την Βρετανία και κατακτώντας την τέταρτη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών στον κόσμο, περίπου 200 εκατ. Κινέζοι ζουν με λιγότερα από 1 δολ. την ημέρα. Η Κίνα, είχε πέρυσι 87.000 διαδηλώσεις στις οποίες συμμετείχαν πλέον των 100 ανθρώπων στην κάθε μία, η περίπου 200 περιστατικά κάθε ημέρα σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με το υπουργείο Δημόσιας Τάξης στο Πεκίνο.
Ο αριθμός τους αυξήθηκε από τις 74.000 διαδηλώσεις-διαμαρτυρίες το 2004 και από τις 10.000 το 1994.