Προθεσμία μέχρι τις 22 Μαρτίου έχει ζητήσει η Inter - M Traders προκειμένου να καταθέσει δεσμευτική προσφορά για τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Μετά τη μη δεσμευτική προσφορά που είχαν καταθέσει μαζί με την εταιρεία Sogem Holdings στην KPMG, η οποία έχει αναλάβει να τρέξει τη διαδικασία, έχουν περάσει δύο μήνες. Στο διάστημα αυτό, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», έχουν αλλάξει πολλά. Κυβερνητικοί φορείς σε συζητήσεις τους με τα σωματεία εργαζομένων των ναυπηγείων ανέφεραν ότι στοιχεία της πρώτης προσφοράς έχουν τροποποιηθεί είτε μέσω της αλληλογραφίας που είχαν με την KPMG, είτε και σε προφορικό επίπεδο.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Προθεσμία μέχρι τις 22 Μαρτίου έχει ζητήσει η Inter - M Traders προκειμένου να καταθέσει δεσμευτική προσφορά για τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Μετά τη μη δεσμευτική προσφορά που είχαν καταθέσει μαζί με την εταιρεία Sogem Holdings στην KPMG, η οποία έχει αναλάβει να τρέξει τη διαδικασία, έχουν περάσει δύο μήνες. Στο διάστημα αυτό, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», έχουν αλλάξει πολλά. Κυβερνητικοί φορείς σε συζητήσεις τους με τα σωματεία εργαζομένων των ναυπηγείων ανέφεραν ότι στοιχεία της πρώτης προσφοράς έχουν τροποποιηθεί είτε μέσω της αλληλογραφίας που είχαν με την KPMG, είτε και σε προφορικό επίπεδο.
Πιο συγκεκριμένα, οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο για πρόθεση της κοινοπραξίας να αυξήσει το τίμημα που έχει δώσει και το οποίο διαμορφώνεται βάσει της αρχικής προσφοράς στα 90 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η πλευρά των πιστωτών, στην οποία περιλαμβάνεται το ελληνικό Δημόσιο αλλά και η τράπεζα Alpha Bank, έχει υπολογίσει το τίμημα στα 120 εκατ. ευρώ. Οι οφειλές των ναυπηγείων Ελευσίνας στην πιστώτρια τράπεζα, το ελληνικό δημόσιο, τους εργαζομένους και άλλους συνεργαζόμενους έχει υπολογιστεί ότι ξεπερνούν τα 250 εκατ. ευρώ.
Οι διεργασίες
Σύμφωνα με πηγές που παρακολουθούν τις εξελίξεις από πολύ κοντά, έχει προκύψει ένα ζήτημα σε ό,τι αφορά το proof of funds που έχει αποστείλει η κοινοπραξία. Το έγγραφο προέρχεται από λογιστικό γραφείο της Κύπρου. Σύμφωνα με αυτό, η κοινοπραξία όχι μόνο διαθέτει τα 90 εκατ. ευρώ, αλλά είναι και σε θέση να τα χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε στιγμή. Το πρόβλημα, όμως, είναι, και πάντα με βάση τα όσα αναφέρει η KPMG στην έκθεσή της, ότι το συγκεκριμένο γραφείο θεωρείται «μικρό», ενώ στο παρελθόν φέρεται να έχει επενδύσει σε αυτό και η Inter -M Traders.
Επίσης, οι ίδιες πηγές επεσήμαναν στη «Ν» ότι η κοινοπραξία δεν επιμένει στο θέμα της εξασφάλισης επιπλέον έργου για τα ναυπηγεία από το πολεμικό ναυτικό. Εξακολουθεί να θέτει ζήτημα εξασφάλισης των assets του ναυπηγείου χωρίς βάρη, καθώς και για την εθελούσια έξοδο, την οποία όμως θέλει να κάνει σε συνεργασία με την παρούσα διοίκηση των ναυπηγείων. Τέλος, ο υποψήφιος αγοραστής, στη μη δεσμευτική προσφορά του, είχε δεσμευτεί ότι μετά την υπογραφή μεταβιβαστικής πράξης και σε διάστημα δύο ετών θα επενδύσει ποσό τουλάχιστον 25 εκατ. ευρώ προκειμένου να καταστήσει απόλυτα λειτουργικές όλες τις εγκαταστάσεις και να εξοπλίσει το ναυπηγείο με σύγχρονη δεξαμενή, που μαζί με τις υπάρχουσες θα επιτρέψει να υποδέχεται πλοία όλων των κατηγοριών.
Στον ΟΛΠ
Την ίδια στιγμή με «πυρετώδεις ρυθμούς» προετοιμάζεται και ο ΟΛΠ προκειμένου να επανέλθει στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων και να υποστηρίξει το επενδυτικό του σχέδιο. Ένα σημαντικό μέρος του συγκεκριμένου σχεδίου είναι και οι επενδύσεις στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, ενώ επιθυμεί να λάβει και άδεια ναυπηγείου, αν και από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Ανάπτυξης η αίτησή του δεν έγινε δεκτή.
Σημειώνεται ότι στην πρόσφατη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ δεν έγινε δεκτή, προς στιγμήν, η πρόθεση της κινεζικής διοίκησης του μεγάλου λιμανιού να εγκαταστήσει σύστημα synchrolift για επισκευές θαλαμηγών.
Επισημαίνεται ότι ο ΟΛΠ έχει ήδη φέρει μια πλωτή δεξαμενή 80.000 τόνων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, ενώ σε βάθος χρόνου είχε δεσμευτεί να φέρει και μια 300.000 τόνων, η οποία όμως δεν εμφανίζεται στο master plan που έχει καταθέσει.