Εν αναμονή της απόφασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων για το master plan τελούν στον ΟΛΠ. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» η απόφαση καθαρογράφεται. Κατά τις ίδιες πληροφορίες δεν έχει εγκριθεί η ανέγερση του mall δίπλα στη νέα βάση κρουαζιέρας. Δεν φαίνεται επίσης να έχει εγκριθεί το ένα από τα τέσσερα ξενοδοχεία, όπως δεν φαίνεται να παίρνει το «πράσινο φως» και η δημιουργία logιstic center στο Κερατσίνι.
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Εν αναμονή της απόφασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων για το master plan του λιμανιού τελούν στον ΟΛΠ. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» η απόφαση καθαρογράφεται.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες δεν έχει εγκριθεί η ανέγερση του mall δίπλα στη νέα βάση κρουαζιέρας. Δεν φαίνεται επίσης να έχει εγκριθεί το ένα από τα τέσσερα ξενοδοχεία, ενώ δεν φαίνεται να παίρνει το «πράσινο φως» και η δημιουργία logιstic center στο Κερατσίνι. Ακόμη δεν κατέστη εφικτό να επιβεβαιωθεί τι μέλλει γενέσθαι με το project για την εγκατάσταση synchrolift.
Μεγάλη σημασία αποδίδεται πάντως στην ακριβή διατύπωση της απόφασης, η οποία δεν είναι γνωστή ακόμη. Αφού γίνει γνωστή η απόφαση και δημοσιοποιηθεί αναμένεται η αντίδραση του ΟΛΠ και της Cosco, οι οποίοι δεν κρύβουν ότι εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να προσφύγουν σε διαιτησία προκειμένου να πάρουν το «πράσινο φως» για όλα τα έργα που σχεδιάζουν να κάνουν.
Αργά χθες το βράδυ η Cosco έστελνε «μήνυμα δυσαρέσκειας προς κάθε κατεύθυνση» καθώς οι πληροφορίες στο μεγάλο λιμάνι έκαναν λόγο για μερική έγκριση» των project που έχει σχεδιάσει ο κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος.
Η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ
Η ανοικτή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ ξεκίνησε στις 10 το πρωί της Τρίτης με τη συμμετοχή φορέων και δημάρχων της περιοχής. Η ανοικτή συνεδρίαση διήρκησε μέχρι αργά το μεσημέρι, ενώ στη συνέχεια οι πόρτες έκλεισαν προκειμένου να συνεχισθεί η συζήτηση μεταξύ των μελών της ΕΣΑΛ, ώστε να ληφθούν αποφάσεις. Η συνεδρίαση συνεχιζόταν μέχρι αργά χθες το βράδυ.
Στην ΕΣΑΛ συμμετέχουν δύο διευθυντές από το υπουργείο Ναυτιλίας, ένας από το υπουργείο Οικονομικών, ένας από το υπουργείο Περιβάλλοντος, ένας από το υπουργείο Πολιτισμού και ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.
Στο σύνολό τους οι φορείς που συμμετείχαν στην ανοικτή διαδικασία αντιτάχθηκαν στο ενδεχόμενο να κατασκευαστεί mall μέσα στο λιμάνι, ενώ επεσήμαναν ότι χρειάζονται και περιβαλλοντικές μελέτες αλλά και μελέτες σκοπιμότητας για όλα τα έργα. Για την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας τέθηκε θέμα τεκμηρίωσης γιατί θα πρέπει να γίνει η συγκεκριμένη επένδυση από πλευράς ΟΛΠ, ενώ ζητήθηκε να εκπονηθεί και νέα μελέτη σκοπιμότητας.
Θετικό το ΕΒΕΠ για τα περισσότερα έργα - Να προηγηθούν γνωμοδοτήσεις
Την ίδια ώρα, σε ενημέρωση προς τα μέλη του ΕΒΕΠ ο πρόεδρός του Βασίλης Κορκίδης ανέφερε πως το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά έχει θετική άποψη για τα περισσότερα υποχρεωτικά και προαιρετικά έργα του project, με την προϋπόθεση όμως ότι θα προηγηθούν οι γνωμοδοτήσεις του ΚΑΣ και οι απαραίτητες μελέτες σκοπιμότητας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Όπως ανέφερε ο κ. Κορκίδης, το ΕΒΕΠ πάντα υποστηρίζει τις επενδύσεις που προσδίδουν προστιθέμενη αξία στην τοπική και εθνική μας οικονομία, που ενισχύουν τις ελληνικές επιχειρήσεις, που προσφέρουν θέσεις εργασίας και σέβονται τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής.
Τα προς έγκριση «υποχρεωτικά» και «μη υποχρεωτικά έργα»
Το συνολικό επενδυτικό σχέδιο της Cosco για το λιμάνι του Πειραιά περιλαμβάνει επενδύσεις που φτάνουν τα 550 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεωτικές επενδύσεις ανέρχονται στα 293,7 εκατ. ευρώ και αφορούν 11 έργα, ενώ υπάρχουν ακόμα οκτώ έργα που υπολογίζεται ότι η αξία τους φτάνει τα 250 εκατ. ευρώ.
Για το έργο της επέκτασης του επιβατικού λιμένα της κρουαζιέρας έχει κατατεθεί στο ΣτΕ αίτηση επανάληψης του διαγωνισμού με άλλους όρους μετά τη διαμάχη με τις κατασκευαστικές εταιρείες.
Στα «υποχρεωτικά» έργα περιλαμβάνεται η επέκταση του επιβατικού λιμένα της κρουαζιέρας σε πρώτη φάση αξίας 136,2 εκατ. ευρώ, οι επισκευές στον προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ αξίας 8 εκατ. ευρώ, η μετατροπή της πεντάγωνης αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας κόστους 1,5 εκατ. ευρώ, αλλά και η υπόγεια οδική σύνδεση car terminal με πρώην χώρο ΟΔΔΥ, κόστους 5 εκατ. ευρώ. Επίσης προβλέπεται η βελτίωση και συντήρηση υποδομών συνολικής αξίας 15 εκατ. ευρώ, έργα που σε έναν μεγάλο βαθμό έχουν υλοποιηθεί, η κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών δίπλα στις εγκαταστάσεις του ΣΕΜΠΟ, το οποίο έχει ολοκληρωθεί, προμήθεια εξοπλισμού 25 εκατ. ευρώ, βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα 8 εκ. ευρώ και επέκταση του car terminal 20 εκατ. ευρώ. Προβλέπονται επενδύσεις στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος αξίας 55 εκατ. ευρώ, ορισμένες από τις οποίες, όπως η αγορά νέας πλωτής δεξαμενής, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.
Τα «μη υποχρεωτικά» έργα, όπως τα έχει καταθέσει η ΟΛΠ Α.Ε. αφορούν: