Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 08 Φεβρουαρίου 2019 13:44

Ανάκτηση πρωτιάς διεκδικεί η ΑΒ Βασιλόπουλος

Στην κατάκτηση της πρώτης θέσης στην εγχώρια αγορά των σούπερ μάρκετ σε βάθος τριετίας στοχεύει η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία «επιστρέφει» στη βάση της και στο μότο «… και του πουλιού το γάλα», επενδύοντας στην ποιότητα, στις διευρυμένες παροχές για τους καταναλωτές, στην ενίσχυση του δίκτυου των φυσικών σημείων πώλησης, καθώς και στην ενδυνάμωση του ηλεκτρονικού της καταστήματος. 

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected] 

Στην κατάκτηση της πρώτης θέσης στην εγχώρια αγορά των σούπερ μάρκετ σε βάθος τριετίας στοχεύει η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία «επιστρέφει» στη βάση της και στο μότο «… και του πουλιού το γάλα», επενδύοντας στην ποιότητα, στις διευρυμένες παροχές για τους καταναλωτές, στην ενίσχυση του δίκτυου των φυσικών σημείων πώλησης, καθώς και στην ενδυνάμωση του ηλεκτρονικού της καταστήματος. 

Αναλυτικότερα, όπως ανέφερε χθες ο νέος Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος Βασίλης Σταύρου, στόχος του είναι η αλυσίδα να ανακτήσει την κορυφή της οργανωμένης λιανικής, βάσει τζίρου. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται ο φετινός αναπτυξιακός σχεδιασμός της αλυσίδας, ο οποίος σε επίπεδο ενδυνάμωσης του δικτύου προβλέπει κεφάλαια ύψους 60 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 46-50 νέων σημείων λιανικής, με επίκεντρο τις περιοχές της Αττικής, της Βόρειας και της νησιωτικής Ελλάδας. Από τα νέα σημεία, περίπου 35 θα αφορούν την κατηγορία των «καταστημάτων της γειτονιάς» τα οποία θα αναπτυχθούν μέσω του συστήματος δικαιόχρησης. Παράλληλα δρομολογούνται ανακαινίσεις σε 50 καταστήματα του υφιστάμενου δικτύου. 

Πέρα από το φυσικό δίκτυο, στο επίκεντρο τίθεται και η ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση του ηγετικού μεριδίου που φέρεται να κατέχει το e-shop της ΑΒ στην κατηγορία. Οι εκτιμήσεις της διοίκησης θέλουν το e-shop να «τρέχει» φέτος με ανάπτυξη 20%-25%. 

Ωστόσο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Σταύρου, «πρωταρχικό ρόλο στα αναπτυξιακά πλάνα κατέχουν τα 2 εκατ. καταναλωτών που επιλέγουν την ΑΒ Βασιλόπουλος και προς τούτο η αλυσίδα επιδιώκει να δημιουργήσει τις συνθήκες μιας “αξέχαστης εμπειρίας” μέσα στα καταστήματά της. Η ΑΒ Βασιλόπουλος θα ξαναγίνει “...και του πουλιού το γάλα” και αυτό δεν θα “απαντά” μονάχα στην ποικιλία των προϊόντων».

Ζεστά γεύματα
Σε αυτό το πλαίσιο, δρομολογείται στο δεύτερο εξάμηνο του έτους το λανσάρισμα της νέας «προσωποποιημένης» κάρτας πιστότητας για τους καταναλωτές. Επίσης δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην κάλυψη της νέας καταναλωτικής τάσης για «ευκολία και εξοικονόμηση χρόνου», μέσω της διάθεσης νέας σειράς έτοιμων ζεστών γευμάτων. Ο κ. Σταύρου κράτησε κλειστά τα χαρτιά του γι’ αυτό το project, αναφέροντας μόνο ότι «οι ζεστές γωνιές θα διατίθενται στα μεγάλα σημεία», ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο δημιουργίας «σάλας εστιατορίου» εντός των καταστημάτων. 

Επίσης στο μικροσκόπιο της αλυσίδας μπαίνει και η «υγιεινή διατροφή», με την κατηγορία των φρέσκων προϊόντων να αποτελεί την αιχμή του δόρατος για το 2019. Σημειώνεται ότι στα 460 καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος διακινούνται ετησίως 55.000 κωδικοί, εκ των οποίων πάνω από 8.000 αποτελούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. 

Η αλυσίδα απασχολεί 14.000 εργαζόμενους, ενώ εισφέρει στα κρατικά ταμεία -μέσω άμεσων και έμμεσων φόρων- περί τα 200 εκατ. ευρώ.

Επιθετική πολιτική
Ταυτόχρονα, η ΑΒ Βασιλόπουλος διατηρεί την επιθετική τιμολογιακή πολιτική, με την επένδυση πίσω από την πριμοδότηση τιμών μέσω προσφορών και λοιπών προωθητικών να διατηρείται στα 200 εκατ. ευρώ. Σχετικά με την πορεία της φετινής χρονιάς, οι επικεφαλής της αλυσίδας εκτίμησαν ότι «η αγορά θα εμφανίσει ήπια αύξηση εσόδων της τάξεως του 1,5%-2%, με την ΑΒ Βασιλόπουλος να έχει μερίδιο σε αυτήν την ανάπτυξη».

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο η ΑΒ να προχωρήσει σε κάποια εξαγορά, ο κ. Σταύρου ανέφερε ότι «είμαστε ανοιχτοί να εξετάσουμε κάθε ευκαιρία που συμβάλλει στην στρατηγική μας», προσθέτοντας ωστόσο ότι «αυτό στο οποίο όμως εστιάζουμε τώρα είναι η οργανική μας ανάπτυξη».