Άνοδο των αξιών των δεξαμενόπλοιων καταγράφει η VesselsValue, σε μια περίοδο που και οι ημερήσιοι ναύλοι στον κλάδο εκπλήσσουν ευχάριστα τους πλοιοκτήτες, καθώς κινούνται έντονα ανοδικά παρά τις πιέσεις που δημιουργούν οι αποφάσεις των χωρών-μελών του ΟΠΕΚ για περιορισμό της παραγωγής αργού.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Άνοδο των αξιών των δεξαμενόπλοιων καταγράφει η VesselsValue, σε μια περίοδο που και οι ημερήσιοι ναύλοι στον κλάδο εκπλήσσουν ευχάριστα τους πλοιοκτήτες, καθώς κινούνται έντονα ανοδικά παρά τις πιέσεις που δημιουργούν οι αποφάσεις των χωρών-μελών του ΟΠΕΚ για περιορισμό της παραγωγής αργού. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η VesselsValue για λογαριασμό της «Ν», οι αξίες των πλοίων κυρίως των Very Large Crude Carriers (VLCC) αυξήθηκαν από 13,3% μέχρι και 21,9% μέσα σε έναν χρόνο, ενώ ικανοποιητικές αυξήσεις καταγράφουν και οι άλλες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων, όπως είναι τα suezmax, τα aframax κ.λπ.
Ειδικότερα, η αξία των VLCC που μόλις ναυπηγήθηκαν ανέρχεται σύμφωνα με τη Vessels Value στα 93,80 εκατ. δολ., ενώ ένα χρόνο πριν η αξία του ίδιου πλοίου ήταν 82,80 εκατ. δολ. (άνοδος αξίας 13,3%). Επίσης το VLCC ηλικίας 5 ετών αξίζει σήμερα 71,74 εκατ. δολ., ενώ έναν χρόνο πριν άξιζε 62,75 εκατ. δολ. (+14,3%). Πολύ καλύτερη είναι η απόδοση ενός VLCC δεκαετίας, το οποίο σήμερα αξίζει 44,99 εκατ. δολ. και έναν χρόνο πριν μόλις 36,92 εκατ. δολ. (άνοδος 21,9%).