Η διεθνής έκθεση boot στο Ντίσελντορφ, η μεγαλύτερη έκθεση στον κόσμο για τον θαλάσσιο τουρισμό και αθλητισμό γίνεται φέτος 50 χρονών και είναι «ένας παράδεισος για όσους αγαπούν τη θάλασσα». Αυτό πιστεύει ο διευθυντής της έκθεσης από το 2016, Πέτρος Μιχελιδάκης. και οι αριθμοί τον δικαιώνουν. Περισσότεροι από 2.000 εκθέτες από 73 χώρες δίνουν το παρόν.
Η διεθνής έκθεση boot στο Ντίσελντορφ, η μεγαλύτερη έκθεση στον κόσμο για τον θαλάσσιο τουρισμό και αθλητισμό γίνεται φέτος 50 χρονών και είναι «ένας παράδεισος για όσους αγαπούν τη θάλασσα». Αυτό πιστεύει ο διευθυντής της έκθεσης από το 2016, Πέτρος Μιχελιδάκης. και οι αριθμοί τον δικαιώνουν. Περισσότεροι από 2.000 εκθέτες από 73 χώρες δίνουν το παρόν.
Ο επισκέπτης όχι μόνο μπορεί να δει τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν αλλά μπορεί και να τα δοκιμάσει. Όπως τονίζει στην Deutsche Welle ο κ. Μιχελιδάκης, στην έκθεση έχει στηθεί το μεγαλύτερο τεχνητό κύμα στον κόσμο και οι προσκεκλημένοι να κάνουν σέρφινγκ δεν είναι μόνο οι παγκόσμιοι πρωταθλητές από Χαβάι, Αυστραλία, Γερμανία αλλά και οι απλοί επισκέπτες. Επίσης μικρά παιδιά μπορούν να δοκιμάσουν να κάνουν καταδύσεις ή ιστιοπλοΐα. Οι επισκέπτες έχουν ακόμη τη δυνατότητα να θαυμάσουν σκάφη που τους ενδιαφέρουν, να τα αγοράσουν ή να τα ναυλώσουν για τις διακοπές τους. Μια σύγχρονη τάση είναι οι διακοπές πάνω σε σκάφη-σπίτια, κάτι σαν πλωτά τροχόσπιτα.
Δυναμική ευρωπαϊκή παρουσία στα 220.000 τ.μ όπου εκτίνεται η boot έχει η Γαλλία με 13.022 τ.μ και 116 εκθέτες, η Ιταλία με 12.154 τ.μ και 146 εκθέτες αλλά και η Μεγάλη Βρετανία με 7.878 τ.μ. και 75 εκθέτες. Όσο για την ελληνική παρουσία ο κ. Μιχελιδάκης λέει:
«H ελληνική παρουσία έχει εξελιχθεί υπερβολικά καλά. Τον Ιανουάριο του 2011 υπήρχαν 222 τ.μ. καλυμμένα από την ελληνική συμμετοχή. Σήμερα έχουμε πάνω από 1.250 τ.μ. καλυμμένα από την ελληνική συμμετοχή και το ωραίο είναι ότι δεν βρίσκονται εδώ μόνο εταιρείες για θαλάσσιο τουρισμό, εταιρείες ναυλώσεων και μαρίνας αλλά και κατασκευαστές σκαφών γιατί η bootmesse είναι η πλατφόρμα για εξαγωγική δραστηριότητα όλων των κατασκευαστών από όλο τον κόσμο».
Η κρίση ως μοχλός ανάπτυξης
Μια από τις ελληνικές εταιρείες που ξεχωρίζουν στο τομέα των κατασκευαστών είναι σίγουρα η BSK Marine με έδρα την Αττική. Τα μοντέλα με τα οποία έγινε γνωστή η εταιρεία είναι τα BSK Skipper στην κατηγορία των φουσκωτών. Σχεδιαστής των εντυπωσιακών αυτών σκαφών για τη φινέτσα και τον δυναμισμό τους είναι ο Αλέξανδρος Σταυρουλάκης, ναυπηγός και συνιδιοκτήτης της οικογενειακής επιχείρησης:
«Έχουμε μια γκάμα σκαφών από 9 έως 12,5 μέτρα τα οποία εμείς κατασκευάζουμε. Και στον πελάτη προσφέρουμε μια μεγάλη γκάμα δυνατοτήτων. Μπορεί να επιλέξει δικά του χρώματα, μηχανές, καθίσματα, ταπετσαρίες. Μπορεί να έχει αυτό που θέλει. Σε πολύ μεγάλο βαθμό ο πελάτης φτιάχνει το σκάφος όπως ακριβώς το θέλει».
Μια δυναμική εταιρεία που ξαναγεννήθηκε στην κρίση στρεφόμενη στις εξαγωγές και σε διαφορετικούς πελάτες. Κατασκευάζει σκάφη για θάλασσες με πολλά μποφόρ όπως το Αιγαίο, το κόστος των οποίων ξεκινάει από 150.000 ευρώ.
Αύξηση του ενδιαφέροντος για την Ελλάδα
Για την ομορφιά του βυθού των ελληνικών θαλασσών μας μίλησε ο Κωνσταντίνος Κουβάς από τη Λέρο, ο οποίος είναι εκπαιδευτής αυτοδυτών, ιδιοκτήτης καταδυτικού κέντρου και συμμετέχει στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Τα καθαρά νερά και η καλή θερμοκρασία προσελκύουν ολοένα και περισσότερους τουρίστες, τονίζει.
Αυξημένο φέτος το ενδιαφέρον για σέρφινγκ
Για αύξηση του τουριστικού ενδιαφέροντος κάνει λόγο και η κυρία Δίκη Στρούμπου προϊσταμένη της υπηρεσίας εξωτερικού ΕΟΤ-Γερμανίας με έδρα τη Φρανκφούρτη. Μας εξηγεί τι ακριβώς ζητούν οι επισκέπτες που προσέρχονται στο ελληνικό περίπτερο:
«Εδώ έρχονται άνθρωποι που έχουν το ενδιαφέρον για συγκεκριμένο είδος τουρισμού. Πρόκειται για ανθρώπους που ενδιαφέρονται για καταδύσεις, για γιοτ, για σέρφινγκ. Το τελευταίο διάστημα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για σέρφινγκ στην Ελλάδα. Θα το δούμε εάν μπορούμε να είμαστε παρόντες και σε αυτόν τον τομέα του χρόνου. Προς το παρόν έχουμε το περίπτερο εδώ και για τον καταδυτικό τουρισμό όπου οι άνθρωποι ενδιαφέρονται για πολύ συγκεκριμένα πράγματα. Για παράδειγμα πόσους φόρους θα πληρώσουν όταν θα νοικιάσουν ένα γιοτ στην Ελλάδα. Εάν μπορούν να επισκέπτονται ναυάγια και ποιες διαδικασίες προβλέπονται. Είναι θέματα που έχουν να κάνουν τόσο με το υπουργείο Ναυτιλίας όσο και με το υπουργείο Πολιτισμού».
Τους Έλληνες εκθέτες στη διεθνή έκθεση boot επισκέφθηκε και ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, ο οποίος επεσήμανε πως η Ελλάδα είναι μια χώρα με πολύ μεγάλες δυνατότητες:
«Είχα την ευκαιρία να συζητήσω με τους εκθέτες και διαπίστωσα ότι σταδιακά αυξάνεται πολύ το ενδιαφέρον για εξειδικευμένο θαλάσσιο τουρισμό στη χώρα μας αλλά προκύπτει και μια ανάγκη. Η ανάγκη να συνεργαστούν μεταξύ τους όλοι αυτοί οι άνθρωποι που ασχολούνται με το θαλάσσιο τουρισμό αλλά ο καθένας διαφημίζει το δικό του κομμάτι».
Η διεθνής έκθεση boot ολοκληρώνεται στις 27 Ιανουαρίου και αναμένεται να την επισκεφθούν 250.000 επισκέπτες.
Μαρία Ρηγούτσου