Με δίκτυο λιανικής περιορισμένο στο μισό περίπου, έξοδο από σημαντικές αγορές και απώλεια συμβολαίων από ένα χαρτοφυλάκιο brands που έφερνε πάνω από το 65% του τζίρου (στις αγορές πλην Ασίας ή περίπου 75% μαζί με τον τομέα καλλυντικών), η αξία του ομίλου Folli Follie (FFG) εξανεμίζεται σταθερά από τον περασμένο Μάιο.
Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Με δίκτυο λιανικής περιορισμένο στο μισό περίπου, έξοδο από σημαντικές αγορές και απώλεια συμβολαίων από ένα χαρτοφυλάκιο brands που έφερνε πάνω από το 65% του τζίρου (στις αγορές πλην Ασίας ή περίπου 75% μαζί με τον τομέα καλλυντικών), η αξία του ομίλου Folli Follie (FFG) εξανεμίζεται σταθερά από τον περασμένο Μάιο.
Οι πληροφορίες θέλουν τον όμιλο να αριθμεί 295 καταστήματα (31.1.2019), όπου περιλαμβάνονται αποκλειστικά σημεία Folli Follie, Links of London και αντιπροσωπευόμενων μαρκών, καθώς και corners και outlet. Ο αντίστοιχος αριθμός καταστημάτων τον Μάιο, μη συμπεριλαμβανομένων σημείων πώλησης χονδρικής, ήτοι franchisees, πωλήσεις σε πτήσεις, σημεία λιανικής ταξιδιών κ.ά. (που φούσκωναν τον συνολικό αριθμό σημείων πώλησης σε πάνω από 2.000), υπολογίζεται σε 600 καταστήματα. Η μείωση θα πρέπει να συνδεθεί εν πολλοίς με την έξοδο του ομίλου από σημαντικές αγορές όπως οι ΗΠΑ αλλά και μικρότερες όπως η Χαβάη. Καταστήματα όμως κλείνουν και στην Ελλάδα, όπου ο πιο ανθεκτικός δείκτης φαίνεται να είναι οι εργαζόμενοι, που ανέρχονται σε 1.425 (σε μητρική και θυγατρικές 31.1.2019) από περίπου 1.500 στην αρχή της κρίσης.
Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον περασμένο Μάιο ο όμιλος FFG έχει απολέσει σημαντικό μέρος της αξίας του και στους 4 πυλώνες δραστηριότητας (συνολικές πωλήσεις 274,3 εκατ. ευρώ και ζημιές προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων περίπου 24 εκατ. ευρώ σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Β. Αμερική, όπως εκτιμήθηκαν για το 2017 στο σχέδιο αναδιάρθρωσης της Deloitte). Συγκεκριμένα, ανά πυλώνα: έχει τρωθεί η φήμη των ιδιόκτητων σημάτων Folli Follie και Links of London (περίπου 25% των εσόδων), έχει εκποιηθεί η συμμετοχή στα attica αποδυναμώνοντας τη θέση του ομίλου στον τομέα πολυκαταστημάτων (Factory Outlet, Collective, Kix και Sport Loft), για τον τομέα καλλυντικών διεξάγονται συζητήσεις μεταβίβασης, στον τομέα ένδυσης/υπόδησης (με διανομή σημάτων σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία) χάνονται ισχυρά συμβόλαια, ενώ αδιευκρίνιστο παραμένει το καθεστώς της συμμετοχής στον τομέα της ταξιδιωτικής λιανικής μέσω της Dufry AG.
Τα brands
Η εμπορική δραστηριότητα κλυδωνίζεται όσο φυλλορροεί το χαρτοφυλάκιο σημάτων, που έχει συρρικνωθεί από τον περασμένο Μάιο, τόσο σε αριθμό όσο και σε αξία συμβολαίων. Δεν είναι σε ισχύ πια η συνεργασία με τον οίκο Ermenegildo Zegna και την Vilebrequin, διάδοχη κατάσταση φέρεται να έχει δρομολογήσει και η UGG, η Ted Baker, ενώ η Guess σύναψε συνεργασία με τη Shop&Trade, το συμβόλαιο της Scotch & Soda πέρασε στο νεοφυές joint venture της Αττικά Πολυκαταστήματα με τον επιχειρηματία Αλέξανδρο Στράτο και μια σειρά άλλα σήματα που άλλαξαν χέρια.
Αν και ο όμιλος διαθέτει ενεργές σήμερα πολλές συνεργασίες (έχοντας συνάψει και νέα συμβόλαια τον τελευταίο χρόνο π.χ. Karl Lagerfeld, Calvin Klein Performance, MFO), ορισμένοι ακόμη σημαντικοί εταίροι του θα αποτελούν παρελθόν σε λίγο καιρό, όπως Νike, Coty, Shiseido κ.ά. Η Nike έχει ήδη ανακοινώσει ότι σταδιακά από το 2019 δεν θα ανανεώνει συμβάσεις με την FFG διερευνώντας το νέο σχήμα που θα αποκτήσει τα σχετικά δικαιώματα. Το ίδιο ισχύει για την Converse.
Στον τομέα των καλλυντικών, όπως είναι γνωστό, η διοίκηση της FFG προωθεί την πώληση της θυγατρικής FF Cosmetics έχοντας φθάσει σε προχωρημένες συζητήσεις με την επιχειρηματική οικογένεια Χόντου, ενώ προετοιμάζεται και εναλλακτική λύση με περισσότερους από έναν αγοραστές. Εξάλλου, στο συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο ειδικό βάρος έχουν οι συνεργασίες του ομίλου με Shiseido και Coty, απ' όπου τα ετήσια έσοδά του υπολογίζονται σε σχεδόν 17 εκατ. ευρώ σε σύνολο 23,5 εκατ. ευρώ περίπου, με τη δεύτερη να αποδίδει ελαφρώς καλύτερα (καθώς πέρα από μάρκες επιλεκτικές όπως Lancaster, Calvin Klein, Chloe, Davidoff, Marc Jacobs, Bottega Veneta, Miu Miu, Balenciaga κ.ά. περιλαμβάνει και επώνυμες μάρκες ευρείας διανομής καλλυντικών όπως Max Factor, Bourjois και Rimmel). Η Coty εξάλλου τον περασμένο Οκτώβριο συμφώνησε με τον όμιλο Σαράντη για τη διανομή των προϊόντων Wella και οι πληροφορίες θέλουν τις δύο πλευρές να διερευνούν ενίσχυση της εταιρικής τους σχέσης.