Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2018 13:30

Κομισιόν: Πράσινο φως στην παράταση της σύμβασης παραχώρησης για το «Ελ. Βενιζέλος»

Η Επιτροπή έκρινε ότι δεν υφίσταται ενίσχυση στην παράταση της σύμβασης παραχώρησης του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών αξίας 1,1 δισ. ευρώ. Επέτρεψε στην Ελλάδα να παρατείνει για 20 χρόνια τη σύμβαση παραχώρησης που έχει ανατεθεί στην εταιρεία ΔΑΑ για την εκμετάλλευση του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών.

Η Επιτροπή έκρινε ότι δεν υφίσταται ενίσχυση στην παράταση της σύμβασης παραχώρησης του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών αξίας 1,1 δισ. ευρώ. Επέτρεψε στην Ελλάδα να παρατείνει για 20 χρόνια τη σύμβαση παραχώρησης που έχει ανατεθεί στην εταιρεία ΔΑΑ για την εκμετάλλευση του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών.

Το τίμημα που θα καταβάλει η ΔΑΑ για την παράταση τηρεί τους όρους της αγοράς και, ως εκ τούτου, η ΔΑΑ δεν λαμβάνει αδικαιολόγητο οικονομικό πλεονέκτημα ή ενίσχυση, όπως εξήγησε η Επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Φεστάγκερ. 

Η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ) έχει αναλάβει την εκμετάλλευση του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών βάσει σύμβασης παραχώρησης που καλύπτει την περίοδο από το 1996 έως το 2026. Σύμφωνα με το μέτρο που κοινοποίησε η Ελλάδα στην Επιτροπή, η σύμβαση παραχώρησης παρατείνεται έως το 2046, έναντι καταβολής μεγαλύτερου τιμήματος.

Οι κανόνες της Ε.Ε. αναφέρουν ότι μια σύμβαση παραχώρησης για την εμπορική εκμετάλλευση υποδομών μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν συνιστά κρατική ενίσχυση εφόσον ανατίθεται υπό όρους που θα ήταν αποδεκτοί από ιδιωτική εταιρεία η οποία ενεργεί υπό συνθήκες της αγοράς, εάν αυτή προσέφερε σύμβαση παραχώρησης για παρόμοια περιουσιακά στοιχεία.

Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η αρχική αξία της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης που προτάθηκε από την ΔΑΑ, ύψους 484 εκατ. ευρώ, βασιζόταν σε οικονομικές και επιχειρηματικές παραμέτρους οι οποίες δεν ήταν σύμφωνες με τις συνθήκες της αγοράς. Δεδομένου ότι κανένας ιδιωτικός φορέας δεν θα είχε αποδεχθεί μια τέτοια προσφορά, η παράταση της σύμβασης παραχώρησης υπό αυτούς τους όρους θα συνιστούσε κρατική ενίσχυση.

Η Ελλάδα συνεργάσθηκε ενεργά με την Επιτροπή για τον καθορισμό της κατάλληλης αγοραίας αξίας της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης, η οποία δεν θα συνιστούσε πλέον κρατική ενίσχυση. Κατόπιν σχετικών συζητήσεων, το τίμημα που πρέπει να καταβληθεί από την ΔΑΑ στην Ελλάδα αυξήθηκε σημαντικά και ανέρχεται σε 1 115 εκατ. ευρώ.

Η σημερινή απόφαση της Επιτροπής, με την οποία διαπιστώνεται ότι δεν υφίσταται ενίσχυση στην παράταση της σύμβασης παραχώρησης, είναι μία από τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται προκειμένου να τεθεί σε ισχύ η συμφωνία παράτασης της σύμβασης παραχώρησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η παράταση της σύμβασης παραχώρησης του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών είναι μία από τις συναλλαγές που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της ελληνικής κυβέρνησης, για το οποίο δεσμεύτηκε η Ελλάδα στο πλαίσιο του τρίτου προγράμματος στήριξης. 

naftemporiki.gr