Μεγάλη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση προτίθεται να κάνει η Volkswagen, φιλοδοξώντας μέχρι το 2028 να κυκλοφορήσει περί τα 70 νέα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως έκανε γνωστό χθες η γερμανική εταιρεία, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της για το 2018.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Παγκαλιά
[email protected]
Μεγάλη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση προτίθεται να κάνει η Volkswagen, φιλοδοξώντας μέχρι το 2028 να κυκλοφορήσει περί τα 70 νέα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως έκανε γνωστό χθες η γερμανική εταιρεία, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της για το 2018.
Η οικονομική επίδοση της περασμένης χρονιάς ήταν και ο λόγος που η Volkswagen θέλει να επιταχύνει τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, θέλοντας να απεμπλακεί από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μετά το σκάνδαλο dieselgate το 2015 και την παραποίηση των στοιχείων για τις εκπομπές ρύπων σε ελέγχους των αμερικανικών ρυθμιστικών αρχών.
Ο γερμανικός όμιλος από όταν ξέσπασε το σκάνδαλο έχει πληρώσει περί τα 27 δισ. ευρώ σε πρόστιμα και αποζημιώσεις.
Ο όμιλος είδε το περιθώριο κέρδους στη Volkswagen να υποχωρεί στο 3,8% το 2018, σε σχέση με το 4,2% έναν χρόνο νωρίτερα, καθώς οι επενδύσεις για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως και οι προκλήσεις που αντιμετώπισε η εταιρεία, εξαιτίας των αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων WLTP, επιβάρυναν την κερδοφορία.
Το λειτουργικό κέρδος του γερμανικού ομίλου το 2018 ανήλθε στα 13,92 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 0,7% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και έναντι προβλέψεων για λειτουργικά κέρδη ύψους 14,53 δισ. ευρώ.
Οι εταιρείες πολυτελών αυτοκινήτων του ομίλου Audi και Porsche είχαν τη μερίδα του λέοντος στα λειτουργικά κέρδη, συνεισφέροντας 4,7 δισ. ευρώ και 4,1 δισ. ευρώ αντίστοιχα, με το μερίδιο της Volkswagen να ανέρχεται στα 3,2 δισ. ευρώ.
Η υποχώρηση αυτή του περιθωρίου κέρδους όπως και οι επενδύσεις για την ηλεκτροκίνηση αναγκάζουν τον όμιλο να προχωρήσει σε περικοπές του λειτουργικού κόστους, σε Volkswagen και Porsche.
Όπως τόνισε ο CEO του ομίλου Χέρμπερτ Ντις κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, το εργατικό κόστος αποτελεί ένα μεγάλο ζήτημα. «Είναι ένα κομμάτι της διαφωνίας που έχουμε επί της παρούσης με τα εργατικά σωματεία. Ο σχεδιασμός μας είναι να βελτιώσουμε την παραγωγικότητά μας και να μειώσουμε τα κόστη μας, κάτι που δεν κάναμε το 2018», ανέφερε.