Ποσοστό περίπου 5,7% των συνολικών εξαγωγών της χώρας αντιπροσώπευαν το 2018 οι εξαγωγές του ελληνικού κλάδου αλουμινίου. Ο κλάδος, συμπεριλαμβανομένων του βωξίτη και της αλουμίνας, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Αλουμινίου κατατάσσεται ανάμεσα στους 99 κλάδους της συνδυασμένης ονοματολογίας, ως ο πρώτος πιο εξαγωγικός κλάδος της χώρας με αξία εξαγωγών 1,906 δισ. ευρώ (εξαιρουμένων των ορυκτών καυσίμων).
Ποσοστό περίπου 5,7% των συνολικών εξαγωγών της χώρας αντιπροσώπευαν το 2018 οι εξαγωγές του ελληνικού κλάδου αλουμινίου. Ο κλάδος, συμπεριλαμβανομένων του βωξίτη και της αλουμίνας, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Αλουμινίου κατατάσσεται ανάμεσα στους 99 κλάδους της συνδυασμένης ονοματολογίας, ως ο πρώτος πιο εξαγωγικός κλάδος της χώρας με αξία εξαγωγών 1,906 δισ. ευρώ (εξαιρουμένων των ορυκτών καυσίμων).
Το 2018 η αξία των εξαγωγών παρουσίασε αύξηση σε σχέση με το 2017, χαρίζοντας στον κλάδο πέραν της πρωτιάς στις εξαγωγές και την δεύτερη θέση και στο μέτωπο του εμπορικού ισοζυγίου (περίπου 773 εκατ. ευρώ) μετά τον κλάδο των παρασκευασμένων λαχανικών.
Σημειώνεται δε ότι οι εξαγωγές της βιομηχανίας αλουμινίου έχουν υπερτριπλασιαστεί σε σχέση με το 2009, όταν η αξία τους ήταν κοντά στα 600 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις πρωτόχυτου και δευτερόχυτου αλουμινίου το 2018 σημείωσαν το 2918 αύξηση κατά 2% σε σχέση με το 2017, με τις εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν το 58% των πωλήσεων. Επίσης, οι πωλήσεις προϊόντων πρώτης μεταποίησης το 2018 σημείωσαν αύξηση κατά 8%σε σχέση με το 2017. Η εγχώρια αγορά απορρόφησε μόλις το 17% των πωλήσεων σημειώνοντας όμως αύξηση κατά 6% σε σχέση με το 2017, ενώ οι εξαγωγές απορρόφησαν το 83% των πωλήσεων, αυξανόμενες και αυτές κατά 8% περίπου.
Οι πωλήσεις προϊόντων έλασης τo 2018 παρουσίασαν αύξηση κατά 5% περίπου. Η εγχώρια αγορά απορρόφησε το 12% των συνολικών πωλήσεων και σημείωσε μείωση κατά 2% περίπου σε σχέση με το 2017. Οι εξαγωγές, αποτελούν το 88% των πωλήσεων και αυξήθηκαν κατά 6% περίπου σε σχέση με το 2017. Οι εξαγωγές κατευθύνθηκαν κατά 50% στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης. Η κύρια αγορά που απευθύνονται τα προϊόντα έλασης είναι η συσκευασία τόσο στην εγχώρια αγορά (65%) όσο και στις εξαγωγές με περίπου 50%.
Ο κλάδος της διέλασης συνέχισε την ανάκαμψή του και οι συνολικές πωλήσεις προϊόντων διέλασης το 2018 σημείωσαν αύξηση κατά 16% περίπου σε σχέση με το 2017. Η εγχώρια αγορά απορρόφησε το 28% των συνολικών πωλήσεων και σημείωσε αύξηση, για 3η συνεχόμενη μετά το 2007, κατά 18% περίπου σε σχέση με το 2017. Οι εξαγωγές τέλος που απορρόφησαν το 73% των πωλήσεων αυξήθηκαν εντυπωσιακά κατά 15% περίπου σε σχέση με το 2017. Οι εξαγωγές κατευθύνθηκαν πάνω από το 60% στις απαιτητικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Η κύρια αγορά που απευθύνονται τα προϊόντα διέλασης είναι η οικοδομή τόσο στην εγχώρια αγορά (73%) όσο και στις εξαγωγές (30%) αξιοποιώντας τα διεθνώς πιστοποιημένα συστήματα αλουμινίου των Ελληνικών εταιρειών.
Σημειώνεται ότι ο ελληνικός κλάδος αλουμινίου αποτελείται από 3.000 μεγάλες, μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις σε όλα τα στάδια μεταποίησης και εμπορίου. Απασχολεί άμεσα 20.000 άτομα ενώ παραγωγικές μονάδες, ιδιόκτητα δίκτυα διανομών και εμπορική παρουσία σε πάνω από 50 χώρες.