Το συνολικό ποσό των 4.53 τρισ. δολαρίων άγγιξαν οι πωλήσεις του Τop 250 των εκπροσώπων του κλάδου της λιανικής παγκοσμίως για το οικονομικό έτος 2017, ένα ποσό που αντιστοιχεί σε μια σημαντική αύξηση της τάξεως του 5.7%, σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, αναφέρει η νέα έκθεση της Deloitte, «Global Powers of Retailing 2019».
Το συνολικό ποσό των 4.53 τρισ. δολαρίων άγγιξαν οι πωλήσεις του Τop 250 των εκπροσώπων του κλάδου της λιανικής παγκοσμίως για το οικονομικό έτος 2017, ένα ποσό που αντιστοιχεί σε μια σημαντική αύξηση της τάξεως του 5.7%, σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, αναφέρει η νέα έκθεση της Deloitte, «Global Powers of Retailing 2019».
Σύμφωνα με την έκθεση, οι 10 κορυφαίοι εκπρόσωποι του κλάδου της λιανικής παγκοσμίως συνεισέφεραν με μερίδιο 31,6% στις συνολικές πωλήσεις του Top 250, τη στιγμή που οι εταιρείες που απαρτίζουν την πρώτη τριάδα της λίστας διατήρησαν τις θέσεις τους στην κορυφή του Top 10. Η ανάπτυξη της πρώτης δεκάδας των retailers σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, άγγιξε για το 2017 το 6.1%, μεγαλύτερο κατά 0.4% σε σχέση με το 5.7% του Top 250.
Όπως τόνισε ο Global Chief Economist της Deloitte, Dr. Ira Kalish, «η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σήμερα σε ένα σημείο καμπής. Μέχρι τις αρχές του 2018, παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη, όμως με τον επιταχυνόμενο πληθωρισμό στις μεγάλες αγορές, τις κυβερνήσεις να πραγματοποιούν μεταρρυθμίσεις στη νομισματική και δημοσιονομική πολιτική τους και τις περισσότερες από τις αναδυόμενες αγορές να πλήττονται από σημαντική υποτίμηση του νομίσματος τους, η ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας θα επιβραδυνθεί στο εγγύς μέλλον».
Την ίδια στιγμή, μικρή κάμψη παρατηρείται στο ποσοστό του καθαρού κέρδους για τους εκπροσώπους της πρώτης δεκάδας των λιανοπωλητών (2%), το οποίο εμφανίζεται μικρότερο του 2.3% που παρουσιάζει συνολικά το Top 250.
Όπως αναφέρει η έκθεση, αυτό συμβαίνει λόγω του ότι οι περισσότεροι εκπρόσωποι του Top 10 (8), δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCG), του οποίου τα περιθώρια κέρδους βρίσκονται κάτω από σημαντική πίεση, κυρίως λόγω της αύξησης στα κόστη, της μείωσης των τιμών λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού, καθώς και της ανάγκης για συνεχείς επενδύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό των εταιρειών.
Επιπλέον, η έκθεση σημειώνει ότι ο κλάδος των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCG), αποτελεί βασικό παράγοντα των μετρήσεων, καθώς εκπροσωπείται από 138 εταιρείες, αριθμός που αποτελεί το 55.2% του Top 250, ενώ παράλληλα αντιπροσωπεύει το 66.2% των συνολικών πωλήσεων της λίστας. Παρότι ο FMCG κλάδος συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες πωλήσεις του Top 250, το καθαρό περιθώριο κέρδους για τον κλάδο είναι το μικρότερο της λίστας, φτάνοντας μόλις το 1.6%.
Σε ότι αφορά τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά του Top 250, από την Ευρώπη προέρχεται ο μεγαλύτερος αριθμός των εταιρειών λιανικής πώλησης, με 87 εταιρείες, περισσότερες σε σχέση με τις 82 που καταγράφηκαν για το οικονομικό έτος 2016. Την ίδια στιγμή, στη Γερμανία εδρεύουν οι μεγαλύτερες Ευρωπαϊκές εταιρείες, με μέση αξία πωλήσεων $24.7 δις, ποσό αρκετά μεγαλύτερο από τον μέσο όρο του Top 250 που φτάνει τα $18.1 δις.
Σύμφωνα με τον Retail Market Delegate της Deloitte στην Ελλάδα, Πάρι Ευθυμιάδη «στο Top 10 του κλάδου της λιανικής παγκοσμίως εξακολουθούν να κυριαρχούν αμερικανικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Amazon η οποία ανέβηκε στην 4η θέση, και με μόνη εξαίρεση 2 ευρωπαϊκές εταιρείες με έδρα τη Γερμανία».
Παράλληλα επισημαίνει ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έκθεσης: «3 από τις 4 εταιρείες με την μεγαλύτερη ανάπτυξη παγκοσμίως επικεντρώνονται αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η μεγάλη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων παρατηρείται και στον κλάδο της λιανικής στην Ελλάδα».