Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2019 11:04

Eυρώπη: Με την όπισθεν η αγορά αυτοκινήτου για πέμπτο διαδοχικό μήνα

To 2019 δεν μπήκε με καθόλου καλούς οιωνούς για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, η οποία συνέχισε τον Ιανουάριο, για πέμπτο διαδοχικό μήνα, να κινείται με την όπισθεν.

To 2019 δεν μπήκε με καθόλου καλούς οιωνούς για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, η οποία συνέχισε τον Ιανουάριο, για πέμπτο διαδοχικό μήνα, να κινείται με την όπισθεν.

Σύμφωνα με στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) οι πωλήσεις νέων επιβατικών οχημάτων στην Ευρώπη* κατέγραψαν πτώση της τάξης του 4,6% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2018, στα 1,2 εκατομμύρια μονάδες.  Σε όγκο πωλήσεων ήταν πάντως και πάλι ο δεύτερος καλύτερος Ιανουάριος από το 2009.

Αυτό που προβληματίζει έντονα είναι το γεγονός ότι η ζήτηση νέων αυτοκινήτων μειώθηκε στο σύνολο σχεδόν των μελών της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένων και των πέντε μεγαλύτερων αγορών της κοινότητας. Στην Ισπανία και την Ιταλία κατεγράφησαν οι μεγαλύτερες πιέσεις, με τις πωλήσεις να υποχωρούν 8% και 7,5% αντίστοιχα, στη Βρετανία είχαμε πτώση 1,6%, στη Γερμανία 1,4% και στην Γαλλία οι πωλήσεις μειώθηκαν 1,1%. 

Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν 3,7%, αν και παραμένουν μακριά από τα προ κρίσεως επίπεδα. 

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ουσιαστικά να αντιμετωπίσουν την αισθητή επιβράδυνση των ευρωπαϊκών οικονομιών, αλλά και την έντονη αβεβαιότητα για την εξέλιξη του Brexit και άλλες πολιτικές εξελίξεις, που πλήττουν το καταναλωτικό και ευρύτερα οικονομικό κλίμα. Έρχονται επίσης αντιμέτωπες με πιο αυστηρούς κανόνες για τις εκπομπές ρύπων. 

«Ο κύκλος της ζήτησης αυτοκινήτων στην Ε.Ε. έχει φτάσει στο απόγειό του» σχολίασε σε σημείωμά του ο Μάικλ Ντιν του Bloomberg Intelligence, ενω και ο επικεφαλής του κορυφαίου εργατικού συνδικάτου της Γερμανίας προέβλεψε ότι η απασχόληση στον κλάδο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα κορυφωθεί πιθανότατα μέσα στο 2019 και στη συνέχεια θα φθίνει.

Υπενθυμίζεται ότι η συρρίκνωση της αγοράς άρχισε τον περασμένο Σεπτέμβριο, με μία βουτιά των πωλήσεων κατά 23,5%. Ήταν εν πολλοίς αναμενόμενη, καθώς οι καταναλωτές θέλησαν τον Αύγουστο να προλάβουν τους κανόνες, που θα ανέβαζαν το κόστος των οχημάτων. Εκείνον τον μήνα οι πωλήσεις είχαν ανεβάσει υψηλότατες ταχύτητες, αυξανόμενες κατά 31%. Ωστόσο αυτό που μάλλον δεν περίμενε ή τουλάχιστον απευχόταν η αγορά είναι η πτώση να επιμείνει για ακόμη τέσσερις μήνες. 

*Τα στοιχεία για τις πωλήσεις αφορούν τις 28 χώρες της Ε.Ε. + Ισλανδία, Ελβετία, Νορβηγία 

naftemporiki.gr