Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2006 12:49

Αύξηση της τιμής της βενζίνης κατά 5% στην Ελλάδα παρά την πτώση στην Ε.Ε.

Κατά 5% αυξήθηκε, από τον Ιανουάριο, η μέση τιμή της βενζίνης (προ φόρων και δασμών) στην Ελλάδα, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση των «25» έχει υποχωρήσει έστω και οριακά.

Αυτό προκύπτει από το τελευταίο εβδομαδιαίο δελτίο πετρελαίου (Νο 1301, 13/3/2006) που εκδίδει η Γενική Διεύθυνση Ενέργειας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε σύγκριση με το πρώτο δελτίο του 2006 (Νο 1292, 9/1/2006).

Πιο συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει ο ευρωβουλευτής του Συνασπισμού, Δημήτρης Παπαδημούλης, από τα στοιχεία της Επιτροπής προκύπτουν τα εξής:

· Τα ελληνικά διυλιστήρια εξακολουθούν να τιμολογούν τα προϊόντα τους κατά 10% ακριβότερα σε σχέση με το μέσο όρο των υπόλοιπων διυλιστηρίων της Ε.Ε. («25»). Ενδεικτικά για τη βενζίνη (euro-super 95), ενώ τα διυλιστήρια της υπόλοιπης Ευρώπης την πωλούν κατά μέσο όρο, προ φόρων και δασμών, 442,18€ τα 1.000 lt, τα ελληνικά διυλιστήρια την πωλούν 484,29€ τα 1.000 lt.

· Ενώ μέσα στις τελευταίες 9 εβδομάδες (από 9/1/2006 έως 13/3/2006) ο μέσος όρος των τιμών στα διυλιστήρια της Ευρώπης των «25» έπεσε έστω και οριακά από 443€/1.000 lt στα 442€, στην Ελλάδα ανέβηκε από 463,86€ στα 484,29€, δηλαδή αύξηση περίπου 5% για τη euro-super 95.

· Στην ίδια περίοδο, που η τιμή στην Ελλάδα ανά 1,000 lt αυξήθηκε κατά 20,43€, στη Δανία μειώθηκε κατά 19,33€, στη Γερμανία μειώθηκε κατά 22,63€ στη Γαλλία μειώθηκε κατά 0,74€ ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά 8,22€.

«Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι στην Ελλάδα έχει διαμορφωθεί μια ολιγοπωλιακή κατάσταση στο χώρο των καυσίμων, που τροφοδοτεί με ακρίβεια όλη την οικονομία. Η κυβέρνηση όχι μόνο την ανέχεται αλλά και τη συντηρεί», υπογραμμίζει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ και προσθέτει: »Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, απαντώντας σε ερώτησή μου (21/10/05), είχε υπογραμμίσει ότι λόγος για υψηλότερες τιμές προ φόρων στην Ελλάδα "θα μπορούσε να είναι τα υψηλότερα καθαρά περιθώρια κέρδους τα οποία θα μπορούσαν να σχετίζονται με τη διάρθρωση της αγοράς ή/και το επίπεδο του ανταγωνισμού στην αγορά"».