Για πρώτη φορά εδώ και περισσότερο από μία δεκαετία το παλλάδιο ανταγωνίζεται σε αξία τον χρυσό. Πρόκειται για ένα μέταλλο, που έχει καθοριστικό ρόλο στις συσκευές ελέγχου της ρύπανσης για αυτοκίνητα και φορτηγά. Σε μία περίοδο που η αυτοκινητοβιομηχανία αναγκάζεται από την στροφή κυβερνήσεων και καταναλωτών σε «πράσινες» λύσεις, η λάμψη του παλλαδίου ενισχύεται αισθητά.
Για πρώτη φορά εδώ και περισσότερο από μία δεκαετία το παλλάδιο ανταγωνίζεται σε αξία τον χρυσό. Πρόκειται για ένα μέταλλο, που έχει καθοριστικό ρόλο στις συσκευές ελέγχου της ρύπανσης για αυτοκίνητα και φορτηγά. Σε μία περίοδο που η αυτοκινητοβιομηχανία αναγκάζεται από την στροφή κυβερνήσεων και καταναλωτών σε «πράσινες» λύσεις, η λάμψη του παλλαδίου ενισχύεται αισθητά.
Σε διάστημα μόλις τεσσάρων μηνών- και ενώ άλλα εμπορεύματα δέχονται σφυροκόπημα- η τιμή του μετάλλου έχει καταγράψει άνοδο της τάξης του 50%. Κάποιες ημέρες ξεπέρασε εκείνη του χρυσού και εκτιμάται ότι το ράλι θα έχει συνέχεια και το 2019.
Περίπου το 80% του παλλαδίου καταλήγει σε συστήματα αυτοκινήτων, που μειώνουν τις ρυπογόνες εκπομπές. Χρησιμοποιείται επίσης σε ηλεκτρονικά είδη και σε κοσμήματα. Οι μεγαλύτεροι παραγωγοί παγκοσμίως είναι η Ρωσία και η Νότια Αφρική. Η εξόρυξή του γίνεται ως δευτερεύοντος προϊόντος από δραστηριότητες που εστιάζουν σε άλλα μέταλλα, όπως η πλατίνα και το νικέλιο.
Η εκρηκτική άνοδος της τιμής του οφείλεται στο γεγονός ότι η ταχεία αύξηση της ζήτησης δεν έχει ακολουθηθεί από ανάλογη άνοδο της προσφοράς. Το δεδομένο αυτό δύσοκλα θα ανατραπεί εάν δεν γίνει προσπάθεια από τους παραγωγούς να ανεβάσουν αισθητά ρυθμούς. Και τούτο γιατί η ζήτηση προβλέπεται να συνεχίσει να αυξάνεται δυναμικά, καθώς ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών βγαίνουν στους δρόμους.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg