Αρρυθμίες στη λειτουργία των βιομηχανιών σε Ασπρόπυργο, Μάντρα και Ελευσίνα συνεχίζει να προκαλεί η εφαρμογή νομοθετικής ρύθμισης του υπουργείου Υποδομών και η τοποθέτηση απαγορευτικών πινακίδων διέλευσης φορτηγών άνω των 3,5 τόνων σχεδόν σε όλο το Θριάσιο Πεδίο, με εμφανή τον κίνδυνο διακοπής της ομαλής ροής της εφοδιαστικής αλυσίδας, κάτι που έχει φέρει σε δυσκολία το 50% του βιομηχανικού δυναμικού της χώρας, που είναι εγκατεστημένο στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής.
Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Αρρυθμίες στη λειτουργία των βιομηχανιών σε Ασπρόπυργο, Μάντρα και Ελευσίνα συνεχίζει να προκαλεί η εφαρμογή νομοθετικής ρύθμισης του υπουργείου Υποδομών και η τοποθέτηση απαγορευτικών πινακίδων διέλευσης φορτηγών άνω των 3,5 τόνων σχεδόν σε όλο το Θριάσιο Πεδίο, με εμφανή τον κίνδυνο διακοπής της ομαλής ροής της εφοδιαστικής αλυσίδας, κάτι που έχει φέρει σε δυσκολία το 50% του βιομηχανικού δυναμικού της χώρας, που είναι εγκατεστημένο στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής.
Η απόφαση εφαρμογής της ρύθμισης που απαγορεύει, πλην εξαιρέσεων, τη χρήση του παράπλευρου οδικού δικτύου της χώρας από τα βαριά οχήματα (για περιορισμό ατυχημάτων και ζημιών στις υποδομές που δεν αντέχουν τέτοια κίνηση) προκαλεί σοβαρές παρενέργειες στη λειτουργία των βιομηχανιών και των αποθηκών, αλλά και των άλλων επιχειρήσεων της περιοχής. Αξίζει να αναφερθεί ότ, το 90% των αποθηκών (logistics) και το 80% των συνεργείων βαρέων οχημάτων του Λεκανοπεδίου λειτουργούν στην περιοχή.
Τόσο ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς (ΣΒΑΠ) Δημήτρης Μαθιός όσο και ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Χερσαίων Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) Πέτρος Σκουλικίδης μιλούν για «ακρωτηριασμό» των βιομηχανιών και βιοτεχνιών της Αττικής, αλλά και των μεταφορέων, λόγω της απαγόρευσης της κυκλοφορίας φορτηγών στη βιομηχανική ζώνη Ασπρόπυργου.
Προ ημερών ιδιοκτήτες φορτηγών μέλη του ΠΣΧΕΜ, μεταφορείς εταιρειών, συνεργείων βαρέων οχημάτων και επαγγελματίες προχώρησαν σε συμβολικό αποκλεισμό δρόμου στη θέση «Σιντριβάνι» του Ασπρόπυργου, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην απαγόρευση διέλευσης φορτηγών. Οι εκπρόσωποι του κλάδου των οδικών μεταφορέων και των επαγγελματιών της ευρύτερης περιοχής του Ασπρόπυργου και του Θριασίου συνεχίζουν να υποστηρίζουν ότι το μέτρο της απαγόρευσης του παράπλευρου οδικού δικτύου επιφέρει πλήγμα στην καθημερινή επιχειρησιακή λειτουργία τους, χαρακτηρίζοντάς το ως «πρακτικά ανεφάρμοστο».
Το υπουργείο Μεταφορών προτάσσει την ασφάλεια
Πάντως, από την άλλη πλευρά, το υπουργείο Μεταφορών έχει διαμηνύσει ότι το συγκεκριμένο νομοθέτημα θα εφαρμοστεί, προτάσσοντας λόγους οδικής ασφάλειας. Η απαγόρευση των φορτηγών βαρέως τύπου μέσα από κατοικημένες περιοχές θα εφαρμοστεί, υποστηρίζει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας. Μάλιστα παραθέτει τις περιπτώσεις που χορηγείται εξαίρεση, σημειώνοντας ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εμμένει στην αρχική και βασική επιλογή του για τη λήψη μέτρων υπέρ της οδικής ασφάλειας. Αναλυτικότερα ο γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών προχωρεί σε διευκρινίσεις κάνοντας γνωστά τα εξής:
Η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων άνω τω 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της Επικράτειας θεσμοθετήθηκε το 2016 (δεύτερο άρθρο του Ν.4388/2016).
Στη συνέχεια, εκδόθηκε Απόφαση, στην οποία ορίζονται ρητά, σαφώς και με κάθε λεπτομέρεια οι εξαιρέσεις της συγκεκριμένης απαγόρευσης που αφορούν τις περιπτώσεις διέλευσης των επαγγελματιών, ακριβώς για να μην παρακωλύεται το επαγγελματικό τους έργο. Επιπλέον, μεταξύ της παλαιάς Εθνικής Οδού από το ύψος Σκαραμαγκά διά μέσου Ελευσίνας και έως τη συμβολή με τη Νέα Εθνική Οδό, η έναρξη της θεσμοθετημένης απαγόρευσης, θα ισχύσει, με τη διάνοιξη των σηράγγων της Περιφερειακής Αιγάλεω.
Για τον λόγο αυτό άλλωστε, και η Περιφέρεια Αττικής υλοποίησε τη σήμανση στα διοικητικά όρια αρμοδιότητάς της, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της Απόφασης, εξαιρώντας όμως το συγκεκριμένο τμήμα.
Η απαγόρευση των φορτηγών βαρέος τύπου μέσα από κατοικημένες περιοχές θεσμοθετήθηκε και θα εφαρμοστεί, τονίζει ο κ. Βούρδας, βάζοντας οριστικά τέλος σε τριτοκοσμικές λογικές, τις οποίες η κοινωνία πλήρωσε με βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο, για πάρα πολλά χρόνια.
Η συγκεκριμένη οδική συμπεριφορά, επισημαίνει, έθετε για χρόνια σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια των οδηγών μικρότερων ιδιωτικών οχημάτων, που χρησιμοποιούσαν το παράπλευρο οδικό δίκτυο και ταλαιπώρησε τους κατοίκους των όμορων δήμων.
Εξαιρέσεις και άδειες διέλευσης
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Θάνος Βούρδας υπενθυμίζει ότι, για να διευκολύνει την επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιοχή, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών χορηγεί άδειες διέλευσης στις ακόλουθες περιπτώσεις:
Προς διευκόλυνση μάλιστα της επιχειρηματικής δραστηριότητας, προβλέπεται η χρήση του δικτύου: