OI μέτοχοι της BAA Plc λένε ότι ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας, Mike Clasper, ο οποίος απέρριψε δύο προσφορές εξαγοράς της ιδιοκτήτριας του αεροδρομίου Heathrow του Λονδίνου, πρέπει να δείξει με ποιόν τρόπο θα αυξήσει τις αποδόσεις και τα κέρδη.
«Η BAA πρέπει να έχει πλάνο για το τι θέλει να κάνει», ανέφερε ο Peter Braendle, ο οποίος κατέχει και μετοχές της ΒΑΑ στο χαρτοφυλάκιο 44 δισ. δολ. που διαχειρίζεται με την Swisscanto Asset Management στη Ζυρίχη, συμπληρώνοντας: «Θα είναι δύσκολο για τη διοίκηση να συνεχίσει να αρνείται».
Η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων στον κόσμο, είπε στις 16 Απριλίου, ότι η προσφορά 9,4 δισ. λιρών Αγγλίας (16,6 δισ. δολ.) από όμιλο με επικεφαλής την Goldman Sachs Group Inc., ήταν χαμηλή. Εντεκα ημέρες νωρίτερα, ο Clasper απέρριψε την προσφορά εξαγοράς ύψους 8,75 δισ. λιρών από ομάδα εταιρειών με επικεφαλής την Grupo Ferrovial SA, τη δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία της Ισπανίας.
Η BAA, με έδρα το Λονδίνο, που διαχειρίζεται αεροδρόμια στην Ουγγαρία, την Ιταλία, την Αυστραλία, καθώς επίσης και επτά αεροδρόμια στη Βρετανία, ευνοήθηκε από την αύξηση της επιβατικής κίνησης, που ώθησε ανοδικά τα κέρδη. Το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ευρώπης, το Heathrow του Λονδίνου, εξυπηρέτησε 67,4 εκατ. επιβάτες τη χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου.
Οι μετοχές της BAA έχουν σημειώσει άνοδο 28% από τις 8 Φεβρουαρίου, όταν η Ferrovial και άλλοι επενδυτές είπαν ότι ενδέχεται να κάνουν προσφορά για την εξαγορά της διαχειρίστριας αεροδρομίων. Στις 13 Απριλίου, οι μετοχές της, έκλεισαν στο Λονδίνο στις 841,5 πένες η μία, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή της αξία να διαμορφωθεί στα 9,1 δισ. λίρες στερλίνες.
Σε ανακοίνωσή της στις 16 Απριλίου, η ΒΑΑ απέρριψε την προσφορά 870 πένες ανά μετοχή από την ομάδα εταιρειών με επικεφαλής την Goldman Sachs, λέγοντας ότι η τιμή δεν αντικατοπτρίζει την αληθινή αξία της εταιρείας. Η Ferrovial και οι συνεργάτες, προσέφεραν στις 7 Απριλίου, 810 πένες ανά μετοχή της ΒΑΑ.
Ο Duncan Bonfield, εκπρόσωπος της BAA, αρνήθηκε να σχολιάσει χθες τα βήματα που θα κάνει η εταιρεία για να αμυνθεί των προσφορών εξαγοράς της.