Oι φόροι αποτελούν το σημαντικότερο εμπόδιο για την ελληνική επιχειρηματικότητα, όπως καταδεικνύει η έρευνα της GrantThornton. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, επτά στους δέκα επιχειρηματίες θεωρούν τους φόρους ως βασικό εμπόδιο, μην αφήνοντας περιθώρια για νέες προσλήψεις ή επενδύσεις. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 60% των κερδών των επιχειρήσεων κατευθύνθηκε σε φόρους, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό (88%) των φόρων πέφτει στους ώμους του 10% των επιχειρήσεων.
Oι φόροι αποτελούν το σημαντικότερο εμπόδιο για την ελληνική επιχειρηματικότητα, όπως καταδεικνύει η έρευνα της Grant Thornton, η οποία παρουσιάσθηκε κατά την εκδήλωση απονομής των βραβείων «Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας»(Growth Awards).
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, επτά στους δέκα επιχειρηματίες θεωρούν τους φόρους ως βασικό εμπόδιο, μην αφήνοντας περιθώρια για νέες προσλήψεις ή επενδύσεις. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 60% των κερδών των επιχειρήσεων κατευθύνθηκε σε φόρους, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό (88%) των φόρων πέφτει στους ώμους του 10% των επιχειρήσεων.
Παρά το γεγονός ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις περνούν σταδιακά σε τροχιά ανάπτυξης με 4% αύξηση των πωλήσεων και 16% αύξηση της κερδοφορίας το 2017, η ανάπτυξη είναι εσωστρεφής και έχει επίκεντρο κυρίως την εξοικονόμηση κόστους. Επτά στις δέκα επιχειρήσεις προτάσσουν εσωστρεφείς στρατηγικές ανάπτυξης, ενώ επανεπενδύεται μόνο το 4% των πωλήσεων. Η ίδια τάση φαίνεται να κυριαρχεί και για τους επόμενους 12 μήνες, καθώς 8 στους 10 Ελληνες επιχειρηματίες απάντησαν ότι δεν σχεδιάζουν σημαντικές επενδύσεις στο επόμενο 12μηνο. Επίσης, έξι στους δέκα επιχειρήματίες δεν αναμένουν αύξηση της απασχόλησης στην επιχείρησή τους ούτε αύξηση στους μισθούς.
Η έρευνα της Grant Thornton διεξήχθη κατά τη χρονική περίοδο 2011-2017 και συμμετείχαν 8.000 επιχειρήσεις από 92 κλάδους. Οι επιχειρηματίες εμφανίζουν συγκρατημένη αισιοδοξία για το μέλλον, με την υψηλή φορολογία και το ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον να συγκαταλέγονται μεταξύ των ανασταλτικών παραγόντων. Έξι στις δέκα επιχειρήσεις εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων, από τις οποίες τέσσερις στις δέκα κατάφεραν να αυξήσουν και τα EBITDA κέρδη. Τέλος, έξι στις δέκα επιχειρήσεις προσδοκούν αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας για το επόμενο 12μηνο.
naftemporiki.gr