Ανηλεές σφυροκόπημα δέχεται σήμερα το βρετανικό online κατάστημα ένδυσης Asos, ενώ ισχυροί είναι οι κλυδωνισμοί γενικότερα στον κλάδο λιανικής. Aφορμή η προειδοποίηση της εταιρείας για άκρως απογοητευτικές επιδόσεις στην έναρξη της εορταστικής περιόδου. Αυτή αποκαλύπτει τις ισχυρές πιέσεις, που δέχονται τόσο παραδοσιακοί παίχτες του λιανεμπορίου όσο και νεότερες δυνάμεις του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως είναι η Asos, στη Βρετανία απέναντι στον πανίσχυρο γίγαντα Amazon. Την κατάσταση δυσχεραίνει η αβεβαιότητα γύρω από το Brexit.
Ανηλεές σφυροκόπημα δέχεται σήμερα το βρετανικό online κατάστημα ένδυσης Asos, ενώ ισχυροί είναι οι κλυδωνισμοί γενικότερα στον κλάδο λιανικής. Aφορμή η προειδοποίηση της εταιρείας για άκρως απογοητευτικές επιδόσεις στην έναρξη της εορταστικής περιόδου. Αυτή αποκαλύπτει τις ισχυρές πιέσεις, που δέχονται τόσο παραδοσιακοί παίχτες του λιανεμπορίου όσο και νεότερες δυνάμεις του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως είναι η Asos, στη Βρετανία απέναντι στον πανίσχυρο γίγαντα Amazon. Την κατάσταση δυσχεραίνει η αβεβαιότητα γύρω από το Brexit.
Στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου η μετοχή της Asos βρέθηκε να κάνει βουτιά έως και 40%, η οποία «έσβησε» 1,4 δισ. στερλίνες από την κεφαλαιοποίησή της. Η βουτιά αυτή έθεσε στο στόχαστρο και άλλες εταιρείες on line πωλήσεων, όπως η Boohoo Group, αλλά και παραδοσιακές αλυσίδες καταστημάτων, όπως η Marks & Spencer και η Next. Στο στόχαστρο και η H&M με πτώση έως και 2,9%.
H Αsos υποβάθμισε τους ετήσιους στόχους για τις πωλήσεις, επικαλούμενη «αισθητή επιδείνωση» τον Νόεμβριο. Αυτή όπως ανέφερε οφείλεται στις εξαιρετικά μεγάλες εκπτώσεις, που έπρεπε να γίνουν, εν μέσω οικονομικής αβεβαιόητας και κάμψης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
Η Asos προβλέπει πλέον ετήσια αύξηση των εσόδων κατά 15% έναντι αρχικού στόχου για 20% με 25%. Υπενθυμίζεται ότι τα προηγούμενα χρόνια αναπτυσσόταν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και καποια στιγμή ανταγωνιζόταν σε όρους χρηματιστηριακής αξίας ακόμη και την Marks & Spencer.
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα και η Inditex της Ισπανίας (ιδιοκτήτρια των Zara) έκανε λόγο για υπερβολικά μεγάλες εκπτώσεις που πιέζουν τον κλάδο ένδυσης.
naftemporiki.gr