Στα 34,6 εκατ. ευρώ, με αύξηση 2%, θέτει τον πήχη των πωλήσεων για την τρέχουσα οικονομική χρήση η Nike, η οποία σταδιακά από τον Μάιο μέχρι τον χειμώνα του 2022 αλλάζει βασικό συνεργάτη στην τοπική αγορά. Η πολυεθνική, η οποία ως γνωστόν διατηρεί συμβόλαια μέσω των θυγατρικών της στην Ελλάδα με τη Folli Follie, αναμένεται να ανανεώσει την εμπιστοσύνη της στην τοπική αγορά με νέο εταίρο, με τις συζητήσεις για το νέο σχήμα να καλλιεργούν προσδοκίες περαιτέρω ενίσχυσης των επιδόσεων του brand.
Aπό την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Στα 34,6 εκατ. ευρώ, με αύξηση 2%, θέτει τον πήχη των πωλήσεων για την τρέχουσα οικονομική χρήση η Nike, η οποία σταδιακά από τον Μάιο μέχρι τον χειμώνα του 2022 αλλάζει βασικό συνεργάτη στην τοπική αγορά. Η πολυεθνική, η οποία ως γνωστόν διατηρεί συμβόλαια μέσω των θυγατρικών της στην Ελλάδα με τη Folli Follie, αναμένεται να ανανεώσει την εμπιστοσύνη της στην τοπική αγορά με νέο εταίρο, με τις συζητήσεις για το νέο σχήμα να καλλιεργούν προσδοκίες περαιτέρω ενίσχυσης των επιδόσεων του brand.
Ο τομέας λιανικής
Είναι ενδεικτικό ότι η Nike Retail Ελλάς, που αντιπροσωπεύει τον τομέα λιανικής αθλητικών ειδών της πολυεθνικής και η οποία απασχολεί 166 άτομα (από 163 πέρυσι), στην οικονομική χρήση 1.6.2017-31.5.2018 εμφάνισε πωλήσεις 33,925 εκατ. ευρώ από 31,821 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με αύξηση 6,61%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 352.017 ευρώ, λίγο κάτω από τα περσινά, 355.347 ευρώ, ενώ αυξήθηκαν οι δαπάνες για εξοπλισμό καταστημάτων, στα 113.590 ευρώ από 34.018 ευρώ αντίστοιχα, χωρίς να αλλάξει ο αριθμός των σημείων πώλησης. Εκτιμάται δε ότι θα μείνει σταθερός στα επτά και στην τρέχουσα χρήση.
Εν τω μεταξύ η Νike Eλλάς, η οποία δραστηριοποιείται στις υπηρεσίες διαφήμισης και marketing απασχολώντας 40 άτομα προσωπικό (από 52 το 2017), εμφάνισε κύκλο εργασιών 7,241 εκατ. ευρώ στη χρήση 1/6/2017-31/5/2018 από 8,551 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν με καθαρά αποτελέσματα μετά φόρων 467.859,22 ευρώ από 551.948,80 ευρώ αντίστοιχα.
Νέα στρατηγική
Η εταιρεία εφαρμόζει και στην Ελλάδα την ανθρωποκεντρική στρατηγική «Consumer Direct Offense» που εξήγγειλε η μητρική, Νike Inc. Στο πλαίσιο αυτής της αλλαγής δίνει έμφαση σε 12 πόλεις-κλειδιά: Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Σαγκάη, Πεκίνο, Λος Άντζελες, Τόκιο, Παρίσι, Βερολίνο, Μεξικό, Βαρκελώνη, Σεούλ και Μιλάνο. Όλες οι αυτές οι πόλεις και οι αντίστοιχες χώρες υποστηρίζονται από μια απλοποιημένη γεωγραφική δομή, η οποία μεταβλήθηκε από έξι περιοχές (territories) σε τέσσερις, με την Ελλάδα, που περιλαμβάνεται στις χώρες ΕΜΕΑ, να συμμετέχει στην υποπεριοχή του Νότου μαζί με την Ιταλία, την Πορτογαλία και την Ισπανία.
Η Νike Eλλάς υλοποιεί ένα από τα πιο δυναμικά προγράμματα προώθησης στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την προστασία της μάρκας (πέρυσι έγιναν σε Ελλάδα και Κύπρο κατασχέσεις 84.913 τεμαχίων απομίμησης).
Ειδικότερα για το 2019 έμφαση δίνει στην προώθηση των κατηγοριών running και ποδοσφαίρου, ενώ συνεχίζει την προώθηση του μπάσκετ.
Σημειώνεται τέλος ότι τόσο η Nike Retail Ελλάς, που ελέγχεται κατά 99,33% από τη Nike Retail BV και κατά 0,67% από την Nike European Operation Νetherlands (μέλη του αμερικανικού ομίλου Nike Inc.), όσο και η Nike Ελλάς που ελέγχεται κατά 99,8% από τη Nike Galaxy Holding B.V και κατά 0,2% από τη Nike Group Holding B.V. (και οι δύο έχουν έδρα την Ολλανδία και ανήκουν στη Νike Inc) δεν έχουν διανείμει μέρισμα στις χρήσεις 2016-2018 και οι διαχειριστές τους δεν σκοπεύουν να προτείνουν διανομή μερίσματος για τη χρήση 2019 - σχετική απόφαση θα λάβει η γενική συνέλευση.