Στόχο για διπλασιασμό των πωλήσεων έως το 2021, η οποία θα επιτευχθεί τόσο από την διεύρυνση της εγχώριας παρουσίας του brand κατίκι Δομοκού «Ορεινές Πλαγιές» αλλά και μέσω εισόδου στα διεθνή ράφια, θέτει η Δομοκός Α.Ε, που ανήκει στον όμιλο της ΟΠΤΙΜΑ.
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Στόχο για διπλασιασμό των πωλήσεων έως το 2021, η οποία θα επιτευχθεί τόσο από την διεύρυνση της εγχώριας παρουσίας του brand κατίκι Δομοκού «Ορεινές Πλαγιές» αλλά και μέσω εισόδου στα διεθνή ράφια, θέτει η Δομοκός Α.Ε, που ανήκει στον όμιλο της ΟΠΤΙΜΑ.
Μετά την ολοκλήρωση το 2018 του επενδυτικού σχεδιασμού στο εργοστάσιο της Δομοκός, ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, η οποία κινήθηκε στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων, η παραγωγική δυναμική της εταιρείας ενισχύθηκε κατά 40%.
Επιπλέον, έχει γίνει εφικτή η σταθερότητα του προϊόντος για μεγαλύτερη διάρκεια χρόνου, εξέλιξη που ανοίγει τον δρόμο και για την είσοδο του brand «Κατίκι Δομοκού» στα διεθνή ράφια, με την Αγγλία να αποτελεί μια από τις πρώτες αγορές που θα έχει παρουσία. Η εξαγωγή στη βρετανική αγορά θα γίνει μέσω της «αδελφής» εταιρείας της ΟΠΤΙΜΑ, Epiros UK. Ωστόσο, υπάρχει και η επιλογή συνεργιών και με τον ιταλικό όμιλο Granarolo, για την διάθεση του τυριού κατίκι Δομοκού σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές ενώ όπως ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής της ΟΠΤΙΜΑ, Γιώργος Καραμπέτσος «επιδίωξη είναι και είσοδος στις ΗΠΑ».
Σε εγχώριο επίπεδο, στο επίκεντρο βρίσκεται η διεύρυνση του μεριδίου που κατέχει το Κατίκι Δομοκού, το οποίο σήμερα διαμορφώνεται στο 15,5% στο σύνολο της κατηγορίας των αλειφόμενων τυριών και περί το 60% στα ελληνικά αλειφόμενα τυριά.
«Η διείσδυση στα ελληνικά νοικοκυριά που εμφανίζει το κατίκι Δομοκού υπολογίζεται στο 17% γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης» σημείωσε ο κ. Καραμπέτσος προσθέτοντας ότι «συνολικά η διείσδυση των αλειφόμενων τυριών εκτιμάται στο 60% άρα συνολικά η κατηγορία έχει προοπτικές».
Προς τούτο η εταιρεία προχωρά τόσο στο εικαστικό επαναλανσάρισμα των συσκευασιών, ενώ στους επόμενους μήνες δρομολογεί λανσαρίσματα νέων κωδικών.
Ήδη η εταιρεία εδώ και λίγο καιρό διαθέτει και ειδική συσκευασία που απευθύνεται στο κανάλι της εστίασης.
Σε επίπεδο μεγεθών, η Δομοκός κατάφερε σε διάστημα 12 μηνών να επιτύχει την επιστροφή της σε κερδοφορία καταγράφοντας το 2018 EBITDA 450.000 έναντι ζημιών 160.000 ευρώ το 2017. Σε ό,τι αφορά στο τζίρο το 2018 η Δομοκός Α.Ε εμφάνισε έσοδα περί τα 3,5 εκατ. ευρώ, ενώ ενίσχυσε κατά 10% τον όγκο πωλήσεων και διεύρυνε τη παρουσία της στα σημεία πώλησης κατά 30%.
Σημειώνεται ότι η εξαγορά του πλειοψηφικού ποσοστού της Δομοκός Α.Ε. που κατέχει η Π.Γ. Νίκας στην εταιρεία από την ΟΠΤΙΜΑ έναντι συνολικού τιμήματος 5,4 εκατ. ευρώ έγινε τον Σεπτέμβριο του 2017.
Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά στην πορεία της μητρικής ΟΠΤΙΜΑ το 2018 έκλεισε με σταθερή εικόνα τζίρο στα 134 εκατ. ευρώ, ενίσχυση όγκου και μεριδίου το οποίο στη συνολική κατηγορία των τυριών διαμορφώθηκε στο 14,5% από 13,8%.