Δύσκολο το στοίχημα του γαλλικού ομίλου της Danone στην εγχώρια αγορά, καθώς οι δύο βασικές του δραστηριότητες, η Danone Hellas και η εταιρεία βρεφικής διατροφής Numil Hellas, καταγράφουν σημαντικές απώλειες εσόδων και διευρυμένες συσσωρευμένες ζημιές.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Δύσκολο το στοίχημα του γαλλικού ομίλου της Danone στην εγχώρια αγορά, καθώς οι δύο βασικές του δραστηριότητες, η Danone Hellas και η εταιρεία βρεφικής διατροφής Numil Hellas, καταγράφουν σημαντικές απώλειες εσόδων και διευρυμένες συσσωρευμένες ζημιές.
Με τη δημοσίευση, πρόσφατα, των οικονομικών καταστάσεων του 2017 των δύο θυγατρικών του γαλλικού ομίλου, προκύπτει απώλεια εσόδων που κυμαίνεται στο 62% για την Danone Hellas και στο 50% για τη Numil Hellas σε σχέση με την εικόνα που παρουσίαζαν οι πωλήσεις το 2010.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της οικονομικής χρήσης του 2017, η Danone Γαλακτοκομικά Προϊόντα εμφανίζει έσοδα 10 εκατ. ευρώ όταν το 2010 ο τζίρος κυμαινόταν στα 26,7 εκατ. ευρώ. Συγκριτικά με το 2016, τα έσοδα το 2017 υποχώρησαν κατά 13,7%.
Σε επίπεδο κερδοφορίας το πρόσημο είναι αρνητικό με τα προ φόρων αποτελέσματα να διαμορφώνονται το 2017 σε ζημίες 52,1 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 205 χιλ. ευρώ και τα καθαρά αποτελέσματα σε ζημιές 106,6 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 94 χιλ. ευρώ το 2016. Η καθαρή θέση της εταιρείας το 2017 ανέρχεται σε 5 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων σε 1,5 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο η εταιρεία εμφανίζει συσσωρευμένες ζημιές (ζημιές εις νέο) ύψους 20 εκατ. ευρώ. Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, «το μεγαλύτερο μέρος της ζημιάς (18,5 εκατ. ευρώ) οφείλεται στην αποζημίωση του δικαιώματος διανομής των εμπορευμάτων που καταβλήθηκε κατά την έναρξη της λειτουργίας της εταιρείας».
Σε ό,τι αφορά την πορεία της Numil Hellas (οι οικονομικές καταστάσεις της οποίας ενοποιούνται στην DANONE S.A.), οι ρυθμοί της επιβράδυνσης των πωλήσεων είναι μικρότεροι. Η χρήση του 2017 έκλεισε με έσοδα 17,9 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 1,6% σε σχέση με το 2016. Ωστόσο, από την έναρξη της κρίσης στην Ελλάδα η Numil Hellas έχει χάσει το 50% του τζίρου της, αφού το 2010 οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας ανέρχονταν σε 36,3 εκατ. ευρώ.
Ως προς την εικόνα της κερδοφορίας, το 2017 τα προ φόρων αποτελέσματα παρέμειναν θετικά στις 415 χιλ. ευρώ, ωστόσο τα καθαρά αποτελέσματα ήταν ζημίες 1,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 940 χιλ. ευρώ το 2016. Όπως τονίζεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας, «η λειτουργία της επιχείρησης, μέχρι σήμερα, έχει διαμορφώσει τα αποτελέσματα σε συσσωρευμένες ζημίες ύψους 5,1 εκατομμυρίων ευρώ».
Στην περίπτωση της Danone Hellas, η σειρά activia αποτελεί το «δυνατό χαρτί» του ελληνικού χαρτοφυλακίου και παραμένει στο επίκεντρο της στρατηγικής ανάπτυξης, ενώ το κύριο «όπλο» της εταιρείας στον εγχώριο «γιαουρτοπόλεμο» εξακολουθεί να είναι η επιθετική πολιτική προώθησης και υποστήριξης των προϊόντων. Σε κάθε περίπτωση, η εκφρασμένη διάθεση της διοίκησης της Danone Ηellas είναι η επιστροφή σε κερδοφόρα τροχιά από το 2018.
Από πλευράς της Numil Hellas, στο χαρτοφυλάκιο της οποίας βρίσκονται τα ισχυρά σήματα nutricia και milupa, πέρα από το γεγονός ότι ο ρυθμός της υποχώρησης των μεγεθών είναι συγκριτικά μικρότερος, σημαντικό ρόλο στην εικόνα των πωλήσεων παίζει το γεγονός ότι συνολικά η κατηγορία της βρεφικής διατροφής βαίνει συρρικνούμενη τα τελευταία χρόνια, λόγω και της έντονης υπογεννητικότητας στη χώρα.